Heeft DIV een meerwaarde?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Digitaal delen is het nieuwe hebben” 9 vragen over de toekomst van overheidsinformatie ICTU Café 11 februari 2014.
Advertisements

Hondenhumor Kattengein Film is voorzien van geluid.
Naar een Benchmark Omgevingsvergunning
BEROEPSTROTS EN PROFESSIONALS
Openbaarheid van meetresultaten Jon Schaefer 24 april 2007.
Veranderingen bij ICT afdelingen, cultuur en processen Rosemarijn de Groot 18 januari 2012.
Verleden. Mogen wij u even voorstellen? Dit is Bas van Vliet… Kwaliteitsschilder! Mogen wij u even voorstellen? Dit is Bas van Vliet… Kwaliteitsschilder!
Blijf bij mij Jolink.
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
“De ontwikkeling van een kwaliteitsmanagementsysteem ten behoeve van de plan- en projectontwikkeling” Bart Snijders
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
Het Landelijk Platform GGz heeft van het Ministerie van VWS in 2006 het project Programma Lokale Versterking toegewezen gekregen.
Motivatie van de professional Willy Limpens
400 jaar Rijksuniversiteit Groningen 15 mei t/m 15 juni 2014.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
GROEIDOCUMENT.
Taken, functie en beroep (hfdst.8)
Presentatie Rolwisseling waterschap in relatie tot de positionering van de vergunningverlening Werkgroep C Professionalisering vergunningverlening 2006.
Procesmanagement voor de afdeling ADICT
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Power DIV A.W. Plat 7 S-en Mc Kinsey.
SUWI Evaluatie Officiële evaluatie door PWC en Standpuntbepaling binnen Divosa.
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
Vergunningverlener bij het waterschap anno 2009: een leuke baan ?!
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
ICT in een dynamische context
Leergemeenschappen in de klas: een reflexieve start (workshop)
Lelystad: handhaven en wabo 19 juni 2008 Martin Groeneveld.
Platform milieuhandhaving grote gemeenten
Gemeente Maassluis Afdeling Dienstverlening. korte presentatie Uitgangspositie Ontwikkelingen in 2005 Een blik op 2006.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Afkijken, nadoen, EGEMwijs E-government Hoeksche Waard november2004.
E-Government Papier De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd.
Lokale voorzieningen: voorwaarde of resultaat van leefbare en vitale dorpen? Frans Thissen Afdeling Geografie, Planologie en Internationale Ontwikkelingsstudies.
Presentatie Integrale vergunningverlening
Europaplein Welkom Programma Ontvangst Voorstellen: wie is wie? Doel van de avond Planvorming Verleden, heden en toekomst Europaplein Interactie Afsluiting.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Besturing van (bedrijfs)processen
Het werken met portfolio
Organisatie in verandering De implementatie van digitaal werken
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Mijn antwoord op jouw vragen is dat Ik de schepper ben.
Project Management Fails
E-Depot Overijssel 2 oktober 2013.
Stellingen en Panel Testpanel (n=122) Vraag 1 Mijn organisatie leert voldoende van ervaringen van andere organisaties in binnen en buitenland 1 maart 2012.
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Workshop ‘visieversneller’
Project Proceshuis Road show
Opnieuw samen leven met elkaar Presentatie Congres 25 november 2014.
Workshop verandering 12 juni 2014 Inzicht in proces ontdekken wat werkt theoretisch kader Workshop onbeperkt sportief, 12 juni
C. Molmans SOD-Opleidingen
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Ketensamenwerking: trends & trucs Anja van der Aa
Recordkeeping - naar een digitaal archief
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
workshop Fraude voorkomen in het Sociaal Domein
1 Mijn Geldzaken. EVEN VOORSTELLEN… Weet jij hoeveel geld je op dit moment hebt op je rekening?
1 Mijn Geldzaken. EVEN VOORSTELLEN… Na vandaag… Weet je wat een bank is en doet. Weet je waarom inzicht in je bankzaken belangrijk is Ken je de (financiële)
Organisatiemet zelfsturende teams  1. Waarom  Mensen willen graag zelf beslissingen nemen en (mede)verantwoordelijk zijn  Direct in overleg met de.
Draagvlak voor functiecreatie Participatief ontwikkelen.
(Omgevings)veiligheid in de Omgevingsvisie
Toekomstige veranderingen:
Ketensamenwerking Wat zijn de grootste knelpunten om integraal te kunnen werken? Waar zijn informatieproducten nodig? Welke informatie heeft je “buurman”
Nedgraphicsdag 18 september 2012
“Omgeving in beweging”
Samenwerkingswerksessie Vergunningverlening
Datum: Door: Iwan Valk & Ilse Bronwasser
Transcript van de presentatie:

Heeft DIV een meerwaarde? DIV gezien vanuit het primaire proces

Wie ben ik? Harold Slomp Feanwalden Rijkswaterstaat Noord Nederland Afdeling vergunningverlening en handhaving 1986-2000: Assistent archivaris bij Justitie Leeuwarden 2000-2006: Coördinator DIV bij Rijkswaterstaat NN 2006-heden: Adviseur processen en kwaliteit

Wie zijn jullie? Wie van jullie zijn geen DIV’ers? Wie werkt er bij een Waterschap? Wie werkt er bij de provincie? Wie werkt er bij de rijksoverheid? Wie werkt er bij een gemeente? Wie van jullie heeft ook in het primaire proces gewerkt?

Mijn relatie met SOD 1988-1989 SOD1 1994 SOD2 (module B) 1998 VVA (Voortgezette Vorming Archiefbeheer) 2005-2006 SOD2 nieuwe stijl 2006-2007 Upgrade (resterende vakken voor HMDI)

Waarom sta ik hier? Afspraak met Eric Kokke Mijn idee vanuit DIV Beeld van DIV bij medewerkers primair proces Toekomst van DIV Mijn visie op DIV Discussie voeren adhv stellingen

Afspraak met Eric Kokke

Div’ers weten het beste hoe een dossier moet worden opgebouwd Mijn idee vanuit DIV Ik ken de archiefstructuur en -opbouw Het vormen van dossiers is een vak Div’ers weten het beste hoe een dossier moet worden opgebouwd

Beeld van DIV bij Primair Proces Geen vertrouwen Eigen schaduwarchieven Traag Krijg m’n aanvragen nooit op tijd Ontzorgen Voorwaardescheppend Autonoom werken DIV’ers zijn lastige en eigenwijze mensen, die toch niet doen wat wij graag willen

DIV afdeling meer nodig! Toekomst van DIV In de toekomst is geen DIV afdeling meer nodig!

Mijn visie op DIV DIV moet veranderen van faciliterend naar adviserend Digitale structuren Digitale dossiers Wettelijke kaders DIV moet meer inzichten krijgen in de (primaire) bedrijfsprocessen DIV’ers zouden aan moeten sluiten bij werkoverleggen PP Informatieplan DIV(’ers) aan laten sluiten bij ICT applicaties van het PP Misschien wel DIV’ers onderbrengen in het PP

Vragen?