5.1 Inhoud van het Meetplan

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

De Profile Selector 2 april 2017.
Relaties Contractmanager (Presentatie Peter Streefkerk)
Digitale leermiddelen
Menno Karres Lead Auditor
Erkenningsaanvraag CZO
Banken en & kredietrapportages SBR voorlichtingsbijeenkomsten 2011 Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
10. Verkoopvoorspelling en Budgettering
Sales Management 8. Motivatie en Training.
Fuseren, samenwerken en concurreren
1 Demo of Praktijk Over de problematiek bij het ontwerpen van informatiesystemen Mark Dumay Afstudeervoordracht 15 oktober 2004.
Transparantie en eenduidigheid in Portfoliomanagement Albert van Holthoon Coachentrain B.V.
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
KAM-management in de praktijk
Arbeidstevredenheid en prestaties
Nationaal Innovatie Event
Lang zullen ze leven! - en werken en leren…
Klassieke AO Leseenheid1
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
domeinbeschrijving Bachelor of ICT 2 oktober 2009 HBO-I, Job Event
AISHE cursus Beleidscyclus na de audit 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
Maatschappelijk Aanbesteden
Procesmanagement voor de afdeling ADICT
M anagement I nformatie S ystemen Wat gaat er mis?
Van tweeluik naar driehoeken
Leseenheid 2 BIV Hofamopleiding
Duurzame & Gezonde Inzetbaarheid
Van wie is de kwaliteit van het onderwijs?
Ontwerpregels voor kruispunten
XBRL / SBR Train de Trainer sessie Deel 2 A (van 3) 28 november 2012 SBR-Team Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
BPR van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
Welkom bij de presentatie van het
1 Orientatie InformatieSystemen K.M.van Hee hgl. architectuur van informatiesystemen dir. Deloitte & Touche Bakkenist TU/e 2001.
1 Beslissingsondersteuning Marakas H12 t/m H16 Robert de Hoog 8 november 2000.
Registratie en certificatiesoftware bestaand residentiële gebouwen.
Hoofdstuk 2 Kwaliteitszorg Deel 1.
14-1 Copyright © 2005 Prentice-Hall Hoofdstuk 15 Een machtsbasis creëren Managementvaardigheden, 2/e editie door Phillip L. Hunsaker Copyright © 2005 Prentice-Hall.
Hoofdstuk 5: Sportsponsoring en actiecommunicatie
Implementatie van het 4C-ID-model
Designing Knowledge Systems b Hoofdstuk 11 van Knowledge Engineering and Management. The CommonKADS Methodology. b A.Th. Schreiber, J.M. Akkermans, A.A.Anjewierder,
Presentatie Flexcollege Experimenteren met flexibiliseren
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
BPR van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Jos van Hijfte 8 November 2007
Missie, visie & jaarplan
1 Stappenplan Organisatorische Integratie Handleiding en checklist bij het ontwikkelen van een sportaanbod voor mensen met een beperking binnen de sportvereniging.
Energiemanagement Komen tot de meeste efficiënte manier om energie te verbruiken STELLING: Gedrag kan pas beïnvloed worden als men zich bewust is van het.
1 Leerprocessen verlopen efficiënter; afstandsonderwijs komt dichterbij Pieter van der Hijden Sofos Consultancy
Drs. J.P.C. de Meer, IKN VIKC, 7 juni 2007 Methodiek ter ontwikkeling indicatoren toegepast op de richtlijn gedifferentieerd schildkliercarcinoom.
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management.
13 december 2013 Tracy Van den Wijngaert & Carlo Steegmans
1.1 Cockpit informatie.
Stelling De wereld verandert, het gedrag van mensen verandert en dus moeten organisaties mee-veranderen.
Leid jezelf Leid anderen Leid operatie Leid verandering Zingeving bepalen, Visie uitlijnen en Strategie cascaderen Waarde toevoegen vanuit de Klant Waarde.
NGI Datamanagement Datamanagement in een procesgerichte organisatie
Betrokkenheid van mensen binnen een Verander Cultuur
Titel presentatie Vragen subsets OM1 Gemeente Amsterdam 1 januari 2003.
Methode Strategisch personeelsmanagement
Prestatie Management Prestaties Schatten en Managen Ad Marien Corad Business Solutions.
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
Dinsdag 12 december 2006 Onderwerpen Avond 4:
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Naar een duurzaam HRM beleid
Brancheformule benchmarking Regionale informatiebijeenkomst Rotterdam, 24 november 2006.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Inerpreteren van een jaarversalg
Transcript van de presentatie:

