Van Missie via strategische doelen naar beleidsplan

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onze kernwaarden.
Advertisements

Praktijkonderwijs sterk naar de toekomst
Workshop 3 deel 1: Marketing
Het Techniek- en MotivatieKompas Leerlingen in hun kracht brengen.
Van de Ven loopbaanadvies. Studie en loopbaanadvies voor mensen met ASS Stap 1: Informatie verzamelen • 1.1 Persoonlijk functioneren • 1.2 Beroepsinteresse.
Training Omgaan met service
Tuin – Timmer – Watermanagement Watermanagement Op het gebied van watertechniek zijn wij uitermate goed ontwikkeld en hebben wij u veel te bieden. Dit.
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Inhoud presentatie Zoomsports algemeen Eigenaar en medewerkers Product
Maandag 14 juli 2014 Training Omgaan met service Les 2.
Tuin en Timmer management
Beleving van kwaliteit en service in de fotovakhandel In opdracht van SNF/HBD Door Renske Wolfs.
HERBALIFE = NETWERKMARKETINGBEDRIJF
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Professioneel-Kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-Kritische Instelling Dag 1.
Als publieke dienstverlener wil de VDAB : voor werkzoekenden,
Van Oud naar Nieuw. Waarom veranderen? Omslag is vooral: De klant centraal stellen Focus op kwaliteit en resultaat.
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
ICT – POWERPOINT OEFENING 2 Fevlado Federatie van Vlaamse DovenOrganisaties (vzw)
ARTRA. Vandaag werken aan morgen. Anouk van Helmond, Accountmanager Werk-event 2 juni 2010.
MR De doelstellingen van de Medezeggenschapsraad (MR) zijn: Het behartigen van de belangen van kinderen, leerkrachten en ouders Stem geven aan het personeel.
Doelen Soorten vormgeving.
Heeft u in uw woning een mooie parketvloer liggen
Wie zijn wij? Pfleiderer-glass-works bvba werd opgericht in 2010 door Serge en Nancy Pfleiderer. Familiebedrijf met als ‘drijf’veer – kwaliteit, service.
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Visie & Strategie.
Nieuwe opleiding leidsters stelt kinderen centraal
INLEIDING: ARIE BROEKHUIS
Kijken naar wat de klant wel kan!
Rabobank …… en AOC-plaatsnaam
Vestigingsplan Busra, Afrah, Sharon en Wijdane.
Verwerken goederenstroom 2
Management in de zorg Groep 3 Jacquelien van der plas
Parallelsessie 1.3 Ervaringen met diverse technieken voor studietijd en studeerbaarheid V an aanvraag tot verwerking Michel Maricau KHBO.
Bijeenkomst over pilot functiecreatie Jobbanking via de sociale economie bijeenkomst over pilot functiecreatie Hartelijk welkom! Mary van de Looij & Bert.
prijs- en servicemarkt
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
VESUVIO-ART Uw entree is uw visitekaartje! 11 december 2005ONS assortiment bepaalt UW uitstraling2 ASSORTIMENT VAN VESUVIO Bureaustoelen Bureaus Directie.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Picasso Lyceum 23 september 2015 MAVO naar………..MBO.
Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers
En wat als het woonzorgcentrum de context wordt
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Verkoop en service Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen.
> dan heeft Plannex een integrale oplossing voor organisaties
VvE Beheer. Wie zijn wij Landelijke organisatie; Platte organisatiestructuur; Uitgebreide technische kennis van zowel installatietechnische, bouwkundige.
3HA1b CSV: afdeling Handel & Administratie ROC A12: opleiding Verkoper en Logistiek medewerker.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Organisatiemet zelfsturende teams  1. Waarom  Mensen willen graag zelf beslissingen nemen en (mede)verantwoordelijk zijn  Direct in overleg met de.
Zorg & Welzijn Vernieuwing VMBO.
Draagvlak voor functiecreatie Participatief ontwikkelen.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Welkom bij de BelastingTelefoon
Arbeidsmarktscan (AMS)
Gemaakt door: Zoë van Aken MCE2D.
Van Missie en Visie via strategische doelen naar beleidsplan
Big Media Group Toonaangevende multimediale uitgeversmaatschappij
Inleiding Route 2020 : proeftuin Zó werkt de bieb
PRESENTATIE Bijeenkomst IKC – ontwikkeling
Informatie- en bedankavond De Schare juni 2018
Presentatie en marketing
Examen SPL kerntaak 2 Periode 7 Marketing.
Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen
Keuzedelen Opleiding doktersassistent
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Gepresenteerd door [Naam]
Transcript van de presentatie:

Van Missie via strategische doelen naar beleidsplan Een voorbeeld

Het bedrijf Het tuincentrum: “Alles buiten” met vestigingen door het hele land met name in de kleinere steden. Het bedrijf

“Alles buiten” wil mensen de luxe bieden voor buiten, die zelfs in huis normaal is. Missie

“Alles buiten” wil in de aankomende 2 jaar het grootste assortiment artikelen bieden, van alle tuincentra in Nederland, op het gebied van luxe tuinartikelen zoals tuinmeubelen, grills, openhaarden tuinhuisjes. Zij richt zich daarbij op de klanten met een modaal en hoger inkomen En zij richt zich daarbij op klanten met kleine balkons tot zeer grote tuinen. Strategische doel

Beleidsplan Subdoelen: De reclamecampagnes in de aankomende 2 jaar richten rondom de luxe tuinartikelen en het brede assortiment daarin. Winkelinrichting de aankomende 2 jaar aanpassen door de luxe artikelen prominent in de showrooms te presenteren en de uitstraling van de winkelpanden een zelfde luxe uitstraling te geven. Het verkooppersoneel de aankomende 2 jaar opleiden gericht op kennis van de artikelen en het verlenen van de daarbij passende service. Beleidsplan

Beleidsplan B) Uitvoerende doelen Inrichting filiaal aanpassen aan reclame Verkooppersoneel een Trainingsprogramma in de techniek van het verkoopgesprek laten volgen. Binnen 9 maanden is dit gerealiseerd. Begeleiden van het personeel bij het verwerkelijke van de missie en doelstellingen, door 1 x per maand in het overleg de resultaten van afgelopen maand en plannen voor aankomende maand te bespreken. In het maandelijks overleg met het personeel naar knelpunten kijken binnen de organisatie en deze doorspelen naar de rayonmanager. Beleidsplan