ICTO-contactpersonen 7 juni 2007 Vrije Universiteit Universiteit Utrecht Technische Universiteit Delft.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Visitatiecommissie Waterketen
Advertisements

Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Welkom Doel van dit event 3 geteste criteria  Brandstofefficiëntie gemeten aan de hand van de rolweerstand  Grip op nat wegdek  Extern rolgeluid.
Blackboard Forum Observatieonderzoek 06 februari 2009 Projectgroep 7.
Formatief - summatief evalueren
Ontwikkelruimte onderzocht In gesprek over onderzoeksstappen VU, 13 september 2010.
Het nieuwe leren en social software
Schooloverstijgend samenwerkend leren
Decentralisaties maken e-facturatie nog interessanter.
Handicap + studie nieuwe stijl Congres OCW Studeren met een functiebeperking Utrecht, 24 november 2011.
Lijn in NLT ? Henriette Kok Baukje Lobregt
Demo Selligent 2 november 2006 Robert Slagter, Peter Philipsen & Marc v/d Wijgaart (DBS)
Methoden van Onderzoek
5 juni 2008 Studiedag onderwijsondersteuners ‘Diversifiëren van evaluatiemethoden’ Peer assessment.
Wiskunde in Technologie
Peer review online: wat werkt?
Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit UU
Vermelding onderdeel organisatie WO Sprint Kennissystemen bij IO en 3ME OC Focus – Lunchseminar 15 Gerald Wisse, Anton Heidweiller, Eric.
Workshop Onderzoeksontwerp
Plagiaatcontrole aan de UM
2004-nu: Safe Assign(-ment) op de VU
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Bij ons leer je de wereld kennen ICT&Onderwijs Programma universiteit Leiden Portfolio van projecten en activiteiten die optimaal bijdragen aan het behalen.
Woensdag 6 februari 2008 presentatie 'Effecten businessmodellen Educatieve Contentketen' 1 Presentatie onderzoek TNO en CLU ‘Effecten van businessmodellen.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Het uitvoeren van experimenten via internet Marjon Engelbarts Universiteit Utrecht, Faculteit Natuur- en Sterrenkunde
TISO NIOC 18 april 2007 Jacob Brunekreef (HvA), Arie Dekker (HR), Frans Mofers & Anda Counotte (OUNL) 1 TISO Onderwijs en onderzoek met authentieke dossiers.
Frank Evers, ThiemeMeulenhoff Ageeth Jorna, Lekker-Werken
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
ICT in het Onderwijs bij TBM
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
Welkom. Teamleider HAVO / VWO Even voorstellen: De heer C. Bentlage.
Copyright Sharepoint als onderwijsvoorziening Bart Thoonen ICTO coordinator VOHA.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen CDM Studiejaar Rotterdam, oktober 2010.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen Mediatechnologie Studiejaar Rotterdam, oktober 2010.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen CDM Studiejaar Rotterdam, oktober 2011.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen Mediatechnologie Studiejaar Rotterdam, oktober 2011.
Pilot: Blijvend bekwamen: werken aan eigen professie
Samenwerking OCMW-VDAB in Gent Werkgroep activering POD-MI,
Integratiefase Introductie 30 september 2013 Doel De student toont aan dat hij: de verschillende rollen op masterniveau beheerst en effectief kan inzetten.
Video in het onderwijs 9 maart Doel workshop Op weg helpen en ondersteunen bij gebruik van video in eigen onderwijs Nieuwe ideeën opdoen Inzicht.
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
Gebruik van video in de stagebeoordeling
Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
Tip 7: wissel je werkvormen af
Peerfeedback Didactische cursus 2015.
Praktijkonderzoek Onderzoek in de praktijk
Een gezamenlijke uitdaging
Informatievaardig met de Bibliotheek op school Naam.
Lectoraat Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO) Jos Castelijns, Marja Wijnen, Mark Wouters & Willem Heldens Interactum 8 april 2011.
Toetsing Faculteit Onderwijs Locatie Heerlen, Maastricht & Sittard Anneriet Florack september 2011.
Digitaal nakijken met Turnitin
Welkom! Workshop AIT en samenwerking opleidingen voor toekomstige professionals Gontien Wetselaar Marjan Hoogland Margaret van Ruitenbeek.
09/11/2009 Interactie met studenten Workshop opleiding Psychologie 9 november 2009.
Masterclass Digitaal Toetsen Juni 2016 Michiel van Geloven.
Resultaten studietijdmeting schakelprogramma komische wetenschappen 1 e semester academiejaar
Snel en eenvoudig nakijken en feedback geven met Turnitin
Bijeenkomst taskforce 18 september
De ontwikkeling van een beoordelingsinstrument
Keuzethema: differentiatie
“Kwaliteitsverhoging door formatief evalueren” Werkkring conferentie: Van kwaliteitszorg naar kwaliteitscultuur 16 november 2017 Ramon Busch.
Competenties beoordelen Netwerkbijeenkomst VM2 4 februari 2009
Gebruik van het annotatiesysteem
Center for e-Learning, RSM
ICTO-beleid van de Nederlandse universiteiten
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Transcript van de presentatie:

ICTO-contactpersonen 7 juni 2007 Vrije Universiteit Universiteit Utrecht Technische Universiteit Delft

Doelstellingen PROOF-project Keuze voor peer review systeem Workshop (min. 20 VU-docenten) Ondersteuning (min. 10 VU-docenten)

Belangrijkste activiteiten afgelopen periode Gesprekken met docenten en ondersteuners Nader bekijken Peer Review systemen Literatuur scan Ontwikkelen workshop

0. evt. leren beoor- delen 1. maken van (concept) product, uitvoeren vaardigheid of samenwerken in groep 2. uitvoeren van review adhv criteria 3. verbeteren van (concept) product, verbeteren van vaardigheid of vervolg samenwerking evt. reactie op review, verzoek om toelichting op beoordling 5. beoordeling van product, vaardigheid of samenwer- kingsgedag door docent 4. evt. herhaling van peer review

Inventarisatie onder docenten Lijst met ca. 30 geïnteresseerde docenten Vooral behoefte:  Peer review bij schrijfproducten  Vooral voor formatieve doelen (enkele keer summatief)  Vaak met revisie na peer review  Soms herhaalde peer review (2 of meer keer)

Typerende vorm van peer review Eenmalige peer review die leidt tot een beoordeling van een werkstuk (summatief) Turnitin Eenmalige peer review die aanwijzingen oplevert voor revisie van het werkstuk (formatief) MyDropBox (inline feedback), Espace (toelichting) Herhaalde peer review met revisie Espace

Vergelijking software: Op dit moment bestaat geen systeem dat in Blackboard geïntegreerd kan Veel systemen, voor verschillende situaties zijn verschillende systemen geschikter Conclusie: op dit moment nog geen keuze voor één systeem te maken.

Turnitin in vogelvlucht

MyDropbox in vogelvlucht

Student: inleveren opdracht

remark_movie_online.htm

Espace in vogelvlucht

Actielijst tutor

Actielijst student

Conclusie In PROOF richten we ons binnen de VU met name op: Peer review bij schrijfproducten (in beperkte mate op samenwerkingsgedrag d.m.v PeEv, DiViDU uit bijv. strippenkaart ondersteunen) Ondersteunen van experimenten met Turnitin, MyDropBox, E-space Eindfase project (najaar 2008): nagaan of dan wel één systeem te kiezen is

De volgende stappen Workshop voor docenten 1) Begin juli (week 27) en 2 e helft augustus 2) September / oktober Begeleiding voor ca. 10 docenten vanuit PROOF