Doelen Soorten vormgeving.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
maar… dilemma groeicontrol flexibiliteit familiebedrijf.
Advertisements

Gegevens/Informatie/Kennis
Menselijk kapitaal van uw onderneming
Marketingplanning en -strategie
STRATEGISCHE PLANNING
Besturing van (bedrijf)processen
Administratie Administratie Handel & Administratie
de manier waarop een bedrijf onderweg wil zijn
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
Menselijk kapitaal van uw onderneming
Management : situering en begrip
Logical Framework Approach
Grip op ICT door grip op architectuur
Les 1 M&O.
Besturing van (bedrijf)processen
Logistiek management: begrippen en principes
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Marketing presentatie
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Wat is een communicatieplan?
Hoofdstuk 12 De hrm-functie
Management en beleid Leidinggeven Blz. 29.
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marktvormen en inkoopmarktonderzoek
LauwersCollege Buitenpost Informatica
Besturing van (bedrijf)processen
Kansrijk Ondernemen 2 september 2010 Er is niets verkeerd aan verandering, zolang het maar in de goede richting is. - Winston Churchill.
2.2 Managementmethodes Moderne Beheerstechnieken
Van Missie via strategische doelen naar beleidsplan
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Planning Algemene Ondernemers Vaardigheden (AOV)
Visie & Strategie.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Visie & Strategie.
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Visie & Strategie.
4. Online strategie Internet scorecard
Marketing H2 Marketing Commercieel medewerker. Alle activiteiten van een bedrijf die tot doel hebben de (huidige en verwachtbare) wensen en behoeften.
Spreekbeurt van Pascalle
Ondernemingsplanning in de praktijk Inleiding. Definitie van ondernemingsplanning De voorziening in, en de verdeling van de middelen van de onderneming.
 A-94 A-94.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Strategische Businesspartner
50.
Strategiekeuzes maken en 1-pagina strategieplan uitschrijven
Thomas Belmans Marijn Peeters
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Sjabloon Implementatieplan Naam organisatie:…… Opgesteld door:…..
Functies Rollen Taakcluster … Taakcluster 1 Taakgebied… Taakgebied 2 Taakgebied 1 Taak … Taak 2 Taak 1 Rol … Rol 2 Rol 1 Functie … Functie 2 Functie 1.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Internationale marketing
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch.
Bepalen verandermogelijkheden Bepalen veranderbehoefte Bepalen toekomstige computertechnologie Bepalen toekomstige bedrijfsprocessen Bepalen huidige “Gap”
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Kansen en bedreigingen Interne analyse
GELUKKIGE MEDEWERKERS PRESTEREN BETER
Indeling van hoofdstuk 2
Van Missie en Visie via strategische doelen naar beleidsplan
Internationale marketing
Het 24 spel.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Internationale handel
De teamleider is een duizendpoot
Taakcluster … Taakcluster 1 Taakgebied… Functies Rollen Taakgebied 2
Naam van presentator | Naam van bedrijf
Transcript van de presentatie:

Doelen Soorten vormgeving

Missie De rol en ambities van de organisatie binnen een gekozen werkterrein. Het gaat om een brede omschrijving gericht op de behoeften van afnemers en welke rol bedrijf daarin wil spelen. Voorbeeld van een cosmetica bedrijf: “In de fabriek maken we cosmetica – in de winkel verkopen we hoop.”

Strategisch doel Bepaling van welke richting de onderneming inslaat. welke markten welke producten Vormt basis voor operationele doelen voor tactische planning

Operationele doelstellingen Uitvoering van de strategische doelstellingen, op korte termijn. Daarvoor moet je plannen!