Met het oog op vrouwenmarketing “Vrouwen aan de macht”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!
Advertisements

Maar ze kunnen er niet uit Het kan heel somber zijn Maar ook heel fijn
STUUR DIT AAN EEN SLIMME VROUW... EN AAN ALLE MANNEN... DIE ER TEGEN KUNNEN !!! Na 5000 jaar moppen over vrouwen... uiteindelijk moppen over mannen.
Het goede nieuws is: we gaan terug naar af
Een Gen voor Homoseksualiteit?
Mannus Menting 11 november 2009 Project Week 1 Foto’s van reclame onderweg.
IN DE KERK M/V. GEVOELIG ONDERWERP Wat staat er voor je op het spel?
Welke trends komen terug
HOLLANDSE MAATJES. De vangst Prentenboek op basis van houtsnede uit 1840.
Randstad Werkmonitor state of mind arbeidsmarkt (werknemer perspectief) juli – augustus 2007 B
Vrouwzijn.
‘t Is maar een gedach….
Dag 3. Dag 3 Hallo jongens en meisjes, Dag 3 van het dagboek Hallo jongens en meisjes, Daar ben ik weer. En hoe is het bij jullie? Zijn jullie al bezig.
Proud to be a man Proud to be a woman Waarom zijn jongens
Mag het eens gezegd worden ? Mag het eens gezegd worden ? Het leven als man is verre van eenvoudig...
Hoera, Sinterklaas is weer in het land ! Zaterdag kwam hij aan in Almere Het was een feest !
Elektrisch op vakantie! Gemaakt door: Jannes sabrina Hanane anne.
Goed Bezig Het ABSOLUTE ? Georg W.F. Hegel ( ) De wereld heeft een doel Er zijn eeuwige waarden & ideeën Deze ontwikkelen zich lineair Doel is.
Welkom.
Een man had 3 vriendinnen. Om te besluiten met welke te trouwen, gaf hij elk 1000 euro, om te zien wat ze met het geld zouden doen.
Marco, in dit verbond dat we samen aangaan, geef ik jou de belofte dat ik trouw zal zijn. Kijkend naar de afgelopen tijd kan ik mij absoluut niet voorstellen.
21 september 2014 Door Quotering meer mans…!? Limburgse Vrouwenraad, Roermond, 8 maart 2009.
By Jeffrey & Jeffrey.. Wat hebben we gedaan? Wij hebben gekozen voor een lamp te maken, dit is een oud examen werkstuk van hier naast hebben.
Welkom Commissie & Besturendag 8 juni 2010 Thema 2010 Verbinding & duurzame groei.
Interpreteren van data
Consumer insights. Wie doet wat?  Opening: David Reclame 1: Rick Reclame 2: David Reclame 3:Matthijs Reclame 4: Rick Reclame 5: Esther Opdracht minidiscussie:
Luca Knegtering 3dd. Luca Knegtering 3dd Proefjes: Door de proefjes die we hebben gedaan in crosslab ben ik meer te weten gekomen over hoe je zintuigen.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Hebben jullie je ook al afgevraagd waarom MAROKKANEN veel gemakkelijker een huis kunnen kopen dan de BELGISCHE werkende mens ?
De Eerste mensen en de eerste zonde. De Eerste mensen en de eerste zonde.
The making of… 22 augustus.… 22 september 2014 Niet klikken, alles komt vanzelf langs!!
Thema werken De woorden die je vandaag leert:
De echte man.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
Verander je wereld 2 Samuel 11:1-2 Bij het aanbreken van het voorjaar, de tijd waarin koningen gewoonlijk ten strijde trekken, stuurde David opnieuw een.
WAT IS NIEUW? 4 jan Zoetermeer.
Paarden  Het mysterie van de communicate Liya hier bezig om op verfijnde signalen te blijven staat en opnieuw te gaan lopen belangrijk om tot een positieve.
ONGEVAL.
Paarden  Het mysterie van de communicate Liya hier bezig om op verfijnde signalen te blijven staat en opnieuw te gaan lopen belangrijk om tot een positieve.
Made by: BadBoysBroekhin
Docent: Anco R.O. Ringeling
Mannen en vrouwen Verschil?! Overeenkomst?! Naam: Mathilde den Boer
Even voorstellen God Abr(ah)am Lot Sara(i) Hagar Ismaël Isaak.
OMAR EZZAT SHALAAN & SALAHEddine aithakki
Vorige keer…. Fenotype: Het uiterlijk van een organisme (zichtbare eigenschappen/eigenschappen die tot uiting komen) Genotype: Informatie voor alle erfelijke.
Denken in mogelijkheden
GEWOON IEMAND ZIJN ..
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Trends, week 6 Jeugdzorg, zwaardere opvoedondersteuning, jeugdcriminaliteit Madeleine Meurs.
Zilveren Kruis Presentatieslides 100% tekst mét subtitel Resultaten tevredenheidsonderzoek LTV Leusden 2015 Onderstaande balk s.v.p. niet verwijderen.
Resultaten van een Europese studie over racisme in Londen, Parijs en Brussel op het gebied van detailhandel en het openbaar vervoer.
Vrouwen hebben altijd het laatste woord !!!!
Reactievergelijkingen Een kwestie van links en rechts kijken.
Brede School Ursem 2014 Visie Bevorderen van de ontwikkeling kinderen 0-12 jaar Samen sterker Efficiënt inzetten van ruimten Versterken voorzieningenniveau.
Hoofdstuk 21 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk Februari 2016.
Analyse van twee kunstwerken aan de hand van de theorie van
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Mediagedrag van Millennials
Enkele actuele problemen binnen het Vlaamse onderwijs Reflecties over goed onderwijs SESSIE 6.
Mag het eens gezegd worden ?
Het leven als man is verre van eenvoudig...
Het leven als man is verre van eenvoudig...
Annick, Amber, Ilsa en Melanie
Presentatie: Gender en seksualisering
Opdracht: Noteer de visie van de verschillende personages die aan bod komen. Enkele actuele problemen binnen.
Internationaal I Cultuur zit in je.
Internationaal I Cultuur zit in je.
Semantisatieverhaal Ken jullie het filmpje van die lachende man in het openbaar vervoer, in de metro? Openbaar vervoer is vervoer dat iedereen mag gebruiken,
Hoeveel weet jij van onderzoekers?
Lichaamsbeweging voor vrouwen met borstkanker na adjuvante behandeling
Transcript van de presentatie:

