Eigen fout bij toetsing Verloren leerdoel door Windows Presentatie van Ton Wolf (Ecois) 14 mei 2010.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inspectie van het Onderwijs
Advertisements

Early Warning System Kwaliteitscholen
Meer mogelijk met Kluwer Online Research Mei 2012.
Welke koers vaart het Zuyderzee College?
Marco Oving Projectleider
1.Geschiedenis tot nu toe. 2.Wat is er al voor elkaar? 3.Belemmeringen/kansen 4.En wat wenst u nu en hoe wilt u zich er voor inzetten? 5.Tenslotte…. Waar.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Kleve, 26 mei 2010
Team-Psych Online steun bij uw werk. Visie Wij geven persoonlijk advies via de mail zodat de klant zelfstandig verder kan om een oplossing te vinden.
Het is vandaag dinsdag 15 juli 2014 Het is nu precies 04:36 Het is vandaag dinsdag 15 juli 2014 Het is nu precies 04:36 Wij hebben allemaal een verbanddoos.
Edukans Going Global Ghana
CAPACITEITSONTWIKKELING IN PROFESSIONELE LEERGEMEENSCHAPPEN Kenniskring Schoolontwikkeling en Schoolmanagement Velon 2007.
Opbrengstgericht werken
Conferentie “Onderwijs & ICT” Paramaribo, 14 mei 2010
Presentatie Slimmer werken in het voortgezet onderwijs Startbijeenkomst 16 juni 2009 / maatregel 8: zie
1 ALLE ICT-VAARDIGHEDEN INTERACTIEF Slimme links tonen vorderingen.
Vertaald uit het Frans – Freddy Storm 12/2011
Rashida Abdoelkadir & Noureddine El Amiri
Werkbijeenkomst Leerdoelen & Toetsing Bijeenkomst in het kader van de accreditatie / zelfevaluatie IO en IDE 23 mei 2013.
14-1 Copyright © 2005 Prentice-Hall Hoofdstuk 15 Een machtsbasis creëren Managementvaardigheden, 2/e editie door Phillip L. Hunsaker Copyright © 2005 Prentice-Hall.
Waarom ”vernieuwingsonderwijs” noodzakelijk is!
Werken aan draagvlak De Academische opleidingsschool
Wanneer is praktijkonderzoek in de school succesvol?
Onderzoek doen in de eigen praktijk: op zoek naar een onderzoeksvraag en werkhypothese Workshop conferentie Lessen uit onderzoek 28 januari 2010 Els Kuiper.
woordpakket nummer 14a Je zorgt voor een vulpen en een groene balpen. Je ziet de woorden van het woordpakket gedurende 3 seconden. Je hebt 10 seconden.
woordpakket nummer 12c Je zorgt voor een vulpen en een groene balpen. Je ziet de woorden van het woordpakket gedurende 3 seconden. Je hebt 10 seconden.
Stichting Rhiza. Rhiza betekent “wortel”: Onderwijs is de wortelArmoede moet je bij van de samenlevingde wortel aanpakken.
Structuur presentatie Introductie Bezuinigen met behoud van kwaliteit zorg Geriatrienetwerk Didam Vragen.
Toetsbeleid AOC Oost Twello
Bingo Europese Unie. 1.Waarvoor kun je je stem uitbrengen op 22 mei? Bingo.
Groepsinstructie en Hulp op afstand woensdag 17 november 2010.
Ethiek van de informatica in het secundair onderwijs
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Zin en onzin over evidence Conferentie Lessen uit onderzoek, Monique Volman, VU.
First ID project Huygens College
Twee leraren basisonderwijs. Eric 24 Trouwen, april, 2010.
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
1 Leerprocessen verlopen efficiënter; afstandsonderwijs komt dichterbij Pieter van der Hijden Sofos Consultancy
Presentatie UKB Digitale Toets informatievaardigheden Marjolein Drent en Bert Boxem Bibliotheek & Archief, Universiteit Twente.
De oplossing optellen oefenen doorwerken verbeteren de oefening het huiswerk verkeerd.
woordpakket nummer 13c Je zorgt voor een vulpen en een groene balpen. Je ziet de woorden van het woordpakket gedurende 3 seconden. Je hebt 10 seconden.
groep 5 16 groep 6 11 groep 7 3 groep 8 13 "Wij zien in ICT een oplossing om tot SlimFit te komen." groepsleerkrachtstagiaireklassenassistent ratio 1.
woordpakket nummer 13d Je zorgt voor een vulpen en een groene balpen. Je ziet de woorden van het woordpakket gedurende 3 seconden. Je hebt 10 seconden.
De Amsterdamse Lerarenagenda PO en VO
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
Bron: APS. (z.j.) Activiteitenwaaier een onderzoekende leraar. 1.
VOS LERST103X Voorbereid op stage Peter Wildschut
1 : De sollicitatie-brief + Curriculum vitae 2 : Het sollicitatie-gesprek 3: Vervolgprocedures SLC21 : Solliciteren.
Als je nog geen idee hebt …
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Formatief versus summatief
Platform Opleider2025 Samenwerking tussen BVMBO en Katapult (voorheen Platform Betatechniek – publiekprivaatsamenwerken). De cursief gedrukte woorden doen.
Waar gaat deze workshop over?
Individuele analyse kijkstages
Interactief oefenen, formatief toetsen
LOB 5 VWO Schooljaar
Passend onderwijs.
2de nationale toetscongres Rene Hoep & Hans van Beekum 4 november 2016
Hoe kunnen wij ict stumileren in het onderwijs
Interactief oefenen, formatief toetsen
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Bord in de Klas November 2016 AUTEURSRECHTELIJK BESCHERMD
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
EMMY HUISKAMP EN YVONNE PRINS
Cijferloos lesgeven bij talen
Workshop weerbaarheid 12 april 2018
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Titel project die kort aangeeft waar het om gaat
Transcript van de presentatie:

Eigen fout bij toetsing Verloren leerdoel door Windows Presentatie van Ton Wolf (Ecois) 14 mei 2010

We mogen concluderen dat ict het onderwijs kan verbeteren. Tegelijkertijd zijn opbrengsten in het onderwijs zelden exclusief toe te schrijven aan ict. Meestal is het in combinatie met het nadenken over wat je met het onderwijs wilt bereiken en hoe dat het beste te realiseren is. En we weten ook dat steun van zowel leraren als schoolleiding nodig is om succesvol te zijn.