Onthaal en service.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kom verder. Saxion. Aantrekkelijk werk voor jongeren in de technische sector. Gezocht: duidelijkheid, structuur en ontwikkeling.
Advertisements

KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK PM BELASTINGADVISEURS
Onze kernwaarden.
Bedrijfsverbetering met de Code
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Door goede gesprekken groeien
Waartoe zijn wij op aarde?
STRATEGISCHE PLANNING
Aanzet tot strategisch denken
Goudsmidatelier Jaasma De strategie – deel 1. Wat hebben we vorige week besproken?  De vraag en uitdaging  Hoe ziet u zichzelf als goudsmid?  Waarom.
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Kwaliteitshandboek CLB Genk-Maasland.
Risico’s en gevaren van techniek
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Bestuurlijke ambities ‘het nieuwe werken’ in bezuinigingstijd.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Hoofdstuk 4 Globale structuur van een project
1 KWALITEIT EN CAPACITEIT DE PLANNING EN DE UITVOERING.
VPT-themadag 7 maart 2011 ‘Veiligheid boven alles!’
Welkom bij de presentatie van het
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
Hoofdstuk 5 Secundaire data, online databases en gestandaardiseerde informatiebronnen.
"Hoe klantenbinding de waarde van uw onderneming kan maximaliseren”
Hoofdstuk 12 Beoordeling en ontwikkeling van medewerkers
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Janneke Barelds, MSc Universiteit van Tilburg/Tranzo
Reflectie.
© de vries business consultancy, 2008
Portfolio
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
Dat zouden we vaker moeten doen…
Algemene voorziening Huishoudelijke hulp (en plan voor HHT)
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
Visie & Strategie.
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Volksuniversiteit Zwolle
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
5 e jaar 1. 1) Marketing & sales management 2) Financiering & financieel management 3) Logistiek & Supply Chain Management 4) Rechten 5) Wiskunde met.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
1 Dewaele Consultancy Power for your Organisation Dewaele Consultancy Power for your Organisation.
Toelichting en uitleg bij deze tool  Hoe is deze tool tot stand gekomen? Tijdens het MT van verschillen (V)SO scholen in het midden van het land. Naast.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
TRAVEL BY EXCELLENCE 4 niche touroperators met visie, vakkennis en vertrouwen.
Vroegtijdige zorgplanning in de thuissituatie Yolanda Hustings Kim Haesen.
Meer rendement uit audits! Manon Diepenmaat 28 maart 2013.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Welkom VWO 5..
Onderhandelen: een kunst apart
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SHEQ SHQ.
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
Arbeidsmarktcampagne
Functioneren FOT en DOT Ontwikkelagenda Verwachtingen over en weer
Methodisch handelen Week 5 les 4. Methodisch handelen Week 5 les 4.
Fleximatrix.
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Opgaven in het sociale domein
Programma Werksessie wachtlijsten in de contractering Introductie
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

onthaal en service

inleiding Enkele algemene vaststellingen kwaliteit van de producten wordt uniformer werkdruk neemt toe snelheid primeert

… gevolg de klant wil weinig moeite doen de klant wil comfort de klant wil een klantgerichte aanpak

1. Algemeen - Klantentevredenheid 1.1. Principes - Een klant is tevreden als zijn ervaringen aan zijn verwachtingen voldoen. * verwachtingen leren kennen : enquêtes, marktonderzoek, gesprek … oefening * verwachtingen evolueren > continu bijsturen

- Dit geldt zowel voor het proces als voor het resultaat. - een zaak van de totale organisatie - aandacht voor detail - een klacht is een leerproces - klantenverwenning leidt tot klantentrouw

- verwachtingen worden bepaald door : oefening : eigen verwachtingen - verwachtingen worden bepaald door : * vorige ervaringen met sector / onderneming * ontvangen informatie van de sector / onderneming * socio-demografische kenmerken * de prijssetting

worden bepaald door alle contacten tussen jouw organisatie en de klant 1.1.2. ervaringen oefening eigen verwachtingen worden bepaald door alle contacten tussen jouw organisatie en de klant

2. Algemeen - klantgerichtheid Klantentevredenheid komt er maar als we op alle aspecten van de uitbating klantgericht werken.

2.1. definitie De mate waarin de prestaties van de onderneming overeenkomen met de wensen van de klant.

2.2. sleutel Probeer het de klant zo comfortabel mogelijk te maken.

2.3. de klantgerichte organisatie klantgericht beleid klantgerichte medewerkers klantgerichte procedures en middelen

3. Klantgerichtheid van het beleid 3.1. doelgroepen bepalen Definitie : Doelgroep = een groep klanten met dezelfde verwachtingen.

3.2. We stellen ons de volgende vragen Wie zijn onze potentiële klanten ? oefening

Wat willen ze ? oefening

Wat zijn de mogelijkheden en beperkingen van onze organisatie ? oefening eerste maal oefening tweede maal (eindwerk sterkte/zwakte-analyse)

Hoe gaan we ons onderscheiden ten opzichte van andere aanbieders ? (in dezelfde regio / met dezelfde doelgroep) oefening later

3.3. Maak je keuze. - Welke klanten ga ik bedienen ? - Met welk product ? - Op welke manier ?

Maak een doordachte, beperkte keuze en blijf je keuze trouw.

3.4. Wanneer zinvol ? Segmenteer enkel als de klantenverwachtingen en klantenprocessen anders zijn. Segmenteer enkel als je er klanten kan bij winnen, let op dat het je geen klanten kost.