HR Brand “Torfs”: Hoe medewerkers –en klantentevredenheid hand in hand gaan bij Schoenen Torfs PM Club.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Algemene vorming in het secundair onderwijs van de toekomst
Advertisements

Wat is strategisch leren?
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Uitkomsten trendonderzoek 2010 Onno Ponfoort Martijn Laar 1 Ben jij wel authentiek?
25 maart 2010 Van Harte Welkom. Welkom
Employer Branding Rabobank
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
10 tips voor een gouden start Groeitips
 Evolutie • Familiebedrijf °1948, derde generatie • 50 winkels • Omzetgroei van 294% (63.500/21.600); • Marge + 3%, EBITDA X 5, tewerkstelling.
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
Aanzet tot strategisch denken
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
“De ontwikkeling van een kwaliteitsmanagementsysteem ten behoeve van de plan- en projectontwikkeling” Bart Snijders
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Stelling De wereld verandert, het gedrag van mensen verandert en dus moeten HRM mee-veranderen.
Efficiënt besturen in de social profit
HR Beleid Nathalie Slechte
Verslag Engage 4 Results Café Data Quality. Welk type data (klantendata / productdata / transactionele data / …) heeft binnen uw bedrijf een kwaliteitsprobleem?
Strategisch relevant middenkader & leiderschap
Leiderschap.
COMPETENTIEONTWIKKELING
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Netwerk Organisatiebeheersing 30 september 2010 Een matuur HRM-beleid.
PR Het stelselmatig bevorderen van wederzijds begrip
Project Atilla starten met certifiëring van verworven competenties Infodag Europass - Vrijdag 26 november 2010 Vicky De Roo.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
MVO en public relations
Hilde Bellaard van Krachtig Werk
Opleiden van medewerkers
Associate degree 26 november 2010
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Schitterende Organisaties®
Duurzaam, gepassioneerd en geëngageerd talent!
Doet HR ertoe en hoe HR ertoe doet ?. HR is hot de komende tijd …
Rol van Management bij Interne Communicatie Case: Levi Strauss Europe
Marketing vandaag en morgen
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
De kracht van mensen en teams
Productiever in enkele stappen
Inzichten opgepikt van Streetwize De straatkinderen vormen de eerste klantengroep van de mobiele school Een straatkind is een kind dat de straat als leeromgeving.
MVO- maatschappelijk verantwoord ondernemen
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
Naar een optimaal HR - beleid
Het Rijk van Koning Klant
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
High Performing Teams De Kunst van het Bewegen drs. Eric Slager.
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Marketing Strategie Lukas Vandecruys&Maxim Oeyen.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Nintes Jan Willem Weck directeur-generaal voor de Algemene Bestuursdienst.
I4Action – keeps an eye on your business Werknemers tevredenheid Werknemers tevredenheid Resultaten Productiviteit Duurzaamheid relatie Duurzaamheid relatie.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Over NME en EDO PWC NME Minaraad 17 oktober
Hoezo Great Place To Work ® bij Vanboeijen? © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN 30 september 2009 Erik van Riet VGN 30 september 2009.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Xxxxxxxxxxxxxxx 2/7/2018 Markt informatie bijeenkomst Openbare Europese aanbesteding betreffende inhuur externe medewerkers 7 juli 2015 xxxxxxxxxxxxx.
Indeling van hoofdstuk 2
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Veiligheidscultuur & leiderschap
DSM FIT | Worklife center Werkgeluk of Duurzame Inzetbaarheid?
Jannes Huisman Senior coach
Van Human capital management naar inclusief HR Prof. Dr
Leiderschapsontwikkeling
Transcript van de presentatie:

HR Brand “Torfs”: Hoe medewerkers –en klantentevredenheid hand in hand gaan bij Schoenen Torfs PM Club 15 februari 2011

Schoenen Torfs: evolutie 2010 Familiebedrijf °1948, derde generatie 61 winkels Omzetgroei van 383%(2000/2010) (84.097/21.600) en 80% (2005/2010) Marge + 3%, EBITDA X 5, tewerkstelling X 150%, nettowinst x10 2010:10 nieuwe winkels “Beste Werkgever”: 1ste plaats in 2006 en 2010 “Beste Schoenwinkelketen” van 2006 tot 2010

Sleutels van het succes Strategie = de goede dingen doen ≠ de dingen goed doen De “Blue Ocean Strategy” van Torfs: Upgrading van de collectie: mode en sterke merken Doelgroep: over de generaties heen Dé kwaliteitsschoenwinkel in de periferie: 20 herlocaties Consequente synergie met sterke textielpartners Maatschappelijke verantwoordelijkheid: meer dan “green washing” Klantvriendelijkheid als absoluut USP ../..

../.. Klantvriendelijkheid is geworteld in onze missie: Samenhang tussen “great place to work” en “beste winkelketen” Consequent waarden gedreven naar de stakeholders toe: mens centraal, niet het product

Eerste strategische prioriteit: Onze klant = de belangrijkste stakeholder: “hij komt altijd van rechts” Van “transactie-denken”  ”transformatie-denken”: lovemark Belang van een market culture en een clan culture Waarom accent op klantvriendelijkheid? LT relatie én klant als ambassadeur: de “WAW-ervaring” ../..

../.. Definieer de “customer values”:  soft values: welkomgevoel, authenticiteit, warmte en vriendelijkheid: het relationele en de communicatie  hard values: basisdeskundigheid, detecteren van behoeftes, omgaan met klachten, productkennis: inhoudelijke competenties

Onze klant = de belangrijkste stakeholder: “hij komt altijd van rechts” “Customer values” vertalen in “kerngedrag” -> wat ga je concreet doen? Niet de intentie, wel het gedrag maakt het verschil -> maak de afspraken S specifiek M meetbaar A haalbaar R relevant T opvolgbaar -> belang van authenticiteit -> 6 mystery shoppings per jaar! “Meten is weten!” -> Belonen > bestraffen: Belang van teambonussen

Krachtlijnen van de HR strategie bij Torfs Sterke synergie van het “consumer brand” met het “employer brand”: klanten én medewerkers als ambassadeurs. Great place to work  great place to shop. Investeren in het merk “Torfs” is investeren in de mensen die het kleur geven. Personeelskost van 22% en marketingbudget van 2% op omzet. Maak de “mindshift”: “personeelskost” “human capital”: “When you take care of the people, the people will take care of the business!”

../.. Werken is meer dan je tijd “verhuren”. Gelukkig zijn op het werk mag en is een gedeelde verantwoordelijkheid. Gelukkig zijn op het werk = to belong! Bij een community behoren. FFF!

KERNTAAK HR Jezelf mogen ontwikkelen als mens en niet enkel op niveau van vaardigheden. Nieuwe kerntaak van HR = werken op identiteitsniveau Wie je bent is belangrijker dan wat je kent BE ALL YOU CAN BE!

Essentie HR = MEDEWERKERSIDENTITEIT “moral ownership”  Match van uitdaging met “juiste” aanwezige competenties geeft “ FLOW”

Persoonlijk – Torfs – Maatschappij - Team Doelgerichtheid Zingeving Persoonlijk – Torfs – Maatschappij - Team Be “All” U can be Kracht van authenticiteit Elk individu heeft: krachten / gaven kwetsbaarheden behoeften / dromen Evenwicht tussen werk & gezin Persoonlijk geluk Persoonlijke groei Welcome To ‘Us’ Kracht van de community Waarden: warmte / contact zorg familiegevoel/teamspirit (de puzzel) FUN “moral ownership” 1 + 1 = 3

Rol en plaats van HR in de STRATEGIE HR strategie is de doorvertaling van het businessconcept naar de medewerkers HR is geen “staffunctie” maar wel een volwaardige eindverantwoordelijkheid binnen het management! HR is geen eiland! Verweven met “sales”!

HR is de medeverantwoordelijkheid van de CEO Van het MT -> hart en hoofd van de medewerkers : belang van interne communicatie SALES COACHES zijn HR managers ON THE FIELD

HR @ TORFS SAMENGEVAT = MOTTO = FILOSOFIE / WAARDENKADER “ZIN” HR = medewerkersidentiteit = ROI MEDEWERKERSIDENTITEIT: waarden / attitudes /vaardigheden / kennis Operationele keuzes binnen HR - processen

Uitdagingen Hoe het verschil in de toekomst blijven maken? Beheersing van de loonkost People, planet, profit: een duurzame toekomst van Torfs én een bijdrage aan een betere samenleving.

Bedankt!