Van Missie via strategische doelen naar beleidsplan Een voorbeeld
Het bedrijf Het tuincentrum: “Alles buiten” met vestigingen door het hele land met name in de kleinere steden. Het bedrijf
“Alles buiten” wil mensen de luxe bieden voor buiten, die zelfs in huis normaal is. Missie
“Alles buiten” wil in de aankomende 2 jaar het grootste assortiment artikelen bieden, van alle tuincentra in Nederland, op het gebied van luxe tuinartikelen zoals tuinmeubelen, grills, openhaarden tuinhuisjes. Zij richt zich daarbij op de klanten met een modaal en hoger inkomen En zij richt zich daarbij op klanten met kleine balkons tot zeer grote tuinen. Strategische doel
Beleidsplan Subdoelen: De reclamecampagnes in de aankomende 2 jaar richten rondom de luxe tuinartikelen en het brede assortiment daarin. Winkelinrichting de aankomende 2 jaar aanpassen door de luxe artikelen prominent in de showrooms te presenteren en de uitstraling van de winkelpanden een zelfde luxe uitstraling te geven. Het verkooppersoneel de aankomende 2 jaar opleiden gericht op kennis van de artikelen en het verlenen van de daarbij passende service. Beleidsplan
Beleidsplan B) Uitvoerende doelen Inrichting filiaal aanpassen aan reclame Verkooppersoneel een Trainingsprogramma in de techniek van het verkoopgesprek laten volgen. Binnen 9 maanden is dit gerealiseerd. Begeleiden van het personeel bij het verwerkelijke van de missie en doelstellingen, door 1 x per maand in het overleg de resultaten van afgelopen maand en plannen voor aankomende maand te bespreken. In het maandelijks overleg met het personeel naar knelpunten kijken binnen de organisatie en deze doorspelen naar de rayonmanager. Beleidsplan