Hartelijk welkom in Halle

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Uit liefde voor het vak… Onderwijs slim organiseren!!!
Advertisements

Menno Karres Lead Auditor
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Budgettering voor KMO’s: Agenda
Employer Branding Rabobank
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
Inkomen les 17 Begrippen & 81 t/ 84
01/10/ De handel na een jaar crisis? Dominique Michel Gedelegeerd bestuurder.
7 april 2013 Zoetermeer 1. 1Korinthe Maar, zal iemand zeggen, hoe worden de doden opgewekt? En met wat voor lichaam komen zij? 2.
Rotary Antwerpen West Celebration Sponsor Presentation 1 We Thank our generous Sponsors! Rotary Club Antwerpen West We Thank our generous Sponsors! 25.
Feedback = een geschenk
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
“De ontwikkeling van een kwaliteitsmanagementsysteem ten behoeve van de plan- en projectontwikkeling” Bart Snijders
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Seminarie « Kwalitatieve arbeidsrelaties » Loon en beloning Peter Samyn Sigrid De Jaegher.
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
In het jaar 2007 kon je dit kopen voor €100: In het jaar 2012 kon je dit kopen voor €100: Koopkracht = Het geld wordt minder waard.
COMPETENTIEONTWIKKELING
9 januari 2013 Bodegraven 1. 1Korinthe 11 1 Wordt mijn navolgers, gelijk ook ik Christus navolg. 2.
de werkgever van de toekomst
Workshop contentstrategie
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Elke 7 seconden een nieuw getal
strategie als een proces
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
Goedemiddag H3b.
Hoofdstuk 6 Leidinggeven
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
1 Kwaliteitscultuur Bolognaseminarie Vlaamse Bologna-expertenteam 13 en 19 maart 2009.
Inkomen les 20 Begrippen & opgave 100 t/m Begrippen Collectieve lasten Geheel van belastingen en sociale premies.
Inkomen les 7 27 t/m 37.
Toegevoegde Waarde Productie = inkomen.
Opleiden van medewerkers
Missie, visie & jaarplan
Missie, visie, strategie & jaarplan
Schitterende Organisaties®
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Duurzaam, gepassioneerd en geëngageerd talent!
Samen-bouwen … over paneelbouw en de rest!
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Get 5 Get Rich Get 5 Rich. © 2001 Goovaerts & Menick Wat Zou u Doen of Kopen Als u Zoveel Geld Zou Hebben en Niet Op De Prijzen Zou Hoeven Letten?
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
Groep Colruyt en ‘participatie’
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Visie & Strategie.
Openbaar je talent Service public, talent particulier.
Zondag 7 HC Franeker 21 februari 2010
“De week van de ontdekking”
DE VERNIEUWDE ARBEIDSTIJDENWET (Artw) per 1 april 2007
0 CNV Publieke Zaak Patrick Fey ALV Senioren 24 maart 2011 Het Seniorenbelang in en bij de bond + actualiteit pensioen.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
 A-94 A-94.
50.
Strategiekeuzes maken en 1-pagina strategieplan uitschrijven
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
De Weg... Vakmanschap en Waarden Anselm Kiefer Bohemia Lies by the Sea Symposium Management en Spiritualiteit Maart 2007.
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
Van laagste prijzen…naar goede zorg Dotzorg 19/02/2016.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Groei van ‘de onderneming’ …
STRATEGIE MANAGEMENT STRUCTUUR CULTUUR PROCESSEN MEDEWERKERS
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
Transcript van de presentatie:

Hartelijk welkom in Halle Halle, 24 april 2007, Innoverende arbeidsorganisatie

Schets groep Colruyt Bedrijfscultuur * De Colruyt-pijl * Budget * Werkvereenvoudiging * Interne mobiliteit Winstparticipatie Toekomst: tijdsparen Halle, 24 april 2007, Innoverende arbeidsorganisatie

Groep Colruyt Retail Wholesale Food Service Non-Food Belgium Halle, 24 april 2007, Innoverende arbeidsorganisatie

Groep Colruyt Speciality Belgium Halle, 24 april 2007, Innoverende arbeidsorganisatie

Groep Colruyt Retail Wholesale Food Service France CocciMarket Halle, 24 april 2007, Innoverende arbeidsorganisatie

Omzetevolutie Colruyt (miljoen €) + 15,92 % + 9,3 % Gemiddelde stijging: ± 12 % per jaar + 22,72 % + 7,45 % + 16,54 % + 11,2 % + 10,43 % + 8,01 % + 11,47 % + 15,13 % + 12,5 % + 14,5 % + 11,3 % + 10,6 % Halle, 24 april 2007, Innoverende arbeidsorganisatie

Evolutie personeelsbestand groep Colruyt op 31/03/2006 Halle, 24 april 2007, Innoverende arbeidsorganisatie

De Colruyt-pijl Halle, 24 april 2007, Innoverende arbeidsorganisatie

De Colruyt-pijl De Klant individu individu individu individu individu Halle, 24 april 2007, Innoverende arbeidsorganisatie

Klant medewerker aandeelhouder Identiteit: Wie zijn Wij? Waarden & normen Hoe ziet er de toekomst uit? Visie Wat willen wij onze klanten bieden? = toegevoegde waarde. Missie bedrijf Opdracht Wat is onze opdracht? Wat willen we realiseren? ...tegen wanneer? Ambitie Strategie Hoe gaan we dit bereiken? doelen rollen werkwijzen aandeelhouder medewerker

De Pijl : “wij leveren kwalitatieve diensten en producten aan de laagste prijs en dit in een sobere omgeving waar de klant efficiënt kan winkelen en dit met een vriendelijke en competente bediening.” D R W S A M V De Klant ‘ik ben slim’ Halle, 24 april 2007, Innoverende arbeidsorganisatie

Missie Colruyt Distributie (groep) “… Wij willen kwalitatieve goederen en diensten leveren, aan de laagste prijzen, in een sobere omgeving, waar onze klant kan winkelen, met een vriendelijke en competente bediening …”. Kernattitudes Kwaliteit Efficiëntie en effectiviteit Kostenbewustzijn, eenvoud Dienstbaarheid Competentie Halle, 24 april 2007, Innoverende arbeidsorganisatie

Fundamenteel geloof in mensen Personeelsbeleid / Human Ressources / Human Capital Aanwerven is een lange termijn beslissing Het bedrijf groeit in de mate dat de mensen groeien Niemand is gemotiveerd om te mislukken Mensen kunnen méér en beter dan... Halle, 24 april 2007, Innoverende arbeidsorganisatie

Stuwing & sturing van “De Pijl” via vertrouwen en geven van middelen De Klant Halle, 24 april 2007, Innoverende arbeidsorganisatie

Budget GEEN ENVELOPPES WEL: “Wat is het mij waard? “Wat is de toekomstige opbrengst?  Zorgt voor dynamiek  Mensen hebben zelf vat op de dingen Halle, 24 april 2007, Innoverende arbeidsorganisatie

Werkvereenvoudiging * Zaken slimmer organiseren * Vat hebben op de dingen (>< passief ondergaan) * Organiseren van cursussen werkvereenvoudiging * 60-tal werkvereenvoudigers * Geeft arbeidsvreugde  dingen doen die belangrijk zijn / nut hebben * Zorgt voor kwalitatieve groei Halle, 24 april 2007, Innoverende arbeidsorganisatie

Interne mobiliteit  Belang aan brede communicatie: “een natte droom”, die uit kan komen door:  stimuleren van polyvalentie  uitwisselingsstages  jobrotaties  interne promoties  Belang aan opleiding: 4% van de loonkost  Belang aan brede communicatie:  video  bedrijfsradio  nota’s  … Halle, 24 april 2007, Innoverende arbeidsorganisatie

Winstparticipatie * Kadert in groter geheel van betrokkenheid * Sinds 1988 : Klaperco * Sinds 1996 : Personeelsdividend * Sinds 2001 : Winstparticipatie per NV * Sinds 2007 : Winstparticipatie op groepsniveau Halle, 24 april 2007, Innoverende arbeidsorganisatie

Winstparticipatie Fundamentele discussies: Wat is een rechtvaardige verdeling? * Verdeling op basis van behoefte * Verdeling op basis van verdienste * Verdeling op basis van gelijkheid Bedrag x Anciënniteit x Afgetopt loon x Functie Halle, 24 april 2007, Innoverende arbeidsorganisatie

Tijdsparen Vergrijzing Generatiepact Collectieve & Individuele verantwoordelijkheid Collectief : themaverloven, tijdskrediet, loopbaanvermindering, ... Individueel: zelf een beetje sparen  Er is vraag van onze mensen Halle, 24 april 2007, Innoverende arbeidsorganisatie

Tijdsparen Randvoorwaarden: * Exacte tijdsregistratie * Vrijwillig * Garanties * Begrensd * Voorwaarden inzake opname Vb.: 36 u werkregime  38 u/week 2 u x 40 weken x 20 jaar = 1600 u Halle, 24 april 2007, Innoverende arbeidsorganisatie