Leren Kinderen te Reanimeren.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
LET OP !!! © 2011 Nederlandse Reanimatie Raad
Advertisements

LET OP !!! © 2011 Nederlandse Reanimatie Raad
Welke eis stel je aan de ondergrond als je aan uitwendige hartmassage begint Dat deze hard is.
LET OP !!! © 2011 Nederlandse Reanimatie Raad
Comité Gennep Vrienden van de Hartstichting Maart 2008.
De volwassene jaar.
‘t Schrijverke Zoetermeer
Gebruikersdag Gelukskunde 6 oktober 2009 VAN HARTE WELKOM! Gebruikersdag Gelukskunde.
Informatie avond Groep 4\5
Aan het einde van deze cursus kunt u demonstreren:
Basic Life Support & automatische externe defibrillator
Gebruik van een AED 28 januari Realiteit Het kan iedereen overkomen * Incidentie "plotse dood" bij personen jaar, per jaar registratie in.
Basic Life Support(BLS) AED
hoe autismevriendelijk ben ik
“Kun je dat beargumenteren?”: Kritisch denken in het curriculum
Presentatie bij Lezing prof.dr. H. Swaab
Wat is motorisch leren? (1)
Yoga Flor Stickens Het maatschappelijke leven wordt alsmaar sneller Yoga wil oplossing bieden aan stressvolle situaties: door oefening en onthechting 
Cardiopulmonale Reanimatie
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
Verlengde Instructie Groepen 3.
EHBO les 4 - Sonja Gerber Enkhuizer Zeevaart School - KZV.
Vaardigheid onderwijs
Hoe krijgt dit gestalte bij ons op school.
Perl Kohen1BaOAOICT en bronnen. Er is vaak onderkenning van dyslexie bij volwassenen →ontstaan en signaleren in de basisschoolleeftijd Sociaal-emotionele.
Docentendag Intelligente Systemen dr.ir. Michael Franssen Faculteit Wiskunde & Informatica Software Engineering & Technology.
CMAS/NOB brevetopleiding Samenstelling Rob Kool I120
Basale reanimatie Basic Life Support BLS BLS/AED
Een kwestie van leven en dood
sociaal pedagogisch hulpverlenen
De basis Les 18 Het volgbod DEEL 1 LES 18 versie
Word ook burgerhulpverlener Help als BHV’er bij een hartstilstand in uw omgeving.
Godsdienstpedagogiek ICBO. Het doel Doel van onderwijs: ontwikkeling  Tussen aanpassing en zelfontplooiing  In de goede richting: groei Doel van levensbeschouwelijk.
LET OP !!! © 2015 Nederlandse Reanimatie Raad
7 december  Instructie volgens ‘bekende stappen’ ◦ Wat doet de docent als lln samen aan het leren zijn? ◦ Aan welke sociale vaardigheden aandacht.
Les 6.  Ongeveer 300 mensen per week krijgen een circulatiestilstand.  Hoe sneller en goed iemand gereanimeerd wordt, bepaalt de overlevingskans.
Reanimatie richtlijnen Mieke van Campen-Hoekstra, SEH-arts MMC Maaike Maas, SEH-arts CZH Ylva Onderwater, Huisarts.
Rots en Water Sociale competentie training. Rots Weten wie je bent Weten wat je wilt Weten wat je doet Water Vriendschap Verbondenheid Communicatie.
Basale reanimatie inclusief de Automatische Externe Defibrillator
De actualiteit TypeWorld maakt leren typen leuk en makkelijk!
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
Training Papegaaien. Inhoud Verwachtingen t.a.v. de training Inzicht + handelen Beelden bekijken Oefenen en ervaren Aansluiten WVTTK Vragen?
Groningen HartVeilig Reanimeren binnen 6 minuten.
/ 51 LET OP !!! © 2015 Nederlandse Reanimatie Raad Deze PowerPoint en de afbeeldingen zijn auteursrechte- lijk beschermd. U mag deze PowerPoint.
Interim Communicatie Opdrachten. Meesters in Management helpt klanten om Interim communicatie opdrachten te vinden. We hebben regelmatig interim opdrachten.
Ambulance.
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Houvast t.m.v. moeiten 1: Ellende onder ogen zien
Kennis delen.
Info Fase 1 Ann Reale Info keuzestage.
Eerste Hulp Bij Onzekerheid (over de ‘sacramenten’)
Samenwerken, dat kunnen ze wel
Quiz.  A. Slagen tussen de schouderbladen / controleren of het slachtoffer effectief hoest / buikstoten.  B. Controleren of het slachtoffer effectief.
[LOGO BUURTINITIATIEF] [eigen slogan bv:]
Wie zijn wij? Stichting Hard voor Hart, welke in 2008 is opgericht, heeft als doel: de overlevingskans van personen met een acute hartcirculatiestilstand.
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Volwassenen Leren Reanimeren.


VPH Les 7 EHBO reanimatie.
LET OP !!! © 2015 Nederlandse Reanimatie Raad
Jij als Werkplekbegeleider!
Gewoon pubergedrag? Over Relaties
Therapeutische interventies gebaseerd op muziek bij dementie
Reanimatie training voor ouders;
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
CPR + AED  
Reanimeren en gebruik AED
Transcript van de presentatie:

Leren Kinderen te Reanimeren

U bent als BLS/AED-instructeur   Instructeur ACLS (I-ACLS) (GIC) Instructeur BLS kinderen (I-PBLS) Instructeur AED (I-AED) INSTRUCTEUR  Didactiek algemeen (I-BLS)    Basale reanimatie Kinderen (PBLS) Automatische Externe Defibrillator (AED) Specialistische reanimatie volwassenen (ALS) PROVIDER  Basale reanimatie volwassenen (BLS)

Reanimatieonderwijs Keep it simple Keep it short Keep it straight

Instructie in vaardigheden Laat het op werkelijke snelheid zien (Activeren/priming) Laat het opnieuw zien en verklaar (Nieuwe informatie wordt verbonden aan bekende informatie) Laat de cursisten vertellen wat (en waarom) je laat zien (Transfer van de nieuw geconstrueerde kennis) Laat de cursisten het zelf doen (Valideren van de nieuw geconstrueerde kennis) During BLS and AED provider courses, we use a number of specific techniques. List the techniques and explain that the instructor course is build around these techniques

Sociaal Emotionele aspecten Pijlmodel C u r s i s t Doe l Kennis Ervaring Sociaal Emotionele aspecten

Nu: oefenen Verstikking (Hoe neemt u de angst en onzekerheid weg bij de cursist) Help!! Wat moet ik doen?

Samenvattend Stay near Stay clear Stay without fear

Vragen ?