Pestprotocol Plagen is een grap, pesten is een gemene stap!
Programma - Welkom - Voorstellen - School zonder pesten - Sketch plagen en pesten - School met een pestprobleem - Afsluiting
Voorstellen Opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening - Wendy ter Waarbeek - Aafje Dijkstra Opleiding tot leraar basisonderwijs - Annelies Steensma - Dorien van der land - Minke Faber - Eva Kappen
School zonder Pesten Preventieve maatregelen - Lessen sociaal-emotionele vorming - Leefregels - Duidelijke pleinregels - Terugkoppeling d.m.v. Godsdienstige Vorming, voorvallen en belevenissen
Plagen - Situatie - Betrokkenen - Tijdsduur
Pesten - Situatie - Betrokkenen - Tijdsduur
School met pestprobleem 3-stappenplan - Stap 1: Signaleren en analyseren - Stap 2: Handelen - Stap 3: Evalueren
School met pestprobleem Stap 1: Signaleren en analyseren - Observaties - Observatielijsten - Sociogrammen - Oudergesprekken - Pleinschrift - Enquete
School met pestprobleem Stap 2: Handelen - Gesprek - Gele kaart - Rode kaart
School met pestprobleem Stap 3: Evalueren - Sociogram - Gele en rode kaart - Gesprekken - Observeren - Pleinschrift - Leerlingenraad
Afsluiting - Gelegenheid tot het stellen van vragen - Pestprotocol ter inzage Pest protocol Albertine Agnesschool