Met het oog op vrouwenmarketing “Vrouwen aan de macht” Coolhunt Met het oog op vrouwenmarketing “Vrouwen aan de macht”

Wat is vrouwen aan de macht? Ons perspectief - De samenleving verandert continu. - Vrouwen naar de top Het is nog een mannenwereld.

Ons perspectief Madeleine Albright (ex-minister buitenlandse zaken VS) tegen vrouwelijke studentes in Nova collegetour, 21 februari 2008: “Je moet hard werken, je moet op zijn minst twee keer zo hard werken als mannen. Er is geen ruimte voor middelmatige vrouwen. Er schijnt genoeg plaats te zijn voor middelmatige mannen.”

De Coolhunt Steeds meer marketing gericht op vrouwen In onze coolhunt zagen wij: Steeds meer marketing gericht op vrouwen Doel: sterker en zelfstandiger worden Boeken en magazines Rolmodellen die mooi EN slim zijn Die trend ook in lingerie te zien

De Coolhunt Maar… Mannen bezig met uiterlijk Steeds meer producten ‘FOR MEN’ Coca Cola Zero, Labello, Adrélon FOR MEN Sieraden en accessoires voor mannen

De Ontwikkeling Wij zien deze ontwikkeling als een soort wip. Man en vrouw meer naar elkaar toe Er ontstaat een balans Meer gelijkwaardig Vrouwen meer kans in mannenwereld

De Ontwikkeling Want mannen en vrouwen zijn nou eenmaal niet gelijk, maar kunnen wel gelijkwaardig zijn. Bijvoorbeeld: Man fysiek sterker Vrouw mentaal sterker Man sneller seksueel beïnvloedbaar Vrouw sneller emotioneel beïnvloedbaar

Toekomstbeeld De trend die wij zien Is dat vrouwen aan de macht zal voortzetten… Mits voldoende geaccepteerd en gestimuleerd vanuit het bedrijfsleven,grote rol voor media. Vervrouwelijking van de man en vermannelijking van de vrouw. Dit kan positieve effecten hebben op de balans en gelijkheid tussen man en vrouw.

Toekomstbeeld De trend die wij zien Aan de andere kant… Te vrouwelijke man of te mannelijke vrouw wordt snel als homoseksueel bestempeld, dat belemmert de trend. Het is namelijk afwijkend. En afwijkend is anders en anders is raar. En hier zitten consequenties aan verbonden.

Toekomstbeeld De trend die wij zien Er blijft een groep die niet meegaat in de trend. In het ideale verre toekomstbeeld zijn de man-man en de vrouw-vrouw vrijwel uitgestorven