INTEGRALE OPDRACHTEN STW

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vernieuwing in Sociale en Technische Wetenschappen
Advertisements

Algemene vorming in het secundair onderwijs van de toekomst
Techniek in het basisonderwijs!
Welkom nieuwe leerlingen!
Autonomie in de derde graad
Eindwerk zesde jaar.
donderdag 27 mei 2010 Els Vanhoudt
Examens landbouw 2009, 2010,… Gerard de Gier
BattleBots The school battle.
Jongeren betrekken bij evalueren
het doorstroomrelevant beoordelen van het profielwerkstuk
Competentie ontwikkelend leren en leerplantoelichting stw
Integrale opdrachten STW
EXPRESSIE in STW = zich uitdrukken.
Een nieuw rapport ….
2de graad.
Respect op school Geen VOET om op te staan.
Studietaak De studietaak staat centraal
IO-verantwoordelijken
COL je mee? Diocesane Pedagogische Begeleidingsdienst Brugge 2010 ik.
Competentie ontwikkelend leren en leerplantoelichting stw
Instructies geven & Stroomdiagrammen
Hands On: leren binnen handbereik
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
ICT-praktijkdag 1 ste leerjaar … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
Landbouwbreed Floracollege.
Intersectoraal Klas 3.
Hoofdlijn Communicatie
Hoofdlijn Communicatie VHL Rijnsburg
NLT modules en excellentiebevordering
Academie voor algemene beeldende
Visie: rapport en portfolio
Competentiegericht leren vmbo
Evalueren maakt een verschil
Over WebQuests Een korte presentatie Met kennisnet.nl sta je er nooit alleen voor.1 Definitie WebQuest Een WebQuest is een onderzoeksactiviteit.
ICT-competenties in het basisonderwijs Via ICT-integratie naar ICT-competentie. - Kurt Dossche.
leerplantoelichting stw
Kappen, Schoonheidsverzorging, Voetverzorging
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
Stage 2 - screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Stage 1 - Screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
INFORMATIEVAARDIGHEDEN SAW B.Wydooghe L. Gheysen C. Neckebroeck
O&O voor de onderzoekers en ontwerpers van de toekomst
Evaluatie Cursus.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
PARCIVAL COLLEGE vrijeschool OPEN DAG Zaterdag 4 februari 2012 Aanvang tot vmbo-tl havo vwo worden wie je bent.
Management en Organisatie een nieuw vak in de tweede fase.
Samenwerken en communicatie Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden.
EVENTZ Nieuw profiel, nieuw voorbeeldlesmateriaal
Vorm en Ambacht in relatie tot Dienstverlening en Producten
Leerplantoelichting stw
Pré-NLT-module 3D-printen
Plan van Aanpak Werken in stappen.
Begeleider biologie/NW Dominique Hoorelbeke
2de graad verzorging - voeding
Naar een typologie van scholen
Vragenlijst ontwikkelt door TNO voor de groepen 7 en 8 in het PO
Samenwerken en communicatie
Opdracht Opkikker Boek Methodisch Begeleiden Thema 1 Planmatig werken
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Welkom op het Saenredam College
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Oc ritscompetenties Oc 19 januari ml.
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Transcript van de presentatie:

INTEGRALE OPDRACHTEN STW 8 LESUREN PER WEEK

PROJECTWERK THEMA’S VERSCHILLENDE VAKKEN OF COMPONENTEN AAN DE HAND VAN COMPETENTIES SAMEN INTEGREREN TOT EEN GEHEEL

COMPONENTEN VOEDING 4 UUR SOCIALE WETENSCHAPPEN 1 UUR LABO NATUURWETENSCHAPPEN 1 UUR EXPRESSIE- EN PRESENTATIETECHNIEKEN 2 UUR TELLEN ALLEMAAL EVENVEEL MEE

COMPETENTIES COMPETENT ZIJN IN KENNIS VAARDIGHEDEN ATTITUDES

VIER COMPETENTIES SOCIALE EN NATUURWETENSCHAPPELIJKE ONDERWERPEN ONDERZOEKEN EEN PERSOONSGERICHTE ACTIVITEIT VOOR EEN GROEP ORGANISEREN IETS MONDELING PRESENTEREN VOOR EEN GROEP DE EIGEN STUDIELOOPBAAN IN HANDEN NEMEN

EVALUEREN PRODUCT EN PROCES DEELCOMPETENTIES AAN DE HAND VAN CODES ZEER GOED GOED WERKPUNT ONVOLDOENDE

RAPPORT EXTRA VOOR DE INTEGRALE OPDRACHTEN COMPETENTIES ATTITUDES DEELCOMPETENTIES BEOORDELING AAN DE HAND VAN CODES EXTRA TOELICHTING ALGEMEEN WERKPUNT ATTITUDES

  Ok Lissa, een schoonheidsfoutje…? Tussentijdse evaluatie IO: Goede resultaten over de hele lijn voor je integrale opdrachten! Volhouden nu!

GEWENSTE RESULTAAT GOED BEHALEN OP ELKE COMPETENTIE DE LEERLING KAN PLANNEN SAMENWERKEN ZELFSTANDIG WERKEN CREATIEF ZIJN OPZOEKEN VAN INFORMATIE …