Weer achter de boeken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop KA 2 Kansrijke partnerschappen in de Volwasseneneducatie
Advertisements

Fred Beumer.
Voorblad 2: Watermerk Typ hier de titel. Legitimering 1919 School en kindertuinen wil de jeugd nader brengen tot de natuur en daardoor tot het leven zelf.
Zorg voor alle kinderen.. Hoe ontwikkelt het kind zich?
Vervolgbijeenkomst ‘Traject voor de Toekomst’ VSV bijeenkomst 19 juni 2013.
| 29 juni 2014 || 1 | Aanpak Voortijdig schoolverlaten Gemeente ‘s-Hertogenbosch Henny Wibbelink Teammanager afdeling Jeugd & Onderwijs
Vind samen met Zuyd Robotics de weg
Ouderavond 9 september 2013 Van harte welkom Dia 1 welkom
Collega’s betrekken bij taal- en rekenbeleid
Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we?  We maken lezen aantrekkelijk.  We maken volwassenen actief met taal.  Dan wordt lezen.
Atlant Werkend Leren Opleiden op niveau 1.
Drieslag functioneel rekenen
Doelstelling Wedeo Mensen aan het werk krijgen en houden in een zo regulier mogelijke arbeidssituatie. Dit is de belangrijkste basis voor het.
Welkom in groep 6A Schooljaar
Informatieavond 30 augustus 2010
Presentatie Resultatendag Digidorp/Digitale dorpscafés.
Wiskunde D op de UvT Herbert Hamers. Aktiviteiten 1.Ontwikkeling onderwijsmateriaal keuzeonderwerpen Keuzeonderwerp 1: Speltheorie (UvT) Keuzeonderwerp.
Titelpagina.
Ouderavond VWO-2 1 oktober 2013.
Ton van den Boom, opleidingscoördinator. Opleiden in School Doel ministerie O&W –visie ontwikkelen op Opleiden in School –visie ontwikkelen op werkplekleren.
Stanislascollege Reinier de Graafpad
Leefstijl bij de HZW De aanleiding; waarom Leefstijl? Ontwikkelen sociale vaardigheden Aansluiten bij de doelgroep Eenduidig optreden Regels.
BMC 4/5/
Oefenen.nl als basis voor trajecten en materialen
Workshop co-creatie met gemeenten
Passend Onderwijs: overdracht en overgang PO-VO POVO 13 november 2008 Ben Verbruggen SOM.
INTRODUCTIE Hoog en laag IQ Thuis situatie Externe locatie(s) Intensief begeleidingstraject Kortdurend en langdurend Nazorg Coaching Voorlichting.
Informatie-avond groep 4-5
Dienst Expertise en Ondersteuning Candea College (EOC)
Aan de slag met het dossier Dienstverlening
VMBO Wageningen een kleine school met persoonlijke aandacht
Ouderavond Groepsorganisatie
Maatschappelijke kosten-baten analyse
binnen Passend Onderwijs
RECHTSTREEKS TOEGANKELIJKE JEUGDHULP VANUIT DAGCENTRUM DE TWIJG.
Klas 2 Ouderavond Presentatie. Veranderingen op school Veranderingen in de kinderen Van klas 1 naar klas 2 Presentatie.
Welkom in groep 3b-4b.
Presentatie doelgroep Jeugd Door Rianne Brouwers en Lieke Hoefs.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Psychosociale behoeftepeiling versus aanbod van zorg aan adoptief-pleegkinderen met FAS(D) Margreet Wolthuis, student toegepaste psychologie.
Educatie Maastricht en Mergelland. Educatie wat is dat ? Onderwijs voor volwassenen 18 + Binnen de Wet op de Educatie en Beroepsonderwijs (WEB) Onderwijs.
Voorlichting Dyslexie 18 april 2016 Passie als kompas! kompas!
CMWW Peuterspeelzaalwerk Voor wie de taal niet beheerst blijft de wereld een gesloten boek Marjo Hoek
John Keijsers 1.ICT-lessen 2.Applicatiebeheer Rekenblokken Toa-toetsen 3.Rekenlessen.
#denieuwebieb. #deoudebieb Welk boek moet je gelezen hebben?
Workshop Rekenblokken 10 november 2010 Welkom! Bas van der Meijs.
informatie over het project
AANBOD STARTERSLABO FASE 4
Het project Begeleiding Startende Leraren
Doelen behalen met activiteiten
Trainingsaanbod bij het nieuwe Taalblokken
Voorlichtingsavond 28 september 2017 Welkom op het Rythovius!
Doelen behalen met activiteiten
Informatieavond.
Voorlichtingsavond ouders van
In de internationale literatuur bestaat er consensus over het feit dat wiskunde is ontstaan door interactie tussen mensen en vooral door op een bepaalde.
Aanpak van laaggeletterdheid
Welkom bij de Stage-informatieavond
38 Belang 20 95% VERVOLG Halte Taal (balie 34)
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
Informatie- en bedankavond De Schare juni 2018
Werkgroep Dyslexie-Onderwijs
Inspelen op Innovaties
Presentatie VMBO Trivium College
Voorlichtingsavond ouders van
Kinderzwerfboek wil kinderen laten lezen
Welkom bij de Stage-informatieavond
Voorlichting Dyslexie
Inburgering op maat van laaggeletterde moeders met jonge kinderen
Transcript van de presentatie:

Weer achter de boeken

Laaggeletterdheid binnen het Arcus College: Unit E/T Momenteel 262 deelnemers in traject, verdeeld over 32 groepen; Team van 10 docenten; Gemiddelde groepsgrootte 10 deelnemers; NT1 / Rekenen / Digitale Vaardigheden / Sociale Vaardigheden / Werknemers-vaardigheden / Motivatietraining/Leren doen we samen(LDWS); Specifieke doelgroepen.

Het startpunt Aanleiding; Zelfmelders / Bedrijven / Gemeenten; Intake / S&D=screening en diagnostiek / RT=remedial teaching; Trajectbegeleider die plaatst in de passende groep; Start lessen.

De lessen 1 Dagdeel per week van 3 uur is de regel,soms is het anders; Startpunt is de individuele beginsituatie van de deelnemer; Boeken en digitaal lesmateriaal; Iedere les gezamenlijke activiteiten; Toewerken naar een individueel eindpunt.

Samenwerking met de bibliotheek Waarom? Verleden / heden en de toekomst.

Wat staat op stapel Kenniscirkel; De school naar de bieb en omgedraaid; Materiaalvoorziening; Nieuw aanbod; Bekende schrijvers op school; Samen laaggeletterden bereiken.

Heeft u vragen ?

Het Arcus College Contactpersonen: - Paul Boijon (Docent / teamcoach) (Pboijon@arcuscollege.nl / 06-12950128) - Wanda Zaad (Docent / trajectbegeleider) (wzaad@arcuscollege.nl / 06-12504829) - Dick van Zomeren (Docent / ambassadeurs- begeleider) (dzomeren@arcuscollege.nl /06-16471876); - en natuurlijk onze ambassadeurs! (te bereiken via Dick van Zomeren).