AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp
Mijn impressies van jullie opdrachten 15 van de 24 binnen Opdrachten b H6,7,22,23,25 redelijk tot goed gemaakt Opdrachten a voorfase/startfase H 12, par slecht gemaakt!! Daarom:hier vandaag tijd voor inruimen, opnieuw bij stilstaan
Programma vandaag: Gemaakte opdrachten -stilstaan - aandacht geven aan - opnieuw binnenhalen ervan -PRODUCTIEF MAKEN VOOR JULLIE EIGEN AO
WERKWIJZE Docent geeft bevindingen en aandachtspunten te beginnen over opdrachten 12.6: actoren in voorfase, entreeplan en extra voorfase activiteiten daarna kort H6,7,22,23,25 Dan studenten aan de slag met stilstaan, aandacht voor en expliciteren
Ao netwerk en actoren Actoren benoemen en concreet maken Belangen actoren: REUZE MOEILIJK!! vb Jack Elbers WAT ZIJN BELANGEN? Steunplan entreeplan
2 modellen en de start H 6 exemplarisch A.O. p heel duidelijk wat ze doen en waarom H 7 kritisch AO p Bijzondere: AO voor/door professionals thematic concern, (pre) reconnaissance, groep, identify learning needs, educational sessie
3 casussen en de start H22 Cliëntenparticipatie ggzE nadere analyse via brainstorm, levert veel op!! H23 Cocaine op klompen initiatief bij studenten via signalering bij jongeren en middelengebruik, en toen verder.... H25 Kloosterzusters verandering in/van onderzoek vooronderzoek: interviews
Nu JULLIE: stilstaan, aandacht voor en expliciteren inzake de startfase
Opdracht en werkwijze (1) Groeperen in projectgroepen, boek erbij en eigen materiaal Stap 1: actoren en hun belangen in beeld brengen Stap 2: steunplan maken met min/max Stap 3: entreeplan maken Stap 4: vastleggen Stap 5: tip formuleren voor andere groepen
Opdracht en werkwijze (2) de modellen en de casussen: -met boek en eigen materiaal doornemen met elkaar, -benoemen en expliciteren van aandachtspunten/leerpunten daaruit bruikbaar voor jullie AO Tip/aandachtspunt noemen voor andere groepen
Plenaire bespreking: Actoren en belangen: ontdekkingen en aandachtspunt Groep noemt, andere groep reageert daarop enzovoort Leer/aandachtspunten en tips voor andere groepen Groep noemt, andere groep reageert daarop enzovoort
Na plenaire bespreking: Iedereen noteert wat hij/zij daarvan meeneemt naar zijn/haar AO
Op weg naar ons ontwerp Maar eerst De meervoudige processen in AO Via andere presentatie
AO ontwerp Opzet Plan van aanpak Design onderszoekstrategie
Ao ontwerp Met behulp van een format Om ervoor te zorgen dat het ook een echt ao wordt In format staan zaken waaraan je moet denken om het echt ao te maken
16 december AO ontwerpdag Wij werken hier aan ons ontwerp Wij ondersteunen elkaar daarbij Voorbereidend werk tussen nu en 16 december in vorm van opdracht
Opdracht voorbereiding 16 december 1. Raadpleeg al je aantekeningen tot nu toe en haal daaruit: DAAR MOET IK OP LETTEN BIJ ONS AO (ONTWERP) 1 2. Bestudeer de 2 ontwerpen in het boek (H 24 en 26) en haal daaruit: DAAR MOET IK OP LETTEN BIJ ONS AO (ONTWERP) 2 3. Ga ergens rustig zitten en schrijf in je eigen woorden je eigen ontwerp 4. Pak nu het format erbij, en kijk aan de hand van het format of alles van je format er in zit 5. Vul je eigen verhaal in je eigen woorden aan, raadpleeg eventueel het boek en je aantekeningen inzake de items uit het format 6. Maak je voorlopig concept af. 7. Kijk en benoem zaken of items waarover je nog vragen hebt of onzeker bent. 8. Leg concept en vraag items digitaal vast, mail het uiterlijk 14 december uur en breng een print of digitaal mee op 16 december 2009.