UITLEG PARAGRAAF 4.2 Klas: 2M5.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Locatie CSG BEILEN LO2.
Advertisements

Met veel liefs van deze engel
Toolbox Duurzame inzetbaarheid
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Mijn gegevens op het web!?
toolbox deco-procedure
Competentie 12 Kritiek geven en kritiek ontvangen
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
Vraag enkel 1 minuutje van je tijd!!! Met muziek.
die niet om jou zou huilen.
Het is vandaag Girlsday!
Welke boeken kies ik voor mijn kinderen?
H6 werken Paragraaf
 Een uitvoerder is ongeveer de baas als er iets gebouwd moet worden. Hij/zij regelt de plannen en zorgt voor alle benodigheden. De uitvoerder werkt.
Leiderschap en organisatie
1. Leidinggeven Blz. 7 Boekje Leidinggeven. leidinggeven Wat wil een leidinggevende? Dat het werk goed gedaan wordt en dat medewerkers met plezier werken!
H6 werken Paragraaf 3+4.
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Hoofdstuk 4 Waarom werken?
CanDo Coaching.
Jij hebt ook wat te vertellen!
Dit is verbazingwekkend nauwkeurig!!!
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
STAGE KLAS 3 7 – 24 april 2015 TIPS VOOR STAGIÈRES.
5.3 Werk aan de winkel? Iedere werknemer heeft recht op het wettelijk minimumloon.  … … De betekenis van wettelijk minimumloon is: © Noordhoff Uitgevers.
WERK Pagina 116 t/m 130.
Uitleg: Je pp moet uit minimaal 12 dia’s bestaan.
Leidinggeven H6 Betrokkenheid en werkdruk Logistiek supervisor.
4.3 Waar werk jij? Hoe een bedrijf georganiseerd is kun je zien in een organigram. Bovenaan staat wie leiding geeft en onderaan staan de personen die het.
Uitleg paragraaf 4.3 Klas 2M5.
Ouderavond Social Media Basisschool De Meerhoef
Altijd online!.
Enkel 1 minuut van je tijd!!!
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Belangrijke tips voor een spreekbeurt
Hoe leer je geschiedenis?
Arbeidsmarkt Als je op de markt loopt zie je om je heen verschillende kopers en verkopers. De vraag naar een product bestaat uit de mensen die een product.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
“Digi-bord toepassing sollicitatietraining” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Tom, Trainer.
Arbeid & maatschappij Inhoud: Actualiteit Wat is arbeid?
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Onderzoek Generatie 2020 De leerkrachten van Deinze kregen eind vorig schooljaar voor het eerst te horen dat er een groot onderzoek zou zijn in Deinze.
 Roddelbladen moeten verboden worden
Leidinggeven Hoofdstuk 6 Betrokkenheid en werkdruk.
Personeelsmanagement Hoofdstuk 2 Werkdruk en draagkracht.
Samenwerken met vrijwilligers. Leerdoelen Je benoemt de verschillende motieven om vrijwilligerswerk te doen. Je benoemt de onderdelen van een goede communicatie.
BASISVEILIGHEID (VCA)
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Vmbo 2 economie Waarom werken?
Spreekbeurt in groep 4 en 5
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
Anders dan (o)pa & (o)ma
Nee Zeggen!.
Hoofdstuk 4 Schrijven en formuleren
Financiële Educatie.
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Ken je Bedrijf?! Quiz Instructie voor de quizmaster en zijn/haar assistent: Neem vooraf de vragen door, plus de antwoorden die je onder iedere sheet in.
Vmbo 2 economie Waarom werken?
Duurzame inzetbaarheid
Duurzame inzetbaarheid
Toolbox Ongunstige werkhouding
Hoofdstuk 1: Waarom werken we?
volgende bladzijde terug
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Laat de vragen eerst even aan de docent zien!!
volgende bladzijde terug
Wat leer je allemaal op school?
Filosofie voorspellen.
Transcript van de presentatie:

UITLEG PARAGRAAF 4.2 Klas: 2M5

Werken!? Noteer voor jezelf de volgende dingen op papier of in Word: werk je? Zo ja, welk werk doe je? Hoeveel uur per week werk je? Wat verdien je per uur? Vind je het leuk werk of juist niet? En waarom? Als je niet werkt, schrijf je voor jezelf op welk werk je graag zou willen doen. Ook geef je aan waarom je dit wilt doen. En wat jij denkt dat je per uur zal gaan verdienen.

Verschillen in functies In een bedrijf bestaan verschillende functies. Bij elke functie horen bepaalde taken. Iemand met een leidinggevende functie, zoals een directeur, moet leiding geven. Iemand met een uitvoerende functie, zoals een automonteur, moet taken uitvoeren.

Arbeidstijdenwet In de Arbeidstijdenwet staat welke arbeidstijden toegestaan zijn. In deze wet staat bijvoorbeeld: Hoe lang je achter elkaar mag werken Dat je na 4,5 uur werken recht hebt op pauze Dat kinderarbeid verboden is

Arbeidsomstandigheden De Arbeidsomstandighedenwet zorgt dat mensen veilig en gezond hun werk kunnen doen. Arbeidsomstandigheden hebben te maken met: Veiligheid van de werknemer Gezondheid van de werknemer Welzijn van de werknemer

En nu jij!

Wat voor werk mag je doen?

Op welke tijden mag je dit werk doen?

En wat verdien je?