Als taal leren niet vanzelf gaat; vroegtijdige interventie op maat Yvette de Nijs Kristel Schlangen
voorstellen inleiding beelden WELKOM voorstellen inleiding beelden
Gehoor-, spraak-, of taalbeperking NSDSK Gehoor-, spraak-, of taalbeperking
NSDSK helpt door: vroegtijdig signaleren en behandelen begeleiding voor ouder en kind zorg en onderzoek
Verschillende afdelingen: Behandelgroepen: Doof/slechthorend (1½-4 jr) Behandelgroepen Taalontwikkelingsstoornis (2-4 jr) Gezinsbegeleiding Ambulante begeleiding
VIB op de behandelgroepen Oog krijgen voor verbale en non-verbale initiatieven kind Bevorderen natuurlijke communicatie
DOEL optimaliseren interactie ontwikkeling inbedden werkzaamheden/theorie specifieke vragen sfeer inwerken uitwisseling
Passend bij hulpvraag Onderdeel van het geheel VIB in de gezinnen Passend bij hulpvraag Onderdeel van het geheel
DOEL sensitief maken ouder-kind interactie zicht op ontwikkeling/mogelijkheden kind en ouder(s) spraak/taalontwikkeling sociaal-emotionele ontwikkeling
Uitwisseling Oudercursussen Communicatie team Overige inzet VIB Uitwisseling Oudercursussen Communicatie team
Volgen van kleine initiatieven TOS Inleven in de doelgroep D/SH Gerichte vraag medewerker D/SH Gerichte vraag medewerker TOS Communicatieniveau kind D/SH Communicatieniveau kind TOS Uitbreiden verbale taal TOS Uitbreiden taal D/SH Thuissituatie D/SH