Actieplan ‘Veilig Werken in de Zorg’.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het programma In voor zorg
Advertisements

Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Slik geen medicatiefouten
Analyse van incidenten
Nieuwe blik op publieksagressie
SMC078+ Facebook The Adult Version. Meer resultaat met Facebook Inspireren, motiveren, cases & praktische tips Met z’n allen!
Van duurzaam energie-initiatief naar Met Elkaar Voor Mekaar
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
Wat is BUDDYZORG LIMBURG ?
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Veilig internet Mediawijsheid
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Ouders en Kinderen Centraal
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
In samenwerking met 13 maart 2014.
Veiligheid van verloskundigen
Innoveren met … duurzaam ondernemen. Inleidend verhaal bij titel dia Vandaag proeverij duurzaam innoveren. Wat aan bod komt is een selectie van alle soorten.
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Veilige Publieke Taak Veiligheidsregio Hollands Midden
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
21 november 2013Divosa najaarscongres1 De decentralisaties: een uitdaging tot innovatie Uitkomsten enquête Werner van der Linden, manager gem. Zaanstad.
Een communicatiecampagne over dakisolatie. Hoe pak je dat aan?
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Van beleid naar geaccepteerd gebruik
Preventie van schade naar aanleiding van agressie
Projectweek.
Onderzoek naar werkzame factoren en methodieken in omgaan met agressie Ilse Smits Studiedag ‘Efficiëntie en effectiviteit in de bijzondere jeugdzorg,
Marco Leeuwerink Politie Hollands Midden Openbaar of gesloten?
JE EIGEN VEILIGE PUBLIEKE TAAK
TITELPAGINA bij Werkdruk dát maakt zorg beter Stilstaan Inspectie SZW
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Decentralisaties oftewel: de transformatie van het sociale domein
Best practice Doel: voorlichting team
Petra Boolman Marjan Hurkmans. Hoe tot stand gekomen? Regionale bijeenkomsten met mensen met NAH en bijeenkomsten met mantelzorgers Klankbordgroep.
23 september 2014 Agressie en Geweld Ron Dujardin.
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Voorzitter Ledencommissie: Berto de Graaf
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
Workshop Sponsorwerven. Fondsenwerven Geweldig! Jij kunt door middel van deelname en fondsenwerven het leven van Amsterdamse dakloze honden aanzienlijk.
Netwerken voor ondernemers Minor ondernemerschap
Communicatie Participatiewet
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Henriëtte Sperling, 12 december 2014
80% van wat we leren… Collega’s Samenwerking Gesprekken Werkgroepen
Participatie in de praktijk
Social media presentatie
Kennismanagement & Sociale media
‘netwerken zonder grenzen’ Sociaal Netwerken in Regio 0318.
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
Regionale Aanpak Kindermishandeling Landelijke uitrol In opdracht van het programmaministerie Jeugd en Gezin Uitvoering: Nederlands Jeugdinstituut Utrecht.
Jur Verbeek Riet van Loon 25 juni Wat verstaan we onder woonoverlast? verbaal geweld burenruzie harde muziek drugsoverlast pesterijen ongepast.
Vrijwillige taalcoaching aan anderstaligen Sylvia de Groot Heupner 3 september 2015 Windesheim Zwolle.
Prokkelweek maandag 6 t/m zaterdag 11 juni 1 week als voorbeeld voor de rest van het jaar.
OM en medisch beroepsgeheim Openheid & OM OM legt op zitting steeds verantwoording af; Openheid is een pijler van de rechtstaat; Macht die.
Mantelzorgkaart Aan de slag op het werk Aan de slag met mijzelf Aan de slag thuis mede mogelijk gemaakt door het ministerie van VWS en het ministerie van.
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Beugels en zonnepanelen in één campagne:
Campagne taalvaardigheid
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Campagneplan Fiets Telweek 2017
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Behavior Based Safety Warehousing
Drugs, dat kunnen we hier niet gebruiken
Transcript van de presentatie:

Actieplan ‘Veilig Werken in de Zorg’

