Het portfolio van een Educatief Multimediaal Ontwikkelaar

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Vuistregels voor het ontwerpen van educatieve software
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Competentieprofielen 10 juni Overzicht 10 juni 2014 • 2 • 2.
Reflectievaardigheden en instrumenten
Duurzame ambitie van Fontys Werktuigbouwkunde
De ontwikkeling van de 7 competenties
Digitaal Presenteren Publiek boeien Aandacht vasthouden s.
Roelien Bos-Wierda Aline van Engelenburg
Gesprekscyclus Quadraam
31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.
Door: Marvin Peters & Frank van Esch
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Portfolio en assessment ‘competent NT2 docent’
Ontwerpprojecten In de praktijk
Didiclass - beginnen met
Ontwerpprojecten Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis
Wat kun je er (niet) mee binnen het onderwijs?
De weg naar de competente docent
wie de schoen past.. DIDACTIEK student back office docent toetsing 8,7
Voortgangspresentatie Jonatan Bruggeman
Prikkel: leren is leuk Mediamatic • Cidi Davidse •
1 Introductie eerste jaarsstudenten 2007
Workshop ‘Competenties’
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Proces en Product.
© IVA Evaluatie Actieplan Verbonden met ICT. © IVA Evaluatie actieplan verbonden met ICT 13 verschillende projecten (po, vo, mbo) Survey onder docenten.
VELON Opleiden in de school 9 november 2007
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
Ontwerpprojecten Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis Deze presentatie staat op: (onderdeel kennisbank)
Ontwerpprojecten Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Willem de Zwijger Schoonhoven
Portfolio
Opzet Pop toetst flexibel en competent  Onderwijsconcept Academie voor Popcultuur  Flexibel onderwijsprogramma  Competentiegericht beoordelen Hanzehogeschool.
Competentieprofielen
moderniseren van het curriculum.
Grafische- of interactieve vormgeving
Workshop “Beoordelen”
Klinisch redeneren en evidence based practice
De kubus van CSPE succesfactoren!
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
Naam workshopbegeleider
Webdesign & (Digital) Marketing Portfolio Stage
De Kenniswerker in Shape MS Sharepoint als leeromgeving
Cross Media. Functies binnen team Strategie Voorbereiden van debriefings Op de hoogte blijven van (markt) ontwikkelingen van klanten / concurrenten Adviseren.
Werkveldconferentie 3 juni 2015 Wat is de rol van zorgverlener door de ogen van leerjaar 2?
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
Werken met Blogs 1. Waarom bloggen? 2. Werken met blogs op de MLI.
schpa.  Projectmatig werken  Opzet module  Opdrachten  Projectgroepen vormen  Wat verder nog ter sprake komt.
LA intro en overzicht van werkwijzen Master Leren en Innoveren 8 september 2015 Bartel Standaar-Dorhout en Hanneke Koopmans.
A Waarde voor het onderwijsproces  Inzet van sociale media maakt onderwijs kwalitatief beter: o Effectiever / Efficiënter / Activerender o Bewuste ingezet,
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
Competentieprofiel CMD
Portfolio anno 2016: wat moet er anders? Ben Tomlow Leonora Louter Twan van Lieshout Tom Olsthoorn.
Arial, 38pt/42pt, heading. Tekst Arial, 32 punt Tweede niveau, 28 punt Derde niveau, 24 punt –Vierde niveau, 20 punt »Vijfde niveau, 16 punt Strategische.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Jo Tondeur, Jasmine Hacquaert (UGent) Jeroen Thys (Groep T) Luc Vandeput (KHLeuven) Wouter Hustinx (PHLimburg) Velov/A’pen, februari 2012 iTeacher Education:
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Wat voor soort docent ben je aan het worden?
Docentvaardigheden ICT Mediawijsheid
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Instructeur B Basketbal Module 4 Stage: taak
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Contextrijke taaltaken en vakoverschrijdend werken Marie-Anne Baert Tom Storme.
Kopopleiding Gert de Goede Lerarenopleider NaSk Oktober 2018.
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Het portfolio van een Educatief Multimediaal Ontwikkelaar Laurens Ruiter Het portfolio van een Educatief Multimediaal Ontwikkelaar

