SPANNINGSVELD Standaardisatie versus klantverwachtingen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop Mensen in beweging
Advertisements

SMW-er: schakel tussen SOT en wijkteam?
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Een nieuw instrument op gebied van Oplossingsgericht Werken?
Businesscase Instrument voor toegevoegde waarde sturing
De fundamenten van de organisatiestructuur
Het verbinden van Kwaliteiten Reactie Ben Fruytier
geen doorstroom, zonder doorstroom en uitstroom geen I-Interim Rijk!
Uw medewerker in de schijnwerper Regie op de Zaak John van Hoof algemeen directeur Tinguely Netwerk.
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
DeNieuweArbeidsrelatie “World is changing” Leon Vincken MKB-Arbeidsvoorwaarden 1 juni 2011.
Ouders en Kinderen Centraal
Veiligheidsincidenten de afgelopen maand? 21 mei
Dynamisch samenwerken op een stabiele bodem Bijeenkomst - West Brabant- Cees Hamers.
Onderzoeksopzet Het Nieuwe Werken in veranderkundig perspectief
Onderzoek kwetsbare gezinnen de noodzaak tot ontschotting
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
Loopbaancentrum Zwolle
welkom Philips Nijmegen QAS Value Day Marc Jetten
Standard Business Reporting Een schets 17 april 2012.
Business Case van de DLWO
Meetbare zelforganisatie
Maatschappelijke dienstverlening in de schuldhulpverlening Een modulair aanbod Martijn Schut Adviseur Stimulansz.
Wat is APPRECIATIVE INQUIRY Een manier van kijken en Een co-creatie voor duurzame verandering
27 januari 2011.
RUD’s in Noord-Brabant Marc Langenhuijsen Kwartiermaker RUD-MWB 11 april 2012.
De fundamenten van de organisatiestructuur
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
Regionale Werkgeversdienstverlening Arjan Kampman Benno Hermelink 2 november 2011 De Werkgever op Kop.
Eenheid in verscheidenheid
Slotbijeenkomst Benchmark Publiekszaken
Van dienstenmodel naar directiemodel, kansen voor sturing en control
Start kennispraktijknetwerk Vraag- en aanbodanalyse
Workshop bejegening en informatievoorziening
Totaalaanpak Novostar
Wat willen we vandaag doen?
Organisatie in verandering De implementatie van digitaal werken
Organisatiecultuur in OCMW en gemeente A clash of civilisations?
inzicht op de invloed van veranderingen op het gedrag van medewerkers
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
Betrokkenheid op de werkvloer
Succesvol Partnerschap bij Duurzame Bouwprojecten
Producten & Werkprocessen
1 Stand van zaken. Werkgeversaanpak 2 Vanuit 1 loket: Ontzorgen en kwalitatieve dienstverlening aanbieden op diverse gebieden vanuit het concern. Dienstverlening.
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
Groep Colruyt en ‘participatie’
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Naar een flexibele structuur van processen en rollen
Wie van ons wist op zijn 15de met welke partner hij/zij door het leven zou gaan? Wie van ons wist op zijn 20ste wie zijn huidige werkgever zou zijn? 3.
Arbeidsrelaties van de toekomst Monique Ramondt. Introductie Vestigingsplaats: Zutphen Dienstverlening in geheel Nederland aan eindgebruikers/bemiddelingsorganisaties.
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Eberhard Dijkhuis | Dijkhuis Aannemersbedrijf. Duurzame aannemer Duurzame aannemer ?
Major DesignThis! Daniel Eusebio Roque CMD 4A Internal Branding.
Evenwicht in sturing.
Van waarde; van betekenis zijn SBCM opleidingsdag 23 september 2015 Tom de Haas.
Masterclass Duurzame inzetbaarheid & Mobiliteit. Werkgroep DI waarin management, staf en ARBO waar verbinding van de organisatie op het gebied van DI.
Overheidsbrede dienstverlening 2020
Van samen beschrijven, inkopen naar allemaal gebruiken; de uitdaging op informatie. Samen: alleen als het ons uitkomt!? Theo Peters (KING)VIAG themadag.
Samen leven, zorg voor elkaar. Waar gaat het over? Met de decentralisaties worden gemeenten verantwoordelijk voor de zorg voor en het welzijn van hun.
Gemeente Delft 11 juni André Hertog Directeur N.V. IRADO.
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
Voorstellen Henk Post Teammanager staf ISZF Opdrachtnemer, personeelslid ISZF Adviseur, security officer, bedrijfanalist.
Dordt aan Zet. De gebruikswaarde van een voorziening maximaliseren door de behoefte van alle belanghebbenden centraal te stellen. Gemeentelijk Eigendom.
Toekomst gegevensuitwisseling in de Sector Werk & Inkomen Bijeenkomst Manifestgroep 4 februari 2015.
Hoe organiseer je de vraagkant? Balanceren tussen flexibiliteit en bureaucratie.
Toekomstige veranderingen:
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
1/2/2019 Samenwerken in ICT Donderdag 14 februari.
“Omgeving in beweging”
Transcript van de presentatie:

SPANNINGSVELD Standaardisatie versus klantverwachtingen

Welkom Ben J.W. Dijkstra Verander, Interim & Programma Manager. Hij heeft een jarenlang bewezen, sterk profiel in de ICT sector. Is specialist op het gebied van Shared Services met de focus op de Overheid, in het bijzonder de Gemeenten. Zie Odette P.T.M. de Koning - Bakker is Adviseur klant en relatiemanagement. Zij heeft jarenlange ervaring binnen gemeentelijke organisaties en is gespecialiseerd in Accountmanagement en klantrelaties binnen een SSC.

1. Te ontzorgen 2. Te versterken 3. Te leiden Het SSC is er om de klant…?

1. Onze opdrachtgever 2. Onze partner 3. Onze collega …En wat is dan de burger? Onze klant is ….

Tegelwijsheid gevonden op het ICT-nieuws weblog van Jeroen Rougoor

Stelling 1 Klanten Klanten hebben het gevoel dat het SSC zich verantwoordelijk voelt voor hun probