S J P o i JongerenProcesgerichtScreeningsinstrument Even een snelle blik…
Het startscherm
De leerling logt in met naam en persoonlijke code
Een korte intro
Hoe voelt de leerling zich?
Hoe boeiend vindt hij de school?
Verschillende factoren worden bevraagd Verschillende factoren worden bevraagd. Enerzijds factoren in de leerling zelf, anderzijds factoren in de context.
De leerling geeft aan welke uitspraak het beste bij hem past?
Voor de vakken wordt gevraagd naar welbevinden…
betrokkenheid…
en competentie.
Bijkomende antwoorden geven hierover meer informatie.
Alle vragen zijn beantwoord, deze worden naar de leerling doorgemaild, en JoPSi wordt afgesloten…
De vakleerkracht schat welbevinden, betrokkenheid en competentie voor zijn vak in voor alle leerlingen…
Rapporten: Antwoorden voor de verschillende factoren per klas.
Welbevinden, betrokkenheid en competentie voor een vak: vergelijk tussen leerling en leerkracht.
Antwoorden per vak
Wenselijke veranderingen op klas- en schoolniveau.
De zelfreflectie… OVERZICHT INZICHT UITZICHT Dichter komen bij mezelf Breder en nauwer kijken naar mezelf INZICHT Dichter komen bij mezelf UITZICHT Met jongeren op weg naar … door interventies uit te voeren, te evalueren en op te volgen De zelfreflectie…
De jongere herleest zijn antwoorden…
Antwoorden worden in ‘de balans’ geplaatst…
Ontvangen … op weg naar inzicht. Wat is de belangrijkste oorzaak van de elementen die het jou moeilijk maken/ die jou stimuleren hier op school om goed samen te leven en te leren… m.a.w. hoe komt dit? en besproken.
Van inzicht … naar uitzicht Wat vind ik echt goed bij mezelf? Wat wil ik niet veranderen? Wat wil ik zelf wel veranderen? Waar wil ik voorgaan? Wat moet mij dit opleveren? Van inzicht … naar uitzicht
Van inzicht … naar uitzicht Welke stappen ga ik dan zetten? Concrete kleine acties (max 2) Termijn afspreken Wat heb ik daarvoor nodig? Van mezelf Ondersteuning van anderen Actiepunten worden bepaald...
En digitaal vastgelegd en digitaal vastgelegd.
De leerkrachten bespreken rapportgegevens: Antwoorden per vak
Welbevinden, betrokkenheid en competentie per vak: vergelijk tussen leerling en leerkracht.
J o i S P JongerenProcesgerichtScreeningsinstrument En bepalen voor zichzelf prioriteiten en actiepunten betreffende hun vakaanpak.
J o i S P JongerenProcesgerichtScreeningsinstrument