Behandeling competenties: Minor Educatief multimediaal ontwikkelaar Aan de hand van bewijsvoering uit: Gamedesign project voor Gameship Stage als docent Gamedesign Project DiDiClass website en Meesterschapsspel Gegeven workshop SCRUM methodiek

Beheerst elementaire vergadertechnieken Competentie 1 Samenwerken in een project: de educatief multimediaal ontwikkelaar kan samenwerken in een multidisciplinair team ten behoeve van de realisatie van het educatief multimediaal product/project Gamedesign beoordelingslijst (Multidisciplinary Teamwork) Beheerst elementaire vergadertechnieken Feedback collega’s Friesland College (en conclusies) Feedback Walter Is zich bewust van sterke en zwakke punten en bepaalt op grond daarvan zijn rol in de groep Feedback Walter (Gameship feedback is kwijt) Houdt zich aan afspraken en deadlines Feedback collega’s Friesland College (en conclusies)

Beheerst basisgespreks- en onderhandelingstechnieken Competentie 2 Omgaan met externen: de educatief multimediaal ontwikkelaar is competent in het omgaan met externen waar het gaat om de realisatie van het educatief multimediaal product/project Beheerst basisgespreks- en onderhandelingstechnieken Feedback collega’s Friesland College (en conclusies) Feedback Walter Beheerst basispresentatietechnieken waarin hij gebruik maakt van woord en beeld Scrum Workshop Feedback Walter Feedback collega’s Friesland College (en conclusies)

Competentie 2 Is flexibel en kan inspringen op tussentijdse vragen en wensen van de opdrachtgever Feedback collega’s Friesland College (en conclusies) Feedback Walter Houdt zich aan gemaakte afspraken en komt deadlines na Feedback collega’s Friesland College (en conclusies) Is in staat de grenzen van een project te bewaken Feedback collega’s Friesland College (en conclusies) Feedback Walter

Competentie 2 Is in staat de inhoud van een project af te bewaken Feedback collega’s Friesland College (en conclusies) Feedback Walter Toont gedrag dat past in een zakelijke relatie Feedback collega’s Friesland College (en conclusies) (genoemd bij kanttekening bij samenwerking omgeving) Feedback Walter

Is bekend met het inzetten van verschillende ICT-tools Competentie 3 Didactische aspecten: de educatief multimediaal ontwikkelaar is didactisch competent waar het gaat om de realisatie van het educatief multimediaal product/project Is bekend met het inzetten van verschillende ICT-tools Feedback Walter Feedback collega’s en studenten Friesland College (en conclusies) Kent verschillende leerstijlen en persoonlijkheidstypen Feedback Roelien Kent de 7 pijlers van digitale didactiek Verslag “de 7 pijlers van digitale didactiek” Is bekend met het inzetten van verschillende ICT-tools Feedback collega’s Friesland College (en conclusies)

Competentie 4 Ontwerp: de educatief multimediaal ontwikkelaar is competent waar het de 4 ontwerpfasen van een educatief multimediaal product/project betreft Gamedesign beoordelingslijst (design “gevorderd”) Didactisch ontwerp kan een didactische visie vertalen naar een eenduidige didactisch model/scenario dat aansluit op het creatief concept Meesterschapsspel Feedback Walter Kan het didactisch concept vertalen naar een gebruiksvriendelijke user-interface Meesterschapsspel Feedback Walter

Competentie 4 Functioneel ontwerp Kan op basis van een analyse en concept een functioneel ontwerp maken Meesterschapsspel Feedback Walter Ontwerp Meesterschapsspel Kan usability toepassen in concept en eindproduct Meesterschapsspel Feedback Walter Kan functionele schetsen maken waarin de werking van verschillende elementen uitgelegd worden Ontwerp Meesterschapsspel Werking en interactie (...) Meesterschapsspel

Competentie 4 Functioneel ontwerp Kan een interactiemodel maken met hierin de verschillende vormen van interactie tussen gebruiker en programma Feedback Walter Ontwerp Meesterschapsspel Werking en interactie (...) Meesterschapsspel Kan een gebruikers doorloopschema opzetten Meesterschapsspel Feedback Walter Werking en interactie (...) Meesterschapsspel