5.1 Inhoud van het Meetplan

5.2 Maatstaven inkoopafdeling

5.3 Stickermethode

5.4 Technieken voor creativiteit en besluitvorming

5.5 Voorbeelden norm

5.6 Normgradaties

5.7 Normgradaties (uitzendbureau)

5.8 Waarnemingstechnieken en registratietechnieken

5.9 Waarnemingstechnieken Hotel-restaurant ‘de Vliegende Schotel’

5.10 Registratietechnieken Hotel-restaurant ‘de Vliegende Schotel’ (verder op volgende slide)

5.10 Registratietechnieken Hotel-restaurant ‘de Vliegende Schotel’ (vervolg)

5.11 PMI-methode (Hotel-restaurant ‘de Vliegende Schotel’)

5.12 Aantal afgestudeerden dat aanbod aannneemt

5.13 Trendmatige ontwikkeling declarabele uren

5.14 Prognose binnengekomen orders

5.15 Indicatoren met behulp van performance software

5.16 Meetplan Hotel-restaurant ‘de Vliegende Schotel’

6.1 Inhoud van het actieplan

6.2 Groei van de indicator

6.3 Opstarten

6.4 Beheersen

6.5 Verbeteren

6.6 ‘Vinger-aan-de-pols-informatie’

6.7 ‘Hoe-kan-het-beter-informatie’

6.8 PDCA-cyclus

6.9 Check

6.10 Act

6.11 Probleemoplossingstechnieken

6.12 Ishikawa-diagram (steigerfabriek)

6.13 Indicator Copyco

6.14 Pareto-diagram (onderhoudsafdeling)

6.15 Actieplan Copyco

7.1 Toevoegen van de stap ‘uitvoeringsgeschikt maken’ aan het basisschema

7.2 Volledig schema ontwikkelen en invoeren van de Organisatiecockpit

7.3 Uitvoeringsgeschikt maken: de organisatorische condities

7.4 Moderne informatievoorziening als randvoorwaarde

7.5 Informatiepush en -pull

8.1 Uitvoeringsgeschikt maken: veranderkundige aspecten

8.2 Veranderingsaanpak top-down

8.3 Veranderingsaanpak bottom-up

8.4 Ontsporing 1

8.5 Ontsporing 2

8.6 Gecombineerde commitment & control - strategie

8.7 PIM: prestatiemanagement-implementatie-matrix

8.8 De ideale strategie weergegeven op de PIM

8.9 Ondersteuning en advisering om het basisontwerp uitvoeringsgeschikt te maken

8.10 De relatie tussen het ontwikkelingsniveau en de adviesstijl

8.11 Cockpitprincipes leiden tot resultaat

9.1 Zeven typen ICT-oplossingen

9.2 Rapportages via een semantisch model

9.3 Een OLAP-applicatie

9.5 Vier integratieoplossingen

9.6 Voorbeelden van flexibele toegang

9.7 Keuzemodel prestatiemanagement

9.8 Automatisering van het meetproces

9.9 Typering spelers in prestatiemanagementmarkt

10.1 RvB-dashboard ProRail [2008]

10.2 Samenhang prestatieindicatoren en informatie-items

10.4 Pallas: providing one single integrated view

10.8 Gedeelte van de LVNL Besturingscockpit (Zoekvelden en KPI’s)

10.9 Top-level Processchema

10.10 PPR -> CPR -> FF contract -> levering testvliegtuig

10.11 Stoplichtmodel

11.1 Incrementele benadering

11.2 Persoonlijke scorecard voor de manager

11.3 Van initiatief naar actie

11.4 Klassieke versus moderne indicatoren

11.5 Beoordelen van bestaande indicatoren

11.6 Voorbeeld relatie tussen niet-financiële en financiële prestatie-indicator

11.7 Resultaat strategy mapping sessie sociale woningverhuurder

11.8 Basis voor stappenplan ontwikkeling en implementatie Organisatiecockpit

1 Voorbeeld Inhoudsopgave managementcontract Welzijnsholding