GO FOR ZERO Lanceringsconcept
Gedeelde visie Rode draad doorheen alle thema’s Jong en oud (same same but different) Informeert Participatief Sociaal relevant - charter Positief gedrag Omhelst alle verkeersveiligheidsthema’s
Strategie COMMUNICATIE PLATFORM GO FOR ZERO BOB GSM GPS GORDELDRUGS WEEKENDON GEVAL SNEL- HEID ROAD RK PARTICIPATIE DOOR WEGGEBRUIKERS, SCHOLEN EN ALLE PARTNERS
Kadert in: UN decade of Road Safety launch
Overzicht lanceringscampagne 3/2 PR launch – Charter met media / bedrijven / burgers 7/2 Campaign launch – Affichage – Kranten – Sponsoring verkeersinfo – Cinema – Terreinacties – On line
-DAY 14 maart 2011
Nationale oproep op tot veilig rijgedrag (per doelgroep) 13/3 één (NL) en La Une (FR) 14/3 radionetten VRT / RTBF (NL / FR) Doel – Onder aandacht brengen problematiek (redactionele samenwerking op maat) – Verhogen aantal handtekeningen on line tot bijv – Ondersteunen sensibilisering op het terrein
GO FOR ZERO DAY Terreinacties: -Grootschalige (ludieke)sensibiliseringsactie langs snelwegen en in centra -Testparcours (al sms-end rijden, rijden onder invloed, ea)
Hesje
Ring for zero
Contact Werner de Dobbeleer Woordvoerder / persrelaties Jan Vandaele team lead Jongeren / weekendongevallen Niels Famaey directeur Communicatie