S J P o i JongerenProcesgerichtScreeningsinstrument

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Naar een krachtige samenwerking tussen ouders en school
JOPSI JongerenProcesgerichtScreeningsinstrument Even een snelle blik…
Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Collegagroep : Roze korrels voor zorg! Beatrijs Van De Casteele en Luc Lemarcq.
Volgen zonder vragen? Eigen wil opzij?
Resultaatgericht personeelsbeleid Hartger Wassink.
Uitleg lijdend voorwerp (lv)
Discipelschap.
Gesprekscyclus Quadraam
Logical Framework Approach
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Milieubeleid Steffie De DeckerEllen Geudens Celine Mertens Stijn Vandenbroucke Nele Van MuylemLien Vermeulen.
Ontwikkelingsgericht Competentie Onderzoek
Verdraagzaamheid & diversiteit + wordcloud (voor, in, met, en, …)
Opvoeden van drukke kinderen
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
SAMEN AAN ZET Gedeeld leiderschap.
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Coachen ICT bijeenkomst 10 oktober 2006 “Ook een coach heeft een coach nodig.”
Pass’t Montessorionderwijs ?
KIJK! voor groep 1-2 Informatie voor ouders.
KPA - Wilde Ganzendag Vergroot je succes, evalueer je project Den Haag 1 november 2008 Context, international cooperation Utrecht.
Aan de slag met de BETERapp
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Woordenschat groep 5, thema 6, les 5
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
Onze doelen en visie in beeld
Belangrijke tips voor een spreekbeurt
Aan de slag met POVO Wolvega/Oosterwolde Zet Engels ‘in the picture’ 28 oktober 2014 Jeroen Pennings & Kris Verbeeck.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Mind Us INCLUSIE Voorwoord De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) veronderstelt dat iedereen mee kan doen in de samenleving. Maar hoe vanzelfsprekend.
Bijeenkomst September 2015
Reguleren van motivatie: Do It Yourself! 28 oktober Deventer.
Methodiek: Plancyclus
Motivatie en Demotivatie Melany Mol. Wat bespreken we? De leerkracht De klas De school.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
PESTEN Ga naar afbeelding 1.. Over de slachtoffers van pesten Oorzaken pesten -Uiterlijk * Kleding *bril *haarkleur -Specifieke persoonlijkheids kenmerken.
Kiezen voor keuzedelen
Welke God? De drie-enige God Occultisme Afgoden Allah = God?
De training interactief voorlezen 1.Opzet 2.Onderzoek studenten VU 3.APS-bevindingen.
Intervisie Door: Chantal van der Gouwe.
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
Hoe ontwikkel ik mezelf als leraar?
‘Dit vind ik ervan!’ 2.0 Cliënten vertellen wat zij belangrijk vinden
Bevraging mediawijsheid Overzicht reacties. Lager onderwijs.
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Passend onderwijs.
Gesprekstechnieken Trainers: Jasper Kroeger Tom Kievit
Het loopbaangesprek.
Creativiteits- sessie
LOB 13. Goede en slechte ervaringen
De veranderende rol van de IB
© UNIEK IN DE KLAS.
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Creativiteits- sessie
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
BOM-model PV 25/03/2014.
De toekomst van de maatschappelijke stage
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

S J P o i JongerenProcesgerichtScreeningsinstrument Even een snelle blik…

Het startscherm

De leerling logt in met naam en persoonlijke code

Een korte intro

Hoe voelt de leerling zich?

Hoe boeiend vindt hij de school?

Verschillende factoren worden bevraagd Verschillende factoren worden bevraagd. Enerzijds factoren in de leerling zelf, anderzijds factoren in de context.

De leerling geeft aan welke uitspraak het beste bij hem past?

Voor de vakken wordt gevraagd naar welbevinden…

betrokkenheid…

en competentie.

Bijkomende antwoorden geven hierover meer informatie.

Alle vragen zijn beantwoord, deze worden naar de leerling doorgemaild, en JoPSi wordt afgesloten…

De vakleerkracht schat welbevinden, betrokkenheid en competentie voor zijn vak in voor alle leerlingen…

Rapporten: Antwoorden voor de verschillende factoren per klas.

Welbevinden, betrokkenheid en competentie voor een vak: vergelijk tussen leerling en leerkracht.

Antwoorden per vak

Wenselijke veranderingen op klas- en schoolniveau.

De zelfreflectie… OVERZICHT INZICHT UITZICHT Dichter komen bij mezelf Breder en nauwer kijken naar mezelf INZICHT Dichter komen bij mezelf UITZICHT Met jongeren op weg naar … door interventies uit te voeren, te evalueren en op te volgen De zelfreflectie…

De jongere herleest zijn antwoorden…

Antwoorden worden in ‘de balans’ geplaatst…

Ontvangen … op weg naar inzicht. Wat is de belangrijkste oorzaak van de elementen die het jou moeilijk maken/ die jou stimuleren hier op school om goed samen te leven en te leren… m.a.w. hoe komt dit? en besproken.

Van inzicht … naar uitzicht Wat vind ik echt goed bij mezelf? Wat wil ik niet veranderen? Wat wil ik zelf wel veranderen? Waar wil ik voorgaan? Wat moet mij dit opleveren? Van inzicht … naar uitzicht

Van inzicht … naar uitzicht Welke stappen ga ik dan zetten? Concrete kleine acties (max 2) Termijn afspreken Wat heb ik daarvoor nodig? Van mezelf Ondersteuning van anderen Actiepunten worden bepaald...

En digitaal vastgelegd en digitaal vastgelegd.

De leerkrachten bespreken rapportgegevens: Antwoorden per vak

Welbevinden, betrokkenheid en competentie per vak: vergelijk tussen leerling en leerkracht.

J o i S P JongerenProcesgerichtScreeningsinstrument En bepalen voor zichzelf prioriteiten en actiepunten betreffende hun vakaanpak.

J o i S P JongerenProcesgerichtScreeningsinstrument