Competentie 4 Grafisch ontwerp Op basis van analyse en concept een grafisch ontwerp maken dat aansluit op het functioneel ontwerp Feedback Walter Ontwerp Meesterschapsspel Kan vanuit de analysefase een communicatief en creatief concept maken, dat aansluit op de doelgroep Meesterschapsspel Feedback Walter

Competentie 5 Analyse: de educatief multimediaal ontwikkelaar kan adequaat onderzoek doen waar het gaat om de realisatie van het educatief multimediaal product/project Analyseert en vertaalt de wensen van de opdrachtgever naar een interactief multimediaal product/project Meesterschapsspel Feedback Walter Voert analyses uit die relevant zijn voor het vaststellen van de doelgroep zodat het uiteindelijke concept aansluit op de doelgroep (ik behoor al 6 jaar tot die doelgroep)

Competentie 5 Kent de regels die van toepassing zijn op het auteursrecht en houdt hier rekening mee in het te ontwikkelen eindproduct www.auteursrecht.nl Alle tekst van het Meesterschapsspel zijn door Walter, Dévit en mijzelf geschreven

Competentie 6 Reflectie/zelfprofessionalisering: de educatief multimediaal ontwikkelaar is competent in reflectie en professionele ontwikkeling Kan zijn sterke en zwakke punten benoemen en formuleert op grond daarvan leervragen en werkt daar planmatig aan (POP in) stageverslag Kijkt kritisch naar zijn werk en gebruikt evaluatie, reflectie en feedback van anderen om zich verder te ontwikkelen Feedback Walter Feedback collega’s en studenten Friesland College (en conclusies)

Competentie 6 Maakt voor zijn eigen professionele ontwikkeling o.a. gebruik van moderne web-based applicaties als weblogs, communicaties of practice en 360 graden feedback instrumenten www.laurensopstage.waarbenjijnu.nl http://portfoliolaurens.wikispaces.com Feedback studenten en collega’s Friesland College (en conclusies) Feedback Walter Signaleert en is op de hoogte van relevante ontwikkelingen in de samenleving, het bedrijfsleven en het onderwijs en vertaalt die kennis door naar de ontwikkeling van het multimediale product/project Het Meesterschapsspel als een multimedia toepassing voor het onderwijs

Competentie 7 (facultatief) Teksten schrijven voor de doelgroep: de educatief multimediaal ontwikkelaar is competent waar het de productie van correcte teksten voor de doelgroep betreft Produceert correcte teksten, zowel wat betreft spelling, grammatica als structuur Feedback Walter www.didiclass.nl en het Meesterschapsspel Produceert heldere, leesbare teksten Feedback Walter www.didiclass.nl en het Meesterschapsspel Produceert teksten die geschikt zijn om van het beeld af te lezen Feedback Walter Meesterschapsspel

Competentie 9 (facultatief) Project management: de educatief multimediaal ontwikkelaar is competent waar het de productie van correcte teksten voor de doelgroep betreft Gamedesign beoordelingslijst (3 punten voor Project Management op “gevorderd” niveau) Beschikt over relevante basiskennis van projectmanagement Gamedesign beoordelingslijst (3 punten voor projectmanagement op gevorderd niveau) Scrum workshop Zet op basis van argumenten een project lineair dan wel iteratief op Scrum workshop

Competentie 9 (facultatief) Een goedgekeurd PVA door de opdrachtgever waarin je eigen bijdrage zichtbaar is PVA Meesterschapsspel (akkoord) en DiDiClass (mijn bijdrage was aan beide maar met name aan het Meesterschapsspel) Stelt zaken op grond van feedback van de opdrachtgever zo nodig bij Feedback Walter (“is flexibel en kan inspringen op tussentijdse vragen en wensen van de opdrachtgever”)

Het portfolio van een Educatief Multimediaal Ontwikkelaar Laurens Ruiter Het portfolio van een Educatief Multimediaal Ontwikkelaar