Participatie en ontwerp Inspraaktraject Aximax. Oorsprong VGC-eigendom Bouwval Omringd door scholen Nood aan kinderspeelruimte Buurt.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gent, scheppende stad Gent 2020 Stadscongres VGC 25 februari 2009.
Advertisements

Zorg voor alle kinderen.. Hoe ontwikkelt het kind zich?
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Claus Caroline Yota DIALOOG DOOR RUIMTE.
BouwData PB® werkmethodiek
Wie zijn wij? • Stichting Regionale Kinderopvang de Paraplu • Vanaf 1991 professionele kinderopvang in de Kempen • Begonnen met 1 vestiging in Bladel.
Presentatie varianten Schepenenstraat1 Brede School Schepenenstraat Presentatie 12 februari 2008 raadsbijeenkomst.
Kansen voor kinderen Carla Scheffer Rens van Kleij Startbijeenkomst Brede School Wassenaar 18 december 2012.
Voorontwerp bestemmingsplan ‘Hof van Cranendonck’
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
Brede School Rotterdam
Leerbedrijf partner in opleiden Jan Fleer 15 november 2004
Streven naar meer levensecht leren in de brede school Uitwisselingsdag Proefprojecten Brede School Vlaanderen en Brussel, 4 oktober 2007 Drs. Marja Valkestijn.
Lokaal beleid kinderopvang Stuurgroep Brede School 11 februari 2008 Sylvia Walravens Stafmedewerker lokaal beleid kinderopvang.
SYMPOSIUM 4C-ID Open Universiteit 12 april 2013
Vrijdag 16 mei 2008 Brussel – Vlaams Parlement 2e Studiedag Brede School in Vlaanderen en Brussel Steunpunt GOK Departement Onderwijs Agentschap Sociaal-Cultureel.
Door M.J.Roos Hogeschool Rotterdam Cluster Ribacs
Dienst Wijken 1 Beter participeren in de gemeente Utrecht Acties van de gemeente om participatie en betrokkenheid van burgers bij de ontwikkelingen in.
Wie zijn wij? Oprichters: Tarik en Fatima Begeleiders Juniorbegeleiders Deelnemers.
Project “De brede huiskamer”. Ontstaan Huiskamers ( 4 tot 13 jarigen ) Onvoldoende gebruik buitenschoolse opvang (BSO) Onvoldoende deelname naschoolse.
Jeugdopbouwwerk 2.0 Een schets van de ontwikkelde praktijk
P april 2013 Jaarverslag 2012 Planning 2013 Jeugdraad 16 april.
VERBREDING VAN PRAKTIJK & DEFINITIE YOTA ! PARTICIPATIE BIJ DE VORMGEVING VAN EEN STAD.
De Wingerd: een brede school in ontwikkeling….  Ontwikkelingsarrangementen  Buurt  Kunst en cultuur.
De Rotterdamse aanpak Wijk- en dagarrangementen brede school
Andere schooltijden Informeren.
Project Patiënten Dossier Projectgroep 6 Aniek Aurely Guido Joyce.
C H I L D F R I E N D L Y C I T I E S School-buurtspeelpleinen Froukje Hajer Spelen zonder (schoolplein)hekken Groningen 11 november 2006.
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
Perspresentatie Gemeenteraadsverkiezingen 14 oktober 2012.
Jouw partner in de school Leuk, professionele ruimte, maar hoe neem je die? Congres CNV Schoolleiders 6 november 2014.
Programma  Opening  11.05Terugblik JOGG en resultaten  11.35Gesprek met bestuurders  12.00Afsluiting en opening lunchbuffet  12.30Eind.
Vlaanderen Gepeild, Brussel, 1 oktober 2009 Cultuurparticipatie in de levensloop John Lievens Vakgroep Sociologie Universiteit Gent.
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
 Een plaats waar ze terecht kunnen met zorgen omtrent de opvoeding van hun kinderen, maar ook over anderen thema’s die hen bezig houden (werk zoeken,
Alle dagen in een warme school. Alle dagen… “Ik heb vertrouwen in de directie en de ploeg.” (Parijs )
Project Pedagoog in de wijk Bijeenkomst week 1.8 Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Verkorte Middagpauze Model Obs ’t Hunnighouwersgat.
Bouw en verbouw van een accommodatie Het bouwprocess.
Informatieavond schooltijden. Informatieavond   Aanleiding   Warming-up   Algemene info   Pauze   Aan de slag   Afsluiting en vervolg.
Kinderopvang en kleuterschool voor alle kinderen Investeren in de ontwikkeling van jonge kinderen uit kwetsbare gezinnen in Stad Gent.
Heinkenszand – 22 februari 2011 Jump Koch – min. OCW.
18 SEPTEMBER 2014 INLOOPSESSIE MASTERPLAN FEELGOOD SESSIES.
Evaluatie Centrum Parkeren 1 Banakkers. Programma Toelichting project Kaders In groepen uit elkaar Terugkoppeling 2.
Evaluatie Centrum Parkeren 1 Grauwe Polder. Programma Toelichting project Kaders In groepen uit elkaar Terugkoppeling 2.
Informatiebijeenkomst ‘Bouw kindcentrum Delfzijl-West’ De Zaaier donderdag 19 mei 2016.
Werkgroep MOF-MOD 28 mei 2013 Hugo Hoogwijs, afdelingshoofd MOD DAR-iV Bijlage 5: PROJECT INTEGRATIE MANAGEMENTONDERSTEUNENDE DIENSTEN MOD DAR-iV - MOD.
Dordt aan Zet. De gebruikswaarde van een voorziening maximaliseren door de behoefte van alle belanghebbenden centraal te stellen. Gemeentelijk Eigendom.
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
Evaluatie Centrum Parkeren 1 Centrum-West. Programma Toelichting project Kaders In groepen uit elkaar Terugkoppeling 2.
Startbijeenkomst 17 mei  Vaardigheden (vak-, onderzoeks-, samenwerkings-, plannen)  Verdieping in vak  Combinatiecijfer: maatschappijleer 1/2.
7 de specialisatiejaar kinderzorg Toelichting bij AD5.
Brede Parkschool Vianen
Uiterlijke tekenen van godsdienstovertuiging bij openbare besturen
7de specialisatiejaar Thuis en bejaardenzorg / zorgkundige
3de graad verzorging Toelichting bij AD5.
Inspiratiemoment ‘Kinderen Baas’ Participatieve trajecten tussen jeugd en cultuur Dinsdag 6 juni ARGOS.
Omgeving op Mensenmaat
architectuur & stedebouw
Bijeenkomst taskforce 18 september
Progressief universalisme
Inspiratiedag Kinderopvang Debat Toekomst BKO
Ontwerpen van een woning
Uitwerking plattegrond
Inspiratiedag Kinderopvang Debat Toekomst BKO
Kindcentrum 2020 in een nieuw gebouw…….
wetteren aan de schelde GECORO – 6 februari 2012
Lokaal overlegplatform basisonderwijs 23/10/ 2013
Ontwerpen van een woning
Nieuwbouw school Kinderburg Rank
Transcript van de presentatie:

Participatie en ontwerp Inspraaktraject Aximax

Oorsprong VGC-eigendom Bouwval Omringd door scholen Nood aan kinderspeelruimte Buurt

Keuze tot inspraaktraject gegroeid vanuit: Optie een gebouw voor kinderen Welke specifieke invulling voor de buiten- en de binnenruimte Stedelijke context Beleid

Kader van inspraaktraject Aflijning bouwproject (voorbouw/hangar/buitenruimte) Gebruikers: kinderen 3 tot 13 jarigen Organisatie: eigen, school, jeugd Activiteiten voor kinderen –Tijdens schooltijd –Naschools –Tijdens vakanties

Actoren inspraaktraject: De ontwerper De betrokken kinderen via GC Yota organisatoren inspraaktraject De aanpalende scholen De jeugdorganisaties Ouders

Sessies inspraaktraject Rondgang buurt (leefomgeving) Tekeningen (leefwereld) Plattegrond, Meting, Interviews Rondgang door bestaand gebouw Analyse informatie (zonder kinderen) Vertaling via vlekkenplan en collages Aftoetsing door kinderen Definitief ontwerp (maquette) Specifieke invulling (kinderstempel)

Rondgang buurt (leefomgeving)

Tekeningen (leefwereld)

Plattegrond, Meting, Interviews

Rondgang door bestaand gebouw

Vlekkenplan en collages

Collages

Aftoetsing door kinderen

Definitief ontwerp (maquette)

Specifieke invulling (kinderstempel)

Terugkoppeling inspraaktraject Kinderen als volwaardige partners Winnaars / verliezers Visualisering / inbeelding Notitie tijd: –Leeftijd –Duur project –Tijdloos

Bouwproces versus inspraaktraject BOUWPROCES Opmaak programma Oproep ontwerpers Wedstrijdontwerp Voorontwerp Vergunning Uitvoeringsdossier Oplevering INSPRAAKTRAJECT Inspraak Beoordeling Vertaling Aankleding specifieke ruimte Checklist

Conclusie INSPRAAKTRAJECT ONTWIKKELINGSPROCES BOUWPROJECT

Eindresultaat (1)

Eindresultaat (2)

Kindvriendelijk = Kindveilig