MARKT PROSPECTIE OMEGABAARS TM

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sushi Workshop. Sushi Workshop Wat gaan we behandelen? Wat is Sushi? Wat heb je nodig? Wat gaan we maken?
Advertisements

Hoe word je de beste verssupermarkt van Nederland?
Wat gebeurt er op wereldschaal ? Geert Rombouts, Beveren, december 2009.
Lokale eiwitten voor veevoeder
Yvonne Krooshof, sportdiëtiste
Vakschool van het toerisme en voedsel en de smaakindustrie “Sv. Sv. Kiril i Metodii”- Momchilgrad, Bulgaria Levenslang leerprogramma Sector “Leonardo da.
Marketing voor ZZP-ers
Hoe lang is de kust van Chili?
Wordt klein elektrische vervoer een succes? Jan Schoormans TUDelft/IO.
GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
Even voorstellen: Wim de Vos Jan Willem de Vos
Opbrengstgericht werken, communicatie en besluitvorming Masterclass 1 april 2011 Monique Rosens Consultancy 1.
Nieuw in Nederland U aangeboden door
Bijeenkomst MBO Raad Donderdag 21 maart 2013 Zeeuwse Stromen, Renesse.
Ontwerp van koninklijk besluit betreffende de detailhandel in bepaalde voedingsmiddelen van dierlijke oorsprong 23 maart 2005 Lefevre Vicky.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Zuivelproducten en Eieren
Training & Voeding Roy Elias.
Welkom bij de producttraining over MarineOmega
BUITENLANDS RUNDVLEES Verdeeld door:. Algemeen Verkrijgbaar per spierdeel vacuüm verpakt Minimum 14 dagen houdbaar bij levering (0-4°C) Leverbaar uit.
ATLANT CATERING WERK MET MEERWAARDE Opleiding Atlant WEL. Thema: Een werkdag.
De Rosep Hotel Restaurant Feesten en partijen Vergaderen.
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
1 The Netherlands of Tijden veranderen.
Welvaartsverlies Pareto-efficiëntie.
“Leonardo Project” F&B 4You
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
Wijchen Gezond Café (h)eerlijke voeding 15 maart 2014.
INFORMATIE PROMOTIE CONTACT AANPASSING ONDERHANDELEN
Werkstuk Justin Nienhuis
Ron van Diepen, Edwin Ooijevaar, Anko Top TLG,02 februari 2008
De Tijger.
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Duurzaam voedsel, een gezonde keuze (?) Louise O. Fresco 4 april Duurzaam voedsel, een gezonde keuze (?) Louise O. Fresco 4 april 2013.
Belangrijke tewerkstelling in de visproductie
Easykitchening. Inhoud Wat is Easykitchening? Hoe zijn we te werk gegaan? Wat zijn de behaalde resultaten? Wat hebben we geleerd?
KEUZE MENU Photos Videos Articles Artists HOT 100 BILLBOARD 200 GENRES INTERNATIONAL ALL CHARTS BBMA’S 2013.
La Tierra Home cooking Cuppens Nicky.
Ik zeg A Ik zeg B Ik zeg ja Ik zeg nee Ik zeg hoog Ik zeg laag Ik zeg gister Ik vandaag Ik zeg wit Ik zeg zwart Ik zeg zacht Ik zeg hard Ik zeg wel Ik.
Onderzoek aan het opleidingsinstituut GIIESAA te Ranchi, India
Claresse Claresse® Belang marktontwikkeling voor een optimale produktie Caroline Vancoillie2014 juni 19.
MARktSTUDIE commercialisatie snoekbaars
We behandelen: Eiwitten Koolhydraten Vetten
Wat kunt u eraan doen? EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Klimaatverandering.
Workshop nieuwe business modellen en Groene marketing 10 mei 2012.
Het Scholierenproject “Kosmische Straling”: Een speurtocht naar bijzondere signalen uit het heelal Johan Messchendorp, KVI 2003.
Innoveren. Wat is innovatief organiseren Innovatief organiseren is leren het vertrouwde los te laten.
Jeroen van Doorn Tesla Motors Duurzame mobiliteit.
Aan de vis wordt gevraagd waar hij op vakantie geweest is.
5 e jaar 1. 1) Marketing & sales management 2) Financiering & financieel management 3) Logistiek & Supply Chain Management 4) Rechten 5) Wiskunde met.
“What the food?” Voorop in de Vergroening Even voorstellen.
“Gift van de Aarde”. Wie of wat is dōTERRA De missie van dōTERRA.
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Zorg en Welzijn Door floor.
Duurzame energie Biomassa.
© Metsä Tissue Oyj ı 2011 / gdr / Pagina ‹Nr.› Metsä Tissue steunt hierbij op 80 jaar ervaring in productie en verkoop van hoogwaardige vetbestendige papieren.
Wat kun je eraan doen? EUROPEAN COMMISSION Klimaatverandering.
Introductie sportvoeding
 Geen kunstmest, alleen natuurlijke mest. Of een groenbemesterVlinderbloemigen gebruiken voor stikstof Ruige strorijke mest compost.
Jeroen Bosch Ziekenhuis Afdeling Diëtetiek
Datumcopyrightauteurversie Jeroen Bosch Ziekenhuis Afdeling Diëtetiek Cardio-revalidatie Cholesterol en Vetten.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Iedere vis zijn verhaal: ervaringen vanuit AquaVlan
Fish Silage Plant Haalbaarheidsstudie betreffende de verwerking van discards en visafval (6 ton/dag) in voeders voor vee, pluimvee, varkens en vis.
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
Urban Smart Farm Planten, vissen en schaaldieren kweken in de stad Intensief maar duurzaam Hi-tech + natuurlijke productiemehoden Gezonde, duurzame.
Kennisclip Voeding en dementie Ondine van de Rest, Universitair docent
Transcript van de presentatie:

MARKT PROSPECTIE OMEGABAARS TM Stijn Van Hoestenberghe

MISSION AQUA4C MARKETING APPROACH Lokale, productie van duurzame, hoog-kwalitatieve verse vis. MARKETING APPROACH Product Place Promotion Price Culinary aquaculture: The Omega Perch

Marketing Approach Product Place/Positioning Promotion Price Culinary aquaculture: The Omega Perch

Exclusieve, zeer smakelijke vis OMEGABAARS TM: Het Product Positioning bij lancering Exclusieve, zeer smakelijke vis +zeer gezond +duurzaam +lokaal gekweekt Culinary aquaculture: The Omega Perch

OMEGABAARS TM: Het Product Graatloze, vaste filet met zachte smaak Culinary aquaculture: The Omega Perch

OMEGABAARS TM: Het Product Uitstekend voor rauwe bereidingen Culinary aquaculture: The Omega Perch

OMEGABAARS TM: Het Product Culinary aquaculture: The Omega Perch

OMEGABAARS TM: Het Product ….of gerookt (warm & koud) Culinary aquaculture: The Omega Perch

OMEGABAARS TM: Het Product ….en natuurlijk ook ‘plate size’ Culinary aquaculture: The Omega Perch

OMEGABAARS TM: Unieke verkoopswaarde HOGE KWALITEIT GEZOND SMAAK & TEXTUUR Zeer hoge concentratie omega 3 vetzuren: tot 3.75% van filet (% nat gewicht!) -Vette vis (‘witte zalm’) met zachte smaak en vaste textuur 100% traceerbare vis gekweekt in biosecure recirculatie systemen (‘fork to farm’) Top chefs vergelijken met dorade royal, zeebaars, snoekbaars, gerookt: paling - GEEN PCB’s, dioxines of kwik - GEEN parasieten - GEEN antibiotica Verleent zich uitstekend voor gebakken, gerookte en rauwe (carpaccio, tartaar, ceviche) gerechten Culinary aquaculture: The Omega Perch

DUURZAAM en LOKAAL GEKWEEKT OMEGABAARS TM: Unieke verkoopswaarde DUURZAAM en LOKAAL GEKWEEKT Productie dicht bij consument Gesloten systemen zonder ongecontroleerde lozing Geen gebruik van dure vismeel en visolie in voeders Zeer laag gebruik van water (50 liter per kg geproduceerde vis) Integratie van water & energie met serreteelt Introductie van een nieuw concept & produkt met een ‘beveiligde’ naam Culinary aquaculture: The Omega Perch

OMEGABAARS TM: Unieke verkoopswaarde In: Zoetwatervis, de culinaire gids (H. Videler) “Ik kreeg namelijk een paar filets en heb die kort in wat roomboter gebakken.In die filets zitten geen vleesgraten. Al mijn tafelgenoten, jong en oud, vonden het heerlijk. Omdat het een nogal vette vis is, is hij heel geschikt voor de barbecue en om te roken of voor carpaccio en ceviche. Je kunt er alle recepten voor zalm op toepassen of een kruidige Ikan Berinti van maken. 2. Samenwerking met: Toon Dierickx: chefkok Restaurant Arenberg, Faculty Club Leuven, Traiteur Van Eeckhout, Hotelschool Leuven, Hotelschool Koksijde, Jeroen Meeus, Kwentin De Paepe and many more 3. Vergelijkende smaaktest vis @ PCG juni 2011. Omegabaars: hoogste score FEEDBACK Culinary aquaculture: The Omega Perch

Marketing Approach Product Place/Distribution Promotion Price Culinary aquaculture: The Omega Perch

2. Marketing Approach per jaar= 200 T volle vis (= 100 T filet) Levering aan ‘geëngageerde’ visdistributeurs (Océan Marée, Detroyer, De Jager, D’Haens, Arijs, Chef’s Secret, Vandermaesen, Brumos,…) die leveren aan de betere restaurants, cateraars en speciaalzaken Exclusief en beperkt aanbod van gerookte filet als delicatesse in speciaalzaak en supermarkt (≈ gerookte paling).  Reeds contact met geïnteresseerde internationale vishandelaars  Orderboek 2015 reeds volledig gevuld Culinary aquaculture: The Omega Perch

Marketing Approach Product Place/Distribution Promotion Price Culinary aquaculture: The Omega Perch

2. Marketing Approach Promotion => Media => Huis stijl (met banners, flyers,…) => Expo, beurzen & event => Smaakproef (‘teasers’) => Voorstelling omegabaars in restaurant Culinary aquaculture: The Omega Perch

Marketing Approach Product Place/Distribution Promotion Price Culinary aquaculture: The Omega Perch

2. Marketing Approach Price: exclusieve vis ≈ prijssetting gekweekte snoekbaars, zeebaars, dorade royal. = B to B: Verkoop van distributeur aan restaurant ≈ 130% fgp = B to C: Verkoop door viswinkel aan consument ≈ 200% fgp = B to C: Verkoop van gerookte visfilet aan consument ≈ 250-300% fgp (*fgp= farm gate price) Culinary aquaculture: The Omega Perch

200 TPA productie Stokstorme site (Kruishoutem), RAS integratie met Tomato Masters => Afwachten bouw en milieuvergunning (eind juni) => Start productie: Maart 2015 => Start verkoop: Sep 2015 Culinary aquaculture: The Omega Perch

Provinciale Tuinbouwschool Kortrijk PTI KORTRIJK Provinciale Tuinbouwschool Kortrijk Stijn@aqua4C.com