Actieplan ‘Veilig Werken in de Zorg’ Implementatie anti-agressiebeleid versterken Ondersteuningsregeling VWiZ Communicatiecampagne ‘Wees duidelijk over agressie’ Startsymposium ‘13, Regiosessies, eindsymposium ‘15 Tools: Scan, Business Case, AgressieWijzer Uniforme kengetallen Juridische aanpak veroorzaker agressie Duidelijkheid over zorgverlening staken Aangiftebereidheid verhogen Samenwerking politie Scholing aankomende medewerkers Scholing, voorlichting en training inbrengen

Initiatiefnemers met ondersteuning van

Zes zorgbranches GGZ Geestelijke gezondheidszorg en verslavingszorg GHZ Gehandicaptenzorg JZ Jeugdzorg VVT Verpleeg- en verzorgingshuizen, thuiszorg, kraamzorg en jeugdgezondheidszorg UMC Universitaire medische centra ZKH Ziekenhuizen, zowel algemeen als categoraal, en revalidatiecentra

Doel en uitgangspunt actieplan Doel De implementatie van integraal beleid tegen agressie in de zorgorganisaties een duidelijke stap verder brengen de komende jaren. Belangrijk uitgangspunt Maak gebruik van de ervaring, kennis en communicatie-kanalen van de branches

Doelgroep en doel campagne Zorgprofessional Werkzaam in 1 v/d 6 zorgbranches De werkvloer, combinatie van leidinggevende en medewerker Communicatiedoelen Bewustwording creëren dat agressie niet bij het werk hoort. Na laten denken hoe met agressie om te gaan en het besef geven dat je altijd iets kunt doen.

Communicatiestrategie Immers, kun je mensen bewegen in actie te komen zonder beweegredenen? TABOE/MISVATTING CORRIGEREN: AGRESSIE HOORT NIET BIJ JE WERK TABOE/ZWIJGEN DOORBREKEN: MAAK HET BESPREEKBAAR, DISCUSSIEER EROVER IN ACTIE KOMEN: BEPAAL SAMEN JULLIE NORMEN, DOE ER IETS MEE / AAN

Campagneconcept ‘Wees duidelijk over agressie’ Op de werkvloer heerst onduidelijkheid: Hoort agressie bij je werk? Praten we er wel of niet over? Wat moeten we er mee? Wel of geen acties? Onduidelijkheid is niet goed, dat houdt taboes in stand. Dus dagen we uit stelling te nemen. Zeg ja, of zeg nee. En kom altijd in actie. ‘Wees duidelijk over agressie’ Altijd melden, altijd bespreken, altijd handelen

Campagnemiddelen Print Toolkits met campagnemateriaal Magazine ‘Duidelijk’ met good practices Broadsheet ‘Duidelijk over agressie: het actieplan’ Boekje ‘Altijd melden, altijd bespreken, altijd handelen’ Online Social media platform (met name Facebook en Twitter) Online content portal, met campagnemateriaal, video’s, artikelen, foto’s, links PR PR rondom symposium / aftrap campagne Publiciteit via kanalen partners

Toolkits met campagnematerialen

Magazine

Social media platform facebook.com/duidelijkoveragressie @overagressie #weesduidelijk

Portal

Hulpmiddelen: Scan In ontwikkeling: Business Case en AgressieWijzer

Symposium 23 september 2013

Regiosessies 2013 - 2015 Circa 30 bijeenkomsten voor 30-50 mensen Locaties Noord, Midden, Zuid Met thematische verdieping Succesvol tegen agressie (good practices) Thema’s (grenzen stellen, aangifte doen, etc.) Leernetwerken (met procesbegeleider) De Ondersteuningsregeling VWiZ (met voorbeelden)

Looptijd campagne Symposium Symposium Regionale bijeenkomsten 2013 23/9 2014 2015 Registratie- website Symposium Symposium Regionale bijeenkomsten AFTRAP CAMPAGNE PR symposium Campagne + PR via bestaande kanalen Ondersteuningsmiddelen beschikbaar 2013 23/9 2014 2015

Meer weten? facebook.com/duidelijkoveragressie twitter.com/overagressie www.duidelijkoveragressie.nl