opgesplitst in 2 delen: KB van 24 april 2014 DIVERSE BEPALINGEN

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
PECH ONDERWEG SERVICE. PECH ONDERWEG SERVICE AVOND-/NACHT-WEEKENDDIENST dé oplossing voor: GARAGEBEDRIJVEN & VOERTUIGVLOTEN (Fleetcontrol)
Advertisements

KWALITEITSZORG november 2012
Fred Beumer.
Nathalie Ragheno Adviseur bij het Juridisch departement van het VBO
Welzijn op het werk van uitzendkrachten koninklijk besluit van 15 december 2010 Invullen van de werkpostfiche Nadine Gilis attaché FOD WASO AD Humanisering.
De nieuwe wetgevingsprocedures
Motivering van het ontslag
Infrastructuurvereisten FAVV Quality Days 28/04/2011
VLAAMSE ARDENNENDAG Mobiscan – evenement 27/04/2014.
Verhoor door AIG Uw rechten en plichten
Wet van 10 november 2006 betreffende de openingsuren in handel, ambacht en dienstverlening Wet – BS Gewijzigd.
WELKOM.
De aanwezigheidsregistratie bij werken in onroerende staat
Opleidings-CV online DEMO
Evenredige arbeidsdeelname en overheidsopdrachten Maarten Messiaen Minderhedenforum
Dienst Ondersteuningsplan Oost-Vlaanderen VOORSTELLING VAN DE WERKING.
Inspectiecampagne 2009 AD TWW België Uitzendkrachten.
Dienst Ondersteuningsplan Oost-Vlaanderen VOORSTELLING VAN DE WERKING.
Alcohol en drugbeleid in de onderneming Cao 100 in de praktijk.
Bescherming van stagiairs en interne werknemers
Verhoging mimimumuitkeringen vanaf 1 april 2003 Frank Vandenbroucke Minister van Sociale Zaken en Pensioenen.
OLV Ziekenhuis – aankondiging activiteiten. Alle activiteiten worden op de website van het OLV Ziekenhuis aangekondigd, onder de rubriek “Kalender”.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
WUA Werknemers Uitvoering Asbest. In het recente verleden zijn er vanuit de sector meer en meer stemmen opgegaan voor een interne en externe vertegenwoordiging.
1965 Since Critical review : nationaal dosisregister Ellen De Geest, Jef Van Cauteren, Michel Bricoult, AV Controlatom.
Netwerking & Organisatieontwikkeling
Evaluatie van de sensibiliseringsacties van de OCMW's Engender asbl.
Opvoedingswinkel Gent WZO Sluizeken Tolhuis Ham 16/11.
Dienst Ondersteuningsplan Oost-Vlaanderen VOORSTELLING VAN DE WERKING.
Omgevingsvergunning Wet algemene bepalingen omgevingsrecht; inhoud en stand van zaken. Remco Mol/Wiebe Bosma (SenterNovem/InfoMil) Helpdesk omgevingsvergunning.
GON input WISA Oktober  Jaarlijks worden GON cijfers opgevraagd. Op dit moment onmogelijk om correcte cijfers te geven.  Vanaf nu input van GON.
Welzijn op het werk Verantwoordelijkheden
Coördinatiecel Vlaams e-government 16/09/2014 Studie Interbestuurlijk e-government... één jaar later Coördinatiecel Vlaams e-government (CORVE) Web:
Richtlijnen werkplekleren
Affligem, 23 april 2003 V-ICT-OR SHOPT IT. Affligem, 23 april 2003 Gebrek aan regelgeving, nood aan duidelijkheid oplossing : e-policy ? wettelijke beperkingen.
Richtlijnen werkplekleren
Het statuut van de zelfstandige versus werknemer
Wat houdt deelname verder nog in ?
Basisopleiding sociale wetgeving januari 2014 Dag 1 Eenheidsstatuut: Motivering van het ontslag.
Sociaal en Cultureel Planbureau Ground Golf OBC/
Voorstelling Juridische Dienst
BUURT INFORMATIE NETWERK LOCHRISTI samen zorgen voor een veilige buurt Buurt Informatie Netwerk Lochristi Januari2010.
Wachtdienstregeling.
Psychosociale risico’s op het werk
KB’s van 9 en 19 maart Lichte ongevallen Bijscholing hulpverleners
KB’s 24 april (BS ) Wijzigingen diverse bepalingen Tarifering EDPB
Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen Medisch toezicht van personen in de levensmiddelensector. Koninklijk besluit tot wijziging van.
BeZaVa (Beperking Ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid Vangnetters)
Waar terecht met welke vragen / wie doet wat binnen nieuwe Wmo?
Openbaar je talent Service public, talent particulier.
E-invoicing – Juridische spelregels Korneel Decroix/Wouter Claes Advocaten Algemene titel/welkomslide.
Vlaamse Reguleringsinstantie voor de Elektriciteits- en Gasmarkt Werkgroep netbeheer en decentrale productie Werkvergadering 13 december 2010.
KB’s 24 april 2014 Gezondheidstoezicht GDPB – 16/10/2014
GEZONDHEIDSTOEZICHT OP DE WERKNEMERS
Psychosociale risico’s (PSR’s)
Individueel verminderd tarief kinderopvang Behandeling van de hulpvragen IVTK.
Omdat jou welzijn op het werk voor ons belangrijk is!!!
Wet 4/08/1996 betreffende het welzijn op het werk
Nieuwe wetgeving sinds 1 januari 2015
Opstart TRIO in Vlaanderen
Definitieve arbeidsongeschiktheid Einde AO wegens overmacht
Opleiding Hiërarchische lijn Onthaalbeleid
Return To Work Procedure en regelgeving voor de re-integratie van langdurig zieke werknemers Marie-Elise Van Bellingen Nadine Gilis FOD Werkgelegenheid,
Voorstelling Juridische Dienst
CAO 100 Alcohol- en middelengebruik binnen …
Nationale Dagen BBvAG november 2017
CRISISTEAM ZOV.
De bedrijfsarts & het overleg met de huisarts
De onafhankelijkheid in het sociaal recht en re-integratie
Transcript van de presentatie:

De wijzigingen in verband met gezondheidstoezicht en financiering van externe diensten opgesplitst in 2 delen: KB van 24 april 2014 DIVERSE BEPALINGEN KB ook van 24 april 2014 TARIFERING.

KB 24 APRIL 2014 DIVERSE BEPALINGEN Rechtstreekse en discrete toegang tot de Arbeidsgeneesheer (AG) Inschakeling AG door werkgever bij toename risico’s door toestand werknemer. De AG kan overleg plegen met behandelende arts mits toestemming van de WN. Vermelden van namen en contactgegevens van de PA’s zowel internen als externen, door de WG aan de WN. DIE ONMIDDELLIJK IN WERKING TREDEN

Vermelden van namen en contactgegevens De nodige gegevens opnemen in het Arbeidsreglement. De nodige gegevens op een makkelijk toegankelijke plaats vermelden door de WG voor de WN.

GEGEVENS PREVENTIEADVISEURS Interne preventieadviseur(s) Externe preventieadviseurs De interne PA van de school Eventueel een overkoepelend coördinerende PA Algemene gegevens externe dienst. Preventieadviseur-arbeidsgeneesheer Coördinerend externe PA. PA Risicobeheersing PA Psycho-sociale aspecten Administratief medewerker externe dienst.

Externe preventieadviseurs Gegevens Mediwet algemeen: Opvoedingstraat 143, 9100 Gent, telnr.: 09/221.06.07 Preventieadviseur - Arbeidsgeneesheer: Dr. Mabilde Frank, GSM: 0473/50.48.04, e-mail: dr.mabilde@mediwet.be Coördinerend extern Preventieadviseur Niv.I: Mevr. Cindy Hendrycks, GSM: 0473/50.47.96, e-mail: cindy.hendrycks@mediwet.be Preventieadviseur Niv.I Veiligheid Hoofd Dienst Risicobeheersing: Mevr. Ann Van Gool, te bereiken via algemeen telefoonnummer, e-mail: ann.vangool@mediwet.be Preventieadviseur Niv. I Psycho-Sociale Aspecten: Dhr. Peter Vanslembrouck, GSM: 0473/97.53.61, e-mail: peter.vanslembrouck@mediwet.be Administratief medewerker voor onze SG: Kathleen Willems, 09/244.69.48, e-mail: willems.kathleen@mediwet.be

KB 24 APRIL 2014 DIVERSE BEPALINGEN Opheffing gezondheidstoezicht voor voedingswaren. Opheffing gezondheidstoezicht voor beeldscherm. DIE PAS IN WERKING TREDEN OP 1 JANAURI 2016

DIE PAS IN WERKING TREDEN OP KB 24 APRIL 2014 TARIFERING Men spreekt niet meer van onderworpenen en niet onderworpenen. Er zal een forfaitair bedrag aangerekend worden: Per werknemer Afhankelijk van de risico’s binnen je school kan dit gaan van € 87 (standaardtarief) of € 52 (verlaagd tarief) WN die minder dan 45 dagen werken worden per geleverde prestatie berekend. DIE PAS IN WERKING TREDEN OP 1 JANAURI 2016