Disseminatie Masterclass RVO. Opzet Waarom? Wie? Wat? Waar? Hoe?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In 48 uur de wereld rond De integrale organisatiediagnose in 48 uur
Advertisements

seminar lerende politie organisatie 11 september 2007 Apeldoorn
Shared decision-making: op weg naar herstelondersteunende verslavingszorg.
Door goede gesprekken groeien
Implementatie van de UNCO-MOB
Professioneel sturen.
Workshop 5 •Dialoog voorbij de leeftijd • Suzan Langenberg • Catherine Schnitzer.
Wmo-AWBZ in regio Alblasserwaard- Vijfheerenlanden
Consultatiemoment 2 27 maart 2009 De Pianofabriek Fortstraat Brussel (Sint-Gilis)
Game > gastheerschap
Sylvia v/d Pal en Maaike Beltman
Motivatie van de professional Willy Limpens
Implementeren Wat komt er zo al bij kijken? Johan Cruijff
Professionaliteitsontwikkeling
Welkom het is Lente. Jippie Medmec03
Leidinggeven aan professionals in modern onderwijs
Janneke Barelds, MSc Universiteit van Tilburg/Tranzo
Diseasemanagement programma psychotische stoornissen 12 april 2011 Vera van Stiphout.
Begeleiding door de SPV
De vorming van lokaal gezondheidsbeleid Marjan Hoeijmakers Public Health Forum Debat 18 mei 2005.
Wie zijn wij? Oprichters: Tarik en Fatima Begeleiders Juniorbegeleiders Deelnemers.
Workshop Omgevingsgericht werken in het politiek bestuurlijke krachtenveld Ter gelegenheid van de BZK Projectdag 20 november 2008.
Inhoud presentatie Introductie Onderzoek (theoretisch kader)
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Evidence based onderzoek. Wat is evidence-based ?  Letterlijk betekent dit aanduiding of bewijs.  het gebruik van een bewijs dat de keuze voor een bepaalde.
1 Algemene presentatie Jongereninloop The Chill in Eersel Annelies Jansen Initiatiefneemster & ouder Bregje van Kalkeren Consulent met aandachtsgebied.
Inhoudelijke en procesmatige keuzes declaratieprocessen Eerste werksessie.
Masterclass Duurzame inzetbaarheid & Mobiliteit. Werkgroep DI waarin management, staf en ARBO waar verbinding van de organisatie op het gebied van DI.
Op weg naar een Samenlevingsgerichte School De [naam school] wil ………………………
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
Het betrekken van migranten in Patiëntenorganisaties en Wmo- adviesraden en cliëntenraden, verslag van een onderzoek en advies 29 oktober 2015 Het Fries.
Werken in de keten. Wat is werken in de keten SHL opdrachten.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Social work Week 2.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Studiedag Kindcentrum IJsselmonde 10 november 2015.
Praktijkervaring en reflectie
Leesbevordering in het VMBO, dat werkt! Samen sterk met.
Methodiekontwikkeling 2
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
IKC Klarendal.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Kwartiermakers(festival) Ondersteunt kwetsbare mensen, bevordert hun re- integratie en doorbreekt hun isolement. * Werken aan een meer positieve beeldvorming.
De ontwikkeling van de D-RECT Opleidingsklimaten meetbaar maken Klarke Boor.
Opleiding van gespreksleiders. Betekenis Bij informele gespreksbijeenkomsten zonder professional kunnen onveilige of ongewenste gespreksmomenten ontstaan.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Aanbieden van de sociale kaart. Aanleiding * Veel hulpvragers weten niet waar ze terecht kunnen; * Ambtsdragers, pastoraal werkers negeren signalen, omdat.
Bijeenkomsten met opvoedkundige thema’s. Aanleiding Ouders hebben behoefte aan kennis, delen van ervaring en versterken van opvoedvaardigheden. Bijeenkomsten.
Welkom! Workshop AIT en samenwerking opleidingen voor toekomstige professionals Gontien Wetselaar Marjan Hoogland Margaret van Ruitenbeek.
Welkom! Aan alle projectleiders en onderzoekers van de zeven pilotopleidingen die deelnemen aan de kick- off en diagnose-bijeenkomst van de pilot Protocol.
Het Grote Participatie Debat Vrijdag 2 september deSingel.
Netwerkondersteuning in buurt en wijk
Informatieblad BDD en JD 2017 Regio’s Twenteland & Essnlaand
1.
Effecten meten met de effectenarena
Voor Arbeid en Kansen VAK voor bijzondere doelgroepen
De toekomst van het mbo Eindopdracht leergang mbo 2017
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
Observeren rapporteren
Opstart leernetwerk vaardigheidsontwikkeling
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Netwerkondersteuning in buurt en wijk
Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Marketing Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.
Actieleren.
Transcript van de presentatie:

Disseminatie Masterclass RVO

Opzet Waarom? Wie? Wat? Waar? Hoe?

Waarom?  Van onderzoekers naar ‘veld’. Introductie van onderzoekers Informatie overdracht Basis voor implementatie inzichten, instrumenten, methodieken Van ‘veld’ naar onderzoekers < Van ‘veld’ naar onderzoekers Feedback van praktijkdeskundigen Casuïstiek en praktijkervaring (beleid en interventie) ter illustratie/nuancering/weerspreking Basis voor verdere disseminatie

Wie?  Centrale organisaties (multi-level) In ‘klankbordgroep’, delphi-panel, focusgroep.  Managers, beleidsmakers en professionals Via ‘klankbordgroep’, organisaties, adressenlijsten, respondenten onderzoek, etc.  Cliënten Via cliëntenraden, respondenten, centrale organisaties.

Wat? Maak onderscheid tussen:  Centrale concepten en Theoretische inzichten  Empirische bevindingen  Instrumenten en Methodieken Bepaal thematiek en doelgroep in overleg met de ‘klankbordgroep’. RVO: -Motivatie vertrouwen en capabilities -Moeheid -Sturen op prestatie in de re-integratie. Hoe doe je dat?

Waar? De deelnemers moeten er een vrij dagdeel voor nemen, huiswerk maken en actief participeren. DUS: In een gastvrije omgeving Goed verzorgd: lunch, hapje en drankje.

Hoe? Combinatie van informatie en interactie. VOORAF: 1.Omschrijf duidelijk het doel van de bijeenkomst 2.Laat deelnemers huiswerk maken (bijvoorbeeld literatuur bestuderen, huiswerkvraag, casusbeschrijving) TIJDENS: 1.Starten met aansprekende lezingen, op doelgroep afgestemd. 2.Werkgroepen op basis van casuïstiek, bespreken stellingen 3.Nabeschouwing en reflectie. 4.Informele nazit.

Hoe? OPDRACHT: 1.Beschrijf in 10 minuten voor je eigen onderzoeksprogramma: Waarom? Wie? Wat? Waar? Hoe? 2. Bereid je voor op de presentatie van je disseminatievoorstel.