Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Het Forum Hoe ga je te werk met het forum?
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Verborgen vormen van pesten
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Communicatief gedrag + / -
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Marketing Werkgroep 6.
Een plant op de kaart zetten
Lees aandachtig deze boodschap, heel belangrijk !
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Sectorwerkstuk 4 mavo Handelingsdeel examenjaar
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
CanDo Coaching.
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
OFC28 mediawijsheid les 3.
OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.
Presenteren en communiceren
Onze doelen en visie in beeld
WOW: enqueteren bij Jumbo
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Betogende spreekbeurt
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Milieu Defensie Campagne
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Plan voor uitvoering. Gebruik je boek Begin bij 8.4 de innovatiecyclus Stap 1 is eigenlijk het onderzoek wat je al gedaan hebt Je begint je ontwerp met.
Les: Presenteren LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Mapping the field. ALEX KLAASEN Eigen website Beginpagina is stijlvol en nodigt uit om verder te kijken op de site. Helaas is de inhoud.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Marketing Coen van Wetering
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
Powerpoint presentatie.
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
Workshop Plannen. Welke associatie heeft u bij het woord plannen? Uitstippelen, ordenen, voorzien Vooruit kijken, inrichten, bedenken, creëren.
Spreekbeurt in groep 4.
Grammatica zinsdelen H1 t/m H6
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Een vergadering organiseren
What will you do to change the
© UNIEK IN DE KLAS.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Loopbaan en burgerschap les 2
Peer Buddy Nieuwkomer Metameer
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Vergadering Personeelsdienst
volgende bladzijde terug
Loopbaan en burgerschap les 3
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Les 8: Samenwerkingsvaardigheden 2
Zichtbaarheid Creëren
Transcript van de presentatie:

Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten

Voorbeelden Voorbeelden van een campagne zijn: Toen Obama toespraken gaf om zijn plannen voor Amerika te vertellen voor de electie De reclames voor NIX De catchfrase van Loeki de leeuw

Opdrachten Als huiswerk voor de volgende les moeten jullie het volgende doen; Een campagne oprichten Deze uitvoeren Een verslag van maken & een pecha kucha ervan maken. (deze PowerPoint presentatie wordt naar jullie gemaild)

Campagne opdracht Voor het onderwerp duurzaamheid gaan jullie een campagne geven met social media. Je maakt een groepje van maximaal 4 personen en minimaal 3. Je gaat dan met je groepje iets maken in social media waarbij je jullie idee(ën) voor duurzaamheid promoten. Dit kan door bijvoorbeeld een website te maken bij ‘wix’ of een facebook pagina aan te maken.

in 7 dagen moet er al iets online te zien zijn Nadat je jullie idee hebt geplaatst moet je het namelijk onderhouden en zien te promoten. Vergeet niet een indeling te maken wie wat doet en wanneer/hoelang. Bij het promoten maken jullie ALLEEN gebruik van social media, jullie gaan NIET de straat op en mogen GEEN KOSTEN maken door bijvoorbeeld flyers te printen.

Hier zijn zes stappen van een goede social media campagne 1. Definieer je doel: Zorg dat je een duidelijk doel hebt. Weet welke boodschap je wilt overbrengen. 2. Vind je doelgroep: je moet je boodschap afstellen op je doelgroep, anders bereik je ze niet. 3. Bepaal welke kanalen je wilt gebruiken: zorg dat jij bent waar je doelgroep is.  social media  website maken, Facebook pagina end. Je mag om aandacht te trekken ook andere kanalen gebruiken, zoals twitter, instagram end.

4. Zet een contententie strategie op: maak een toekomst plan, wat je later nog kan bereiken met je facebook pagina/site. 5. Luister en reageer: social media is dynamisch. Zorg dat je luistert en reageert op je publiek. 6. Monitor, meet en verbeter: monitor en meet je resultaten om te leren wat er goed gaat en wat er verbeterd kan worden.

