LONG HAUL Dynamische vergelijking Kris MEULEMAN DRIVOLUTION
DEPARTMENT AUTHOR NAME PRESENTATION TITLEPAGE 2 02/03/09 CONCURRENTIE DYNAMISCH Verkenningsroute met concurrentie Enkele praktische proeven Een uitleesmoment Infomax vs. Anderen Tweede rit met de concurrentie (indien tijd )
DEPARTMENT AUTHOR NAME PRESENTATION TITLEPAGE 3 02/03/09 Administratie Invullen van de verschillende documenten. Controle van de rijbewijzen en de chauffeurskaarten. Indeling van de groepen. Verkennen van de voertuigen Welke voertuigen staan er ? Bekijken van de voertuigen … ( even rondsnuffelen ) Verdelen van de groepen mensen zonder geldig rijbewijs zullen vergezeld worden van een instructeur/ASM Aankoppelen van de trailers (indien nodig ) CONCURRENTIE DYNAMISCH
DEPARTMENT AUTHOR NAME PRESENTATION TITLEPAGE 4 02/03/09 Vertrek Iedereen rijdt in colonne en houdt zich aan de verkeersregels. Niemand haalt in Instructies van de begeleider worden ten allen tijde gevolgd Overschat jezelf niet – het is geen macho-race-gedoe ! En dan nu … CONCURRENTIE DYNAMISCH
DEPARTMENT AUTHOR NAME PRESENTATION TITLEPAGE 5 02/03/09 EEN UITLEESMOMENT … Optidriver + SCR Technology … Optidriver + SCR Technology … Analyse en op- volging van verbruik Analyse van rijstijl Analyse en op- volging van verbruik Analyse van rijstijl Chauffeurs- trainingen door professionals Renault Trucks Chauffeurs- trainingen door professionals Renault Trucks Optifuel Training + Optifuel Infomax + Opvolging Optifuel Training + Optifuel Infomax + Opvolging
DEPARTMENT AUTHOR NAME PRESENTATION TITLEPAGE 6 02/03/09 VERKOPERSFICHE ? UITSLUITEND VOOR INTERN GEBRUIK Alle informatie over Optifuel Programma “Optifuel Programma” Wat houdt het in? Wie geeft deze? Voor wie zijn deze bestemd? Verschillende varianten van Optifuel Programma “Nieuwe” EU regelgeving EEN UITLEESMOMENT …
DEPARTMENT AUTHOR NAME PRESENTATION TITLEPAGE 7 02/03/09 IDENTIFICATIE VAN NODEN TRAININGSVOORSTEL SUGGESTIES EEN UITLEESMOMENT …
DEPARTMENT AUTHOR NAME PRESENTATION TITLEPAGE 8 02/03/09 IDENTIFICATIE KLANT Het identifieren van een potentieel geinteresseerde klant kan op verschillende manieren gebeuren … de twee belangrijkste : Initiatief van klant : Klant neemt contact op met verkoper / werkplaats Afspraak wordt gemaakt bij klant om noden te bepalen en meer info te verstrekken Verkoper contacteert Drivolution voor offerte op maat Afhandeling van praktische zaken door Drivolution Initiatief van de verkoper : Selectie van klanten via CRM en maken van afspraak Bespreking van aanbod, bepalen van de noden Offerte op maat
DEPARTMENT AUTHOR NAME PRESENTATION TITLEPAGE 9 02/03/09 TRAININGSVOORSTEL Formule Theoretische sessie van 3uur voor de algemene zaken ( groep van 5-6 personen ) Praktijksessie van 3 uur ( individueel) Opvolgingsessie van 1 uur, na 1 maand (individueel) Formule 3+4 Theoretische sessie van 3uur voor de algemene zaken ( groep van 5-6 personen ) Praktijksessie van 4 uur ( individueel) Formule 7 Theoretische sessie van 3uur voor de algemene zaken ( 2 cursisten – 1 trainer ) Praktijksessie van 4 uur ( 2 cursisten – 1 trainer )
DEPARTMENT AUTHOR NAME PRESENTATION TITLEPAGE 10 02/03/09 VAKBEKWAAMHEID ? RIJBEWIJS ? Tot 09/09/09: rijbewijs medische keuring Na 09/09/09: basiskwalificatie (= enkel rijbewijs) gecombineerd examen (= rijbewijs + vakbekwaamheid) medische keuring Vakbekwaamheid TRAINING ? 35 uur in 5 jaar Modules van ten minste 7 uur 7 kredietpunten per module WIE ? Erkende lesgever en opleidingsverstrekker Partnerschap Drivolution
DEPARTMENT AUTHOR NAME PRESENTATION TITLEPAGE 11 02/03/09 EN TOCH … Op de een of andere manier, krijgen we het project niet van de grond … te weinig klanten volgen de training !