Concept-Regelscenario, situatie 2B: afritten A4R Den Haag-zuid (Harnaschknoop) / den Hoorn Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving Op de afritten A4R.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DVM-EXCHANGE TOEGEPAST IN NOORD-HOLLAND
Advertisements

Concept-Regelscenario, situatie 6: Blokkade Kruithuisbrug
Hier een snelle en goedkope oplossing voor Stabroek.
Hoofdlijnen Basisnet Spoor
Wijkconferentie Zuiderburen 2011 ….. Presentatie project Drachtsterweg e.o. ….. 13 april 2011.
OV-tunnel Koninginnegracht Milieucafé 15 december 2009 Nutshuis Jan van Male ROVER Den Haag.
Gemeentelijk RioleringsPlan Afdeling Weg en Water P.J. Lievense 22 augustus 2006.
Documenten Verkeerscentrum
Onderzoeksdag Associatie Universiteit & Hogescholen
Overzicht presentatie
Internationale hogeschool Breda Wiskunde bij het ontwerpen en evalueren van verkeerslichtenregelingen Wachten voor een verkeerslicht duurt altijd te lang…..
Problematiek A20 / A13 Ontwerp Groep 23, Afdeling CiTG.
Uiteindelijke Ontwerp
Koning Boudewijnstichting "De sociaalprofessionele integratievrijstelling in de berekening van het leefloon: knelpunten en denkpistes met het oog op hervorming"
Onderzoeksvaardigheden
23 september 2010 VRI’s Amsterdam Fiets Groene Golf / Wachttijdvoorspeller Sjoerd Linders, Team VRO (verkeersregeltechnisch ontwerp)
AANPAK KNELPUNTEN NO2 EN PM10 IN ZUID-HOLLAND Beate Arends Provincie Zuid-Holland Bureau Beleidsanalyse, Lucht en Energie.
Doel Rijksprogramma Beter Benutten
CDA Variant Hét alternatief voor het verkeersknelpunt
Lokale acties en campagnes alcohol en drugs Werkgroep lokale acties en campagnes.
Informatieavond N622 en aansluiting N622/A50 Definitief Ontwerp en fasering Uitvoering 8 april 2013.
Inhoud Presentatie Aanleiding Verder Organisatie en fasen
Evaluatie ‘Met de fiets minder file’
Transport en Infrastructuur
Varianten-studie dubbele overweg
WELKOM OP DE INFORMATIEAVOND 28 AUGUSTUS 2013, UUR.
Snelwegsystemen Jos Beukeveld Mei 2011.
Concept-Regelscenario, situatie 4: ‘Jellabies-festival’
Concept-Regelscenario, situatie 2A: piekaanbod richting zuid, weefvak Ypenburg --> Delft-Noord Hart rond Delft 30 juni 2005 omschrijving Wevend verkeer.
Concept-Regelscenario, situatie 2D: Filevorming Westbaan A13 (tussen Delft-Zuid en A20) Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving Met name in de avondspits.
Concept-Regelscenario, situatie 1: Piekaanbod richting noord Hart rond Delft 4 juli 2005 Omschrijving spitsprobleem weefvak knp Ypenburg – knp Prins Clausplein.
Concept-Regelscenario, situatie 3: Kooppiek Ikea Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving Piekaanbod van vekeer richting Ikea Delft, nabij de aansluiting.
Concept-Regelscenario, situatie 5: blokkade A13 tussen Delft-centrum en Delft Noord door ongeval Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving blokkade op.
Concept-Regelscenario, situatie 2C: Prinses Beatrixlaan: knelpunt bij ’t Haantje. Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving Prinses Beatrixlaan: knelpunt.
Informatieavond 30 juni 2010 Programma Opening door burgemeester Jeroen Staatsen Stand van Zaken door Wethouder Freddy Blommers PAUZE Vragen uit de zaal.
Netwerkanalyse Zuidvleugel
Onderzoek naar een slimme energiesysteem Proeftuin Stad van de Zon - Heerhugowaard.
Monitoring Harmsenbrug
Stichting van GOL naar Beter
Techniekanalyse Wat kun je verwachten na 4 keer op het ijs te hebben gestaan. Persoonlijk had ik al 7 jaar niet meer op de schaats gestaan. Maar na een.
Procedure en planning Rijkswaterstaat Waar staan we nu? 1.Startnotitie 2008/ zienswijze ingediend Richtlijnen MER Trajectnota / MER. Aug 2011/ zienswijze.
Smart Traffic: pilot N201 Dataverrijking door combinatie met simulatie
1 Second opinion Groenezoom-rotonde Presentatie van de resultaten Hans van der Stok 10 juni 2014.
Nieuwe lokale brug over de Vecht bij Muiden Irma Brandsma, projectleider Muiden, 14 december 2011.
Loes Bonnemayer - Concept - Dienstregeling 2017 in Dordts perspectief 15 september 2015 Aan de hand van de perspectieven en ambities per corridor wordt.
Beeld plaatsen ter grootte van dit kader Mark van den Bos 9 maart 2016 Een witte kerst? Het detailniveau van verkeers- modellen.
1: Oorspronkelijk plan Maatregelen: 4x drempels 7x kruispuntplateau’s 1x markering kruispunt reflecterende borden bij scherpe bochten Kenmerken: snelheid.
Wijkplan Egmond aan den Hoef Algemene ledenvergadering 22 november 2007.
Varianten wijkverkeers- plan Lyceumkwartier-Zuid en Wilhelminapark 20 juni 2016 Lars Matthijssen, Jan Vos en Wouter Das.
Door: Datum: Locatie: G. van der Ven B.V. Aannemingsbedrijf 2 e informatieavond Martin den Otter 13 oktober 2014 Gemeentehuis Zoeterwoude Vervanging Lagerbergbrug.
Verdiepingen in het Markermeer Kennis vanuit NMIJ Thomas Vijverberg 30 Sep 2013.
N279 Stuurgroep Resultaten verkeerskundig onderzoek verkeersafwikkeling en faseringsvarianten
 Niet toegankelijk te maken, omdat in het busperron een inrit gesitueerd is. Bushalte Altaarstraat te Schinnen, rijrichting Sittard (noord)
Datum: Teamfunctie: Aanvallen Doelstelling technisch: Kappen,draaien en meenemen van de bal in combinatie met richtingsveranderingen Doelstelling.
1 Gemeente Barneveld Raadscommissie 1 december 2015.
Resultaten evaluatie – versie 7_ Ilse Schelling en Niels Beenker
Informatiebijeenkomst GOL
Voorafgaand aan de aanwijzing door provincie
A B # Training : 7 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Wijkverkeersplan Wilhelminapark (& Lyceumkwartier-Zuid)
# Training : 6 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Bijplaatsingen inzamelcontainers: aanpak en resultaten
Oeververvanging, waarom?
Hier een snelle en goedkope oplossing voor Stabroek.
Ingelmunster – N357: fasering
Met NS vliegensvlug door West-Europa De trein als alternatief voor vliegen op afstanden tot 700 km 22 november 2018 Kaj Mook – Hoofd Business Development.
Waterschapszorg.
Bewonersavond 20 maart 2019.
Programma Werksessie wachtlijsten in de contractering Introductie
Transcript van de presentatie:

Concept-Regelscenario, situatie 2B: afritten A4R Den Haag-zuid (Harnaschknoop) / den Hoorn Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving Op de afritten A4R Den Haag-zuid en den Hoorn ontstaat filevorming. Bij de afrit Den Haag- zuid is de filevorming het gevolg van een combinatie van de ontoereikende verwerkingscapaciteit van de VRI Wippolderlaan - Laan van Wateringse veld en de haakse bocht bovenaan de afrit. De filevorming bij de afrit den Hoorn is het gevolg van verkeer dat omrijdt via de A4L en via de sluiproute Lotsweg – Veenakkerweg – Dorpskade - Wateringveldseweg om de file op de afrit Den Haag-zuid te omzeilen. Werkingsgebied De wachtrijen slaan terug tot op de stroomafwaarts gelegen weefvakken Periode Dagelijks in de avondspits Stadia en verkeersbeelden 1 stadium, 3 verkeersbeelden: 2 opeenvolgende beelden voor afrit Den-Haan Zuid en 1 bij Den Hoorn Partijen Rijkswaterstaat Zuid-Holland, Provincie Zuid-Holland, Regiopolitie Locatie knelpunt Invloedsgebied blad 1: Algemene beschrijving Type situatie knelpunt Voorwaarden Dit scenario heeft samenhang met scenario 2A en 2C: scenario 2A-verkeersbeelden 1.4 t/m 1.6 (Rerouten van verkeer richting Delft en R’dam via A4west en Kruithuisweg), scenario 2C- verkeersbeeld 1.2 (rerouten richting R’dam via Kruithuisweg) hangt samen met scenario 2B-verkeersbeeld 1.2 (verkeer vanaf toerit Rijswijk richting R’dam via verzorgingsplaats bij asl Den Haag-zuid Leiden) Invloedsgebied knelpunt Invloedsgebied oplossingsrichtingen

