De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Family Friendly Toolkit: een Vlaamse herwerking. Vlaamse versie: wat en waarom? Vlaamse versie -Jong geleerd… -Families belangrijke doelgroep -Vraag uit.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Family Friendly Toolkit: een Vlaamse herwerking. Vlaamse versie: wat en waarom? Vlaamse versie -Jong geleerd… -Families belangrijke doelgroep -Vraag uit."— Transcript van de presentatie:

1 Family Friendly Toolkit: een Vlaamse herwerking

2 Vlaamse versie: wat en waarom? Vlaamse versie -Jong geleerd… -Families belangrijke doelgroep -Vraag uit de sector Model UK -Totaalaanpak -Een échte toolkit, praktisch, zet aan tot actie -Handige werkschema’s  Vertalen naar Vlaanderen = herwerking

3 Het basispakket = Basisprincipes en leidraad voor een familievriendelijke aanpak. -Individuele organisaties -Musea -Cc’s -Erfgoed -Producenten -… -Sectoren/steunpunten -Steden en gemeenten

4 Aanpak en timing Anja Horckmans – Hopsasa communicatie 23 november 2010 -Aftoetsen idee -Test van eerste schema -Blinde vlekken ontdekken -Jouw mening! Voorjaar 2011 Ontwikkeling basispakket – brochure Eerste organisaties gaan aan de slag Najaar 2011 Actieve workshops, audits, zowel op individueel als stedelijk/gemeentelijk niveau Verschillende spin-offs voor verschillende sectoren

5 Wat zit het in het basispakket? Family Friendly Toolkit een Vlaamse versie Inleiding (waarom) Families (achtergrondi nfo doelgroep) Stimulans en Drempels Beleids- plannen en actieplan (+werkblad) Toeganke- lijkheid en faciliteiten (+werkblad) Product: Culturele activiteit of voorstellig n zelf (+werkblad) Omkadering en klantvriende lijkheid (+werkblad) Program- mering (+werkblad) Communic atie (+werkblad) Besluit

6 1.Doelgroep Individuele organisaties Sectoren/steunpunten Steden en gemeenten 2. Inhoud Duidelijk en ‘to the point’, dun houden Doorspekken met (positieve) praktische voorbeelden Handige werkbladen Basispakket

7 Hoofdstuk communicatie 1.Waarom dit hoofdstuk nu? 2. Wat? Communicatieplanning Inhoud van de boodschap Vormgeving Communicatiedragers Communicatietiming Verspreiding boodschap Media Doelgroepencommunicatie

8 Wat doen we vandaag? Werkblad communicatie Proef op de som! = project in wording 3 groepen -Cultuurcentra -UiTpartners: steden, gemeenten, provincies -Musea, theater, kunsteducatie,…  Noteer/omcirkel voor jezelf 2 zaken die je wil bespreken met collega’s PAUZE

9 Slot -Reflectie vanuit de 3 groepen op het werkblad Reflectie project: neem een lolly! Groen: Goed bezig! Ik geloof er alvast in want…. Rood: Stop. Hier heb ik niets aan want… Oranje: Mja, het kan iets worden, maar….


Download ppt "Family Friendly Toolkit: een Vlaamse herwerking. Vlaamse versie: wat en waarom? Vlaamse versie -Jong geleerd… -Families belangrijke doelgroep -Vraag uit."

Verwante presentaties


Ads door Google