Vergeet niet! Social media is niet slechts een ander advertentiekanaal, Social media is een sociaal kanaal voor een tweezijdige dialoog, waar jij er bent voor jouw doelgroep.   Inspiratie nodig? Dit zijn een paar praktijk voorbeelden die je inspiratie kunnen geven voor je eigen social media campagne, maar bedenk wel; ‘beter goed gejat dan slecht bedacht’ gaat niet altijd op. Het is belangrijk om vooral je eigen identiteit naar voren te laten komen in je campagne. Je wilt opvallen. ‘dumb ways to die’ van de NS De ‘pietitie’ voor Sinterklaas

De 8 bouwstenen voor een goede campagne Bouwsteen 1: Waarom Wat is de boodschap achter jou onderneming? Presenteer daarom het waarom van het project zo helder, natuurgetrouw en aansprekend mogelijk. Bouwsteen 2: Project Wat is je doel/ wat wil je bereiken door het maken/geven van deze campagne? Wil je bezoekers alleen informeren, of wil je ze inspireren, actie laten ondernemen of iets anders. Misschien een combinatie van meerdere doelen. Bouwsteen 3: Propositie Wat laat je het publiek zien? (Wat geef je het publiek?) Laat zien waarom je het doet, wat je doel is en wat je kunt bereiken met z’n allen. Publiek is gevoelig voor persoonlijkheid, geef het een karakter, onpersoonlijke campagnes slagen zelden! (krijgen vaak zelfs helemaal geen aandacht)

Bouwsteen 4: Infrastructuur Welke platform gebruik je Bouwsteen 4: Infrastructuur Welke platform gebruik je? Bedenkt en beargumenteer dus wat je gaat maken en waarom. Een facebook pagina, een site of iets anders misschien? Bouwsteen 5: Promotie Hoe genereer je aandacht? Op welke manier communiceer je? begin simpel, start bij vrienden, familie en collega’s. Communiceer met iedereen die op je site komt met een reactie als dat je iedere andere persoon zou aanspreken. GEEN persoonlijke verhalen onderling op de site of onderonsjes. Dat geeft verwarring en je verliest dan het interesse van het publiek op je onderwerp. Bouwsteen 6: Community Welke taak spreekt je aan? Om alles op rolletjes te laten lopen, moet er een taak verdeling zijn. Wie is directeur (wie kan de leraar aanspreken voor de voortgang van het project?), wie doen het onderhoud aan de site, wie zijn de ontwerpers? En ga zo maar verder.

Bouwsteen 7: Doel Wat is je doel Bouwsteen 7: Doel Wat is je doel? Je laat het publiek weten wat je doel is. Laat ook weten of je het hebt gehaald, onderweg is of een flop was. Bouwsteen 8: uren Werkt iedereen? Doet iedereen wat hij/zij moet doen? Doet iedereen evenveel bijdragen aan de campagne? Hou dus een logboek bij!!

Verslag In het verslag moeten de volgende punten verwerkt worden; De 6 stappen van een goede social media campagne De 8 bouwstenen Resultaten Populariteit Individuele meningen voor EN na de opdracht Individuele opdrachten van les 1 (Vergeet niet een titelblad, inhoudsopgave en bronvermelding. ) Het verslag word DIGITAAL in geleverd

Pecha kucha Een pecha kucha is een PowerPoint presentatie die aan de volgende eisen voldoet; Het duurt niet langer dan 5 minuten Iedereen komt aan het woord  evenveel/even vaak Bij je PowerPoint presentatie zitten maximaal 20 dia’s (mag minder) Alles wordt kort, maar volledig behandelt (probeer geen vraagtekens te creëren) Alles is helder en overzichtelijk (individuele opdrachten niet en persoonlijke meningen worden bij de presentatie samengevoegd en samengevat) Zodra de 5 minuten om zijn, word de presentatie gestopt en komt er de mogelijkheid voor vragen (er worden dus geen vragen gesteld tijdens de presentatie)