Concept-Regelscenario, situatie 2B: afritten A4R Den Haag-zuid (Harnaschknoop) / den Hoorn Hart rond Delft 30 juni 2005 blad 2: Specifieke Beleidsdoelen, Referentiekaders en Regelstrategieën voor stadium 1 Referentiekaders geaccepteerd: gemiddelde en maximale reistijden in werkingsperiode van scenario op volgende trajecten tenminste gelijk houden aan situatie nu (medio 2005), pm tzt aanvullen met meetgegevens: A4R (Prins Clausplein)  Den Haag-zuid (krp Wippolderlaan/ Laan van Wateringse veld) geen toename van filezwaarte over totale (deel)net binnen invloedsgebied van scenario randvoorwaarden: geen blokkades in de knooppunten Ypenburg gelimiteerde wachtrij voor VRI krp Wippolderlaan/ Laan van Wateringse veld: maximaal tot het puntstuk van de uitvoeger A4R ideaal: spreiding van reistijden op bovengenoemde trajecten gedurende spitsperiode reduceren reistijd op bovengenoemde trajecten maximaal 2 x vrije reistijd Regelstrategie Prioriteit 1 Prioriteit 2 Prioriteit 3 Prioriteit 4 Prioriteit 5 Beleidsdoelen voorkom blokkades van verkeersstromen die niet langs bottleneck hoeven verbeter afwikkeling, rekening houdend met de prioriteitenkaart Haaglanden verbeter de verkeersonveilige situatie

Concept-Regelscenario, situatie 2B: piekaanbod richting zuid, weefvak Ypenburg --> Delft-Noord Hart rond Delft 30 juni 2005 blad 3: Overzicht verkeersbeelden en acties verkeers beeld ALSDANUITVOERBAARHEID 1.1Snelheid A4R rond km 52.3 < 30 km/h VRI overschakelen op ander regelprogramma met verlengde maximum groentijden voor verkeer op de Wippolderlaan ander regelprogramma is implementeerbaar/ van afstand over te schakelen 1.2Snelheid A4R rond km 51.0 < 30 km/h 1. Omleiden verkeer van toerit Rijswijk naar A4 richting zuid via verbindingslus naar verzorgingsplaats 1. Omleidingsroute voor verkeer vanaf toerit Rijswijk gedeeltelijk via vluchtstrook en afsluiten verzorgingsplaats is snel realiseerbaar 2. Rechterrijstrook HRB ter hoogte van het weefvak A4R Rijswijk – DH zuid toewijzen voor verkeer met bestemming afrit DH zuid 2. Niet op korte termijn realiseerbaar (wisselbewegwijzering benodigd) 1.3Snelheid A4R rond km 54.0 < 30 km/h Verhogen roodtijd rechtsaffer vanaf Klaas Engelbrechtsweg op korte termijn is er geen snelheidsdetectiepunt op de A4L beschikbaar groen: kan je morgen meteen uitvoeren vanuit centrale geel: veronderstelt beperkte aanvullingen in meet- en stuurinstrumenten rood: twijfelachtig of actie in september 2005 uitgevoerd kan worden

Concept-Regelscenario, situatie 2B: afritten A4R Den Haag-zuid (Harnaschknoop) / den Hoorn Hart rond Delft 30 juni 2005 blad 4: Verkeersbeeld 1.1 (stadium 1, verkeersbeeld 1) Locatie van triggers opmerkingen Aanpak en locatie van maatregelen opmerkingen Eigenlijk is dit een maatregel die lokaal in het VRI-regelprogramma geïmplementeerd dient te worden en dus niet vanuit de centrale aan te sturen. Aandachtspunt: VRI stroomafwaarts kan grote rverkeersaanbod verwerken KenmerkenActies Waar Terugslag tot halverwege het weefvak A4R Rijswijk – DH zuid WatSnelheid A4R rond km 52.3 GrenswaardeV < 30 km/h (AID actief) Hoe lang2 minuten MeetinstrumentMTM (RWS) Waar Kruispunt Wippolderlaan - Laan van Wateringse veld Wat Afstroom op afrit vergroten Hoe langTotdat er gedurende 2 minuten V > 50 km/h (AID gedeactiveerd) MaatregelenVRI overschakelen op ander regelprogramma met verlengde maximum groentijden voor verkeer op de Wippolderlaan VoorwaardenVRI koppelen aan MTM-lus op A4R vlak voor uitvoeger naar Den Haag zuid 1

Concept-Regelscenario, situatie 2B: afritten A4R Den Haag-zuid (Harnaschknoop) / den Hoorn Hart rond Delft 30 juni 2005 blad 4: Verkeersbeeld 1.2 (stadium 1, verkeersbeeld 2) Locatie van triggers opmerkingen Aanpak en locatie van maatregelen opmerkingen In werksessie is nog genoemd :Middelste rijstrook HRB afkruisen. Effectiviteit en noodzaak van de matregel wordt betwijfeld KenmerkenActies WaarTerugslag tot voorbij het puntstuk uitvoeger Rijswijk (A4R) WatSnelheid A4R rond km 51.0 < 30 km/h GrenswaardeV < 30 km/h (AID actief) < 30 km/h Hoe lang2 minuten MeetinstrumentMTM WaarHoofdrijbaan A4R en toerit Rijswijk A4R WatOntvlechten verkeersstromen Hoe langTotdat er gedurende 2 minuten V > 50 km/h (AID gedeactiveerd) Maatregelen1. Omleiden verkeer van toerit Rijswijk naar A4 richting zuid via verbindingslus naar verzorgingsplaats 2. Rechterrijstrook HRB ter hoogte van het weefvak A4R Rijswijk – DH zuid toewijzen voor verkeer met bestemming afrit DH zuid VoorwaardenVerzorgingsplaats wordt opgeheven 2 A4 richting Den Hoorn/ Delft via verzorgingsplaats

Concept-Regelscenario, situatie 2B: afritten A4R Den Haag-zuid (Harnaschknoop) / den Hoorn Hart rond Delft 30 juni 2005 blad 4: Verkeersbeeld 1.3 (stadium 1, verkeersbeeld 3) Locatie van triggers opmerkingen Aanpak en locatie van maatregelen KenmerkenActies WaarTerugslag tot halverwege het weefvak A4R DH zuid – den Hoorn WatSnelheid A4R rond km 54.0 GrenswaardeV < 30 km/h Hoe lang2 minuten MeetinstrumentGeen meetinstrument aanwezig WaarKruispunt Woudseweg - Klaas Engelbrechtsweg WatWeerstand verhogen voor verkeer dat ‘keert; Hoe langTotdat er gedurende 2 minuten V > 50 km/h (AID gedeactiveerd) MaatregelenVerhogen roodtijd rechtaffer vanaf Klaas Engelbrechtsweg Voorwaarden1. Noodzaak van maatregel is sterk afhankelijk van het oplossend vermogen van de maatregelen bij de verkeersbeelden 1 en 2. Mede vanwege het ontbreken van een geschikt meetinstrument wordt geadviseerd eerst het effect van de maatregelen bij de verkeersbeelden 1 en 2 af te wachten alvorens maatregelen voor dit verkeersbeeld te treffen. 2. Maatregel mag de fileproblematiek bij de Harnaschknoop niet doen verslechteren 3 opmerkingen: door ontbreken van meetinstrument, onduidelijkheid over noodzaak en effect van de maatregel implementatie hiervan uitstellen