Reuel Gregorius Aza Lemmer Quan Vu

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!
Advertisements

Concercommunicatie middelen
Wonen, werken en zorgen 50plus de financiële aspecten.
Communicatiemanagement
Stakeholderchart een kaart van belangen…
Toekomstige ontwikkelingen Basisonderwijs Graft-de Rijp.
Gebruik van deze Werf& template In deze template powerpoint presentatie van Werf& krijg je een serie slides aangereikt die je kunt gebruiken bij het verkrijgen.
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Kritische succesfactoren bij reorganisaties
4 juni 2011 Cultureel Centrum de Postkoets Horn
Cliëntenraden en zorgzwaartebekostiging. 2 Adviesrecht Invoering van zorgzwaartebekostiging heeft gevolgen voor de interne begroting van de instelling.
Strategie Arie Meulepas 9 & 10 nov
Zaken doen op de politieke markt RECRONjuniorclub Jules Wilhelmus 28 november 2008.
In het bestuursakkoord
Gevolgen AWBZ Pakketmaatregelen Pakketmaatregelen Nieuwe MEE dienst.
Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1
‘ Manager Public Affairs ‘Ondernemersbelangen behartigen zodat zij beter kunnen ondernemen en functioneren in een snel veranderende wereld’
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
John Vanacker administrateur-generaal OPZC Rekem
Hoofdstuk 3 Sport-sponsoring en PR
Fietscoördinator Gemeente Henk van Zeijl 15 juni 2009.
Wat is een communicatieplan?
Vizier op sociale duurzaamheid 17 september 2009 GTST: HR wordt groen! Pauline van der Meer Mohr.
MVO en intern management
MVO en public relations
Basisboek marketingcommunicatie
detaillistenpromotie
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Werkconferentie FNV Bouw “Toekomst A-lijn” NBC Nieuwegein 25 november 2006.
PBO Platform Belangenbehartiging Ondernemersverenigingen presentatie adviesraad OF 31 januari 2011.
Workshop: rechten en plichten van student en onderwijsinstelling
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Doelen Soorten vormgeving.
Team CorCom presenteert:
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
Coöperaties en coöperatief samenwerken, een kennismaking.
Spraak Organiseren Digitaal Werken & Archiveren in ketencontext
Met Stakeholders Gedeelde Visie
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
Welkom Bij de onafhankelijke partij voor elke Bestenaar.
Visie & Strategie.
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS- VLAANDEREN Toelichting 21 januari 2011.
Nike Supply Chain Management
managen van de instroom
Corporate Communicatie
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
 A-94 A-94.
Kwaliteit en beleid
Project Architectuur en Beheer BI2-DT en Inf2-DT Module CMIPRJ25DT George Pluimakers en Jacques Wetzels Studiejaar 2010/2011 Opdracht 3.
Bezorgen reisdocumenten
50.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Toezicht op governance: waar draait het om en paralellen tussen de mediasector en de financiële sector Wijnand Nuijts – Manager toezicht Governance Gedrag.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Burgerinitiatieven en lokaal draagvlak Energienetwerk Zuid-Holland bruist Adviesbureau Windhart draagvlak en burgerparticipatie Lex Arkesteijn – Lex Arkesteijn.
Interpay gaat Internationaal Bedrijfscultuur bij marktgerichte en internationale aspiraties Dave Rietveld 3 november 2005.
Dienstenmarketing Week 4.
EINDPRESENTATIE WERKGROEP DORPSVISIE: 14 maart 2016 Dorpsvisie Zuidwolde.
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Oriëntatie op CIW Hoorcollege 5 Communicatie-scan Dr. Ali Oussaïd.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
De conformiteit van de vrijetijdsdecreten met het Planlastdecreet
Communicatie.
Transcript van de presentatie:

Reuel Gregorius Aza Lemmer Quan Vu Concern Communicatie Reuel Gregorius Aza Lemmer Quan Vu

Inhoud Workshop Plan concerncommunicatie Financiele Communicatie Public Affairs Communityrelations Crisiscommunicatie Arbeidsmarktcommunicatie Middelen concercommunicatie Inhoud Workshop

Voorlichting Propaganda Case

Wat is concercommunicatie? Concerncommunicatie omvat alle activiteiten die een organsiatie ontwikkelt om het gewenste imago bij haar doelgroepen te realiseren. In tegenstelling tot bij marketingcommunicatie staat niet het product, maar de organisatie centraal. Termen als imago en identiteit spelen een belangrijke rol bij deze vorm van communicatie. Wat is concercommunicatie?

Plan concerncommunicatie

Financiele Communicatie Financiële communicatie is een zeer ruim begrip. Het heeft betrekking op de dialoog tussen de beursgenoteerde onderneming en zijn stakeholders: retail en institutionele investeerders, analisten en andere belanghebbenden. Financiele Communicatie

strategische beleidsvorming ten aanzien van overheid en politiek (onder andere door lobby), maar ook ten aanzien van opinieleiders in ruime zin van het woord, en belangen- en pressiegroepen. Public Affairs

Deze is gericht op de directe omgeving van de organisatie. Communityrelations

doelgroepen Gemeente Omwonenden Lokaal onderwijs Plaatselijke verenigingen en instellingen doelgroepen

Min of meer onverwachte situatie waarin snel beslissingen genomen moeten worden Crisiscommunicatie

Verkeerde, ondoordachte beslissingen met grote gevolgen voor de imago van het bedrijf bv. BP

Eerste uren zijn de belangrijkste. Externe doelgroepen reageren negatiever op uitspraken van het bedrijf als: De crisis ongewoon van aard is De crisis te voorkomen is Er geen duidelijkheid is over de genomen en te nemen beslissingen De beslissingen als unfair worden gezien

Er te weinig aandacht wordt geschonken aan de slachtoffer

Zorg voor een centraal communicatiepunt en korte communicatielijnen Stel vast wie de belangrijkste in- en externe publieksgroepen zijn Bepaal hoe u de doelgroep het snelst kunt benaderen Bepaal wie lid is van het crisisteam Zorg voor goede adreslijsten crisisplan

Maak duidelijk wie de woordvoerder is Zorg dat de woordvoerderaltijd bereikbaar is Zorg voor een centrale persruimte Zorg voor een intern of extern call-center voor telefonische vragen Zorg dat er checklists klaarliggen.

Arbeidsmarktcommunicatie Is met name gericht op het aantrekken van nieuw personeel. �Human capita� is een blangrijke invoerfactor. Arbeidsmarktcommunicatie

Middelen concercommunicatie Doel is het bedrijf een goede naam krijgen als werkgever Middelen concercommunicatie

Informatie personeels advertentie Corporate informatie over het bedrijf Naam van de functie Functie- eisen Arbeidsvoorwaarden Informatie over de solicitatieprocedure Adressgegevens inclusied internetadres Informatie personeels advertentie

Voorlichting

Propaganda

Case