D E I DEALE S CHOOL GroepKOLL3EnEenHalf Eric, Jan, Dave, Arjen, Raymond en Remko.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het LWOO op de HJZ Doelstelling Inrichting onderwijs
Advertisements

Huiswerktips.
• •Vak: scheikunde •Titel: veiligheid in het lab •Leerniveau: havo-vwo •Leerjaar: 3.
Verbeterde school •Nieuwbouw: meer ruimte •Renovatie: aanpassen aan onderwijs van nu.
ISchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom.
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
Learning analytics: de docent
ISchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom.
Titel: Groeiproces de Ceder.
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
Presentatie Slimmer werken in het voortgezet onderwijs Startbijeenkomst 16 juni 2009 / maatregel 8: zie
D E I DEALE S CHOOL GroepKOLL3EnEenHalf Eric, Jan, Dave, Arjen, Raymond en Remko.
Het Mebra Kollege Informatieavond.
Extra-muros BGV in Ravelijn
De Zeester Informatieavond - Ouderpanel 12 maart
Van, voor én door het onderwijs.
SCHAKELKLASSEN LOKAAL EDUCATIEVE AGENDA 12 JANUARI 2010.
WELKOM OP DE INFORMATIE-AVOND VAN:
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Projectleidersplatform en Themamiddag Plan van aanpak
Differentiëren in MBO-niveau 1 bouw
Van harte welkom namens
Informatieavond groep 7b
ISchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom.
Mijn ideale manier van actief en samenwerkend leren Geraldine van Herk
Tessa Alexander Karima Ettayebi
Onze ideale school Naar aanleiding van het Amadeus lyceum.
Onze ideale school Naar aanleiding van het Amadeus lyceum.
Hoe krijg je het op gang?.
Anita Lohman & Bert Bouwhuis
‘Onze ideale school!’ Presentatie Koll Datum: 26 oktober 2010
Basisteam jeugd en gezin “de basis van het nieuwe Jeugdstelsel” Voorlichting VO 22 januari 2015.
Het LWOO op de HJZ De kinderen Doelstelling Inrichting onderwijs
Ouderavond Groepsorganisatie
Aanpak problematisch gedrag
Werken met de Stercollecties
Niet differentiëren maar socialiseren
Limama College.
Casus Goudse Waarden en Wat is onze ideale school? Door: Groep 4 Tecnask (Kaspar, Jan, Mike, Paul, Serkan en Ton)
 Website Sint Liborius vormgeven en vullen  Pagina beheren  Foto’s plaatsen Website over mediawijsheid op Sint Liborius  Theorie mediawijsheid  Leerlijn.
De kunst van de schoolklas binnen de docentenopleiding
Jeannette van Nieuwkoop
ANDERE TIJDEN Informatieavond CBS De Bron en CBS De Fontein 5 oktober 2015 Eelke Hoekstra Wat betekent dit voor de kinderen, de ouders en de leerkrachten?
Bij de informatieavond van groep 1/2
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
INFORMATIEAVOND GROEP 6 22 september PROGRAMMA Welkom Voorstellen Dave en Elleke LIO-stage Elleke Start van groep 6 Werkwijze in groep 6 Positieve.
Methodiek: Plancyclus
Informatieavond We moeten het met elkaar doen.
O&O voor de onderzoekers en ontwerpers van de toekomst
Hand-out van de thema-avond 19 maart 2015 voor ouders en leerkrachten Verantwoordelijkheid geven... niet loslaten, maar anders vasthouden…
Wat willen we in de bovenbouw? Klas 3 – Junior Company – 2 weken stage met economisch gerelateerde opdrachten. – Bedrijfsbezoeken – Ondernemer in de klas.
Mei 2013 Welkom 19.15u: Inloop met koffie/thee 19.30u: Opening en presentatie 19.45u: Vragenronde 20.00u: Presentatie clusters 21.00u: Tips en tops 21.15u:
Innovatief onderwijs Basisschool Klinkers Waar leren betekenis krijgt voor kinderen Gastcollege PABO Tilburg 26 maart 2010.
1 INFORMATIE AVOND Overstap Primair Onderwijs naar Voortgezet Onderwijs Havo-Vwo-Gymnasium.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
Fusieschool in het midden van het dorp. Namens. NOORD & ZUID.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
Workshop Rekenblokken optimaal inzetten 30 november 2010 Welkom! Bas van der Meijs.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Workshop Rekenblokken 10 november 2010 Welkom! Bas van der Meijs.
Activerende werkvormen
Hoe maken wij het onderwijs aantrekkelijker voor doubleurs in havo 4?
voor Rotterdamse kinderen
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
CKV vmbo moderniseert VU Amsterdam, Jan Mulder
14 december 2017 bijeenkomst 5.
De praktijk: kinderen van 0 tot 4 jaar
Bijeenkomst 2 Identity Authenticiteit als docent
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Cijferloos lesgeven bij talen
Transcript van de presentatie:

D E I DEALE S CHOOL GroepKOLL3EnEenHalf Eric, Jan, Dave, Arjen, Raymond en Remko

U ITGANGSPUNTEN VAN DE SCHOOL Huiselijke sfeer Elk kind is uniek

H ET BEOOGDE DOEL s c h o o l E N t h u i s = L E U K ! ( A l l e e n n e t i e t s a n d e r s ). Thuiswerkvrij -> Thuis is voor het gezin

Leren door: Te kijken/luisteren... … …. ….. Samen te werken... … …. ….. Te reflecteren... … …. ….. Te doen (constructivisme)... … …. ….. Met/In: Een veilige omgeving... … …. ….. Een goede leerlingenbegeleiding... … …. ….. Een goede zorgstructuur... … …. ….. ICT gebruik... … …. …..

G EBOUW Moet lokalen hebben zodat klassikaal lesgegeven kan worden. Aparte plekken waar leerlingen zelfstandig kunnen werken. (stilteruimte) Vakoverstijgende lokalen. Praktische en logische indeling lokalen. Lokalen zijn multi-inzetbaar.

L EERMIDDELEN Veel computer gebruik. Boek = app Boek = app Activiteiten binnen de school halen. (bedrijven). Activiteiten binnen EN buiten school die de persoonlijke ontwikkeling ten goede komt.

D AGINDELING Lesuren van 60min. Start van de dag d.m.v gezamenlijke opening. Werken in leerplein blokken. Per dag 4 blokken. (totaal 7 klokuren) Vaste pauze tijden voor de sociale contacten. Verhouding theorie/praktijk afhankelijk van leerniveau

I NSTRUCTIEVORMEN (1-3) Variatie in onderwijsvormen. Zelfontdekkend(constructivisme); Straffen en belonen(behaviorisme). Aansluiten bij belevingswereld. Lesgeven vanuit de actualiteit. Activerende opdrachten aanbieden. Samenwerkend leren.

I NSTRUCTIEVORMEN (2-3) Differentiatie mogelijk. Vakoverstijgend lesgeven. (vakintegratie) Montessori-achtig onderwijs. Theorie ter verduidelijking van de praktijk.

I NSTRUCTIEVORMEN (3-3) De leerlingen leren leren. Hoe plan je? Hoe leer je woordjes? Enz. Positieve verwachtingen van leerlingen scheppen. Onderwijs past bij de individuele behoefte van de leerling. Onderwijs aan laten sluiten op het kunnen van de leerling. (Succesmomenten)

V RAGEN ?? SCHOLING TE VEEL TE INGEWIKKELD IN TE KORTE TIJD DE LEERLING ZIET DOOR DE BOMEN DE SCHOOL NIET MEER. …. MAAR NIET OP ONZE IDEALE SCHOOL!