B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
Advertisements

Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Informatieavond 22 april 2013
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Onderwijsbehoeften en Schoolprofiel.
Dé rekenmethode voor groep 1 t/m 8
OPBRENGSTGERICHT ONDERWIJS
Karen van Hulten Rekenen in groep 1 en 2 Bijeenkomst 5: pientere kleuters, groepsplannen, planning en organisatie in de klas.
Ouderavond klas 1… Hartelijk welkom 1 Ouderavond klas 1 9 oktober 2012.
Welkom in de ……….. Check uw adres……... Waarom een plusklas? Tevens de doelen van plusklas: Top-down denken. Realistisch zelfbeeld ontwikkelingen.
Al doende leert men…. Opdracht 11 Fase 1 Verdelen taken binnen de groep Opstellen stappenplan Montage Fase 2 Verwerken foto’s  handleiding Criteria.
Onderwijs passend maken met behulp van handelingsgericht werken Studiedag 13 oktober 2009 SWV Delft - Pijnacker.
Programma 28 november 2012 Opening Toelichting protocol
Welkom.
Oriëntatie 1-Zorgroute
Waarnemen Realiseren Begrijpen Plannen leerlingen docenten ouders
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Collectief portfolio groep 3
1-zorgroute in school MR bs Edith Stein
Het cito-leerlingvolgsysteem
Bachelor verpleegkunde
Welkom bij de Workshop “Studiestartgesprekken met aankomende studenten ”
1-zorgroute in school bs Edith Stein MR Ouderkamer
Stand van zaken Project WAK
CITOtoetsen! . . En dan? Waarom toetsen we eigenlijk?
Leren leren…..en het materiaal?
Groepsplan in ESIS 7 november | studiedag - introductie.
Rekenbeleid Wie gaat wat doen? wiskunde of schoolbreed
De ontwikkeling van het begrip functionele geletterdheid en gecijferdheid in toenemende verfijning/complexiteit/uitgewerktheid Wat? Taal in de vakken en.
Resultaten BPV-evaluatie
De gezonde school en genotmiddelen
Basisschool ‘t Heuvelke
Prestatiemeten Herald Immink 24 juni Prestatiemeten Herald Immink 24 juni 2014.
HGW(handelingsgericht werken) De digitale klasagenda
Informatie-avond groep 4-5
Ontwikkelingsperspectief
Op weg naar het voortgezet onderwijs
Onderwerpen van deze avond
Zorgtoewijzing Passend Onderwijs. Nieuwe aanpak zorgtoewijzing Deze power point geeft een korte impressie van de nieuwe ontwikkelingen van Passend onderwijs.
Welkom op de informatieavond van groep 6a
Welkom bij les 06 van de training Internet & Commercie.
Kwaliteitsbeleid.
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
Welkom op de informatieavond van groep 6a. Wat komt aan de orde? Voorstellen Praktische zaken Werken in de klas Kennismakingsgesprekken en spreekuur Sociaal-emotionele.
Informatieve bijeenkomst
Welkom op de ouderavond van klas 4 Schooljaar
Informatie voor ouders van de van Randwijkschool.
Informatie-avond Dinsdag 15 september 2015 WELKOM Agenda: 1 e deel Inloop: uur Algemene gedeelte: uur Informatie Weekend Academie:
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Wjk.
Agnes Braam & Frank van der Vooren
Welkom in groep 4. Voorstellen Ilze Arts: maandag, dinsdag en om de woensdag. Marian van Rengs: om de woensdag, donderdag, vrijdag.
De functionele reken-wiskundemethode. de functionele reken-wiskundemethode.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Kalenders plannen afnemen/ maken afnemen/ maken verzamelen/ rapporteren verzamelen/ rapporteren analyseren bespreken/ terug- koppelen bespreken/ terug-
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
De zorg op onze school Presentatie over de zorg met als uitgangspunt de 1-zorgroute. Petra Vinkestijn IB-er Burg. Westerbeek van Eertenschool Varik.
Informatiebijeenkomst Overstap Primair onderwijs - Voortgezet onderwijs 12 september 2016.
Informatieavond Unit 3 Welkom allemaal!.
Informatiebijeenkomst Overstap
Bruikbare en levendige groepsplannen voor rekenen
Werkgroep OPP van SWV Apeldoorn PO
Informatiebijeenkomst Overstap
Informatieavond klas
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
PowerPoint Taal Bijeenkomst 3: Doelen selecteren en vastleggen
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
OUDERAVOND 5 HAVO 18 september 2018
PowerPoint Taal Bijeenkomst 3: Doelen selecteren en vastleggen
Transcript van de presentatie:

B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers

B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers Studiemiddag 26 november 2008 B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers 2

B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers Opbouw Afspraken maken i.v.m. leerlijn spelling Handelingsplan voor spelling (stappenplan) Inhoud groepsplan Groepsplan voor je eigen groep maken B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers 3

B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers Afspraken 1. Hoe wordt geleerd (onderwijsvisie)? 2. Tot welke resultaten (doelen)? 3. Wat dient geleerd te worden (inhouden)? 4. Hoe verloopt het leren (leeractiviteiten?) 5. Welke rol vervult iedere professional? 6. Waarmee wordt geleerd (materialen)? 7. Met wie wordt geleerd (groepering)? 8. Wanneer vindt leren plaats (tijd)? 9. waar wordt geleerd (plaats)? 10. Hoe wordt het leren geëvalueerd? B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers

B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers Afspraken 6.Waarmee wordt geleerd (materialen)? 7. Met wie wordt geleerd (groepering)? 8. Wanneer vindt leren plaats (tijd)? 9. waar wordt geleerd (plaats)? 10. Hoe wordt het leren geëvalueerd? B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers

Stappenplan HP spelling Stap 1: afname PI-dictee (september) Stap 2: samen met IBer groepsplan maken (september) Stap 3: instapdictee’s afnemen (niveau 1 of 2) Stap 4: uitvoeren groepsplan Stap 5: afname controledictee’s (als oefenstof is afgerond) Stap 6: afname PI-dictee (februari/maart) Stap 7: opstellen nieuw groepsplan B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers

B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers Stappenplan spelling Waar kan ik het vinden? Ga naar: 1. Intranet 2. Gedeelde documenten 3. Spelling B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers

B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers Groepsplan Leerlingen op leerlijn plaatsen Op welk niveau instructie geven Instructiegroepjes maken Leerstof samenstellen Vastgestelde periode van tijd aangeven hoe lang je aan het onderdeel gaat werken Gegevens verzamelen z.a. dagelijks werk, toetsen, gesprekken, observaties Evaluatie twee maal per jaar B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers

Hoe maak je een groepsplan? Uitgangspunt klassenstaat PI-dictee Clusteren van kinderen met dezelfde uitval op categorieën vormen van maximaal 3 instructiegroepen Planning en organisatie invullen Zie voorbeeld B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers

B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers Opdracht Groep 1:Ida en de groepen A,B,C Groep 2:Asna en de groepen D, F, J Groep 3:Marja en de groepen E, H, I Groep 4:Edith en de groepen G, K Groep 5:Betty, Sjanie en Daghulpen Groep 6:Anita en Jutters, Banjaard B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers

B.C. Perrenet & J.M.E. Leechburch Auwers