project implementatie competentiegericht kwalificatiedossier vmbo-Mobiliteit Op zoek naar ruimte in de regels 12 maart 2007
AANLEIDING
CRITERIA PILOTSCHOLEN De school werkt reeds competentiegericht Doorstroom vmbo-mbo Leerjaren en leerwegen Voertuigentechniek vitaal Diverse regio’s Continuïteit Regionaal bedrijfsleven
DOELSTELLINGEN 1.Tweejarig implementatietraject 2.De school betrekt actief leerlingen en leerkrachten bij de evaluatie van uitwerkingen 3.De school zorgt voor borging van uitwerkingen van het competentiegericht kwalificatiedossier, zodat voortgang na het project verzekerd is 4.De school betrekt actief het mbo bij het implementatietraject 5.De school betrekt actief bedrijven bij het implementatietraject
DOELSTELLINGEN (vervolg) 1.De school stelt uitgangspunten op betreffende het PTA in relatie tot het competentiegericht kwalificatiedossier 2.De school geeft inzicht in de voortgang van het project middels rapportages 3.De school is bereid tot en beschikbaar voor uitwisseling in netwerkbijeenkomsten en studiedagen 4.De school stelt vanuit gesignaleerde knelpunten ondersteuningsvragen en scholingsbehoeften op
TAKEN PILOTSCHOLEN 1.Elke pilotschool ontwikkelt een projectplan 2.Implementatietraject evalueren met leerkrachten en leerlingen 3.Borging 4.Rapportages 5.Kennisdeling 6.Verbeterpunten en bijstellingen 7.Behoeften en wensen ondersteuning en scholing 8.Suggesties en aanbevelingen voor werken met competenties 9.Suggesties en aanbevelingen voor doorstroom vmbo-mbo 10.Website
OPBRENGST 1.Thema’s impulsprojecten competentiegericht 2.Helderheid hoe om te gaan met PTA 3.Één integratieve competentiegerichte toets 4.Ontwikkelprogramma doorstroom vmbo- mbo 5.Websites:
Actuele ervaringen van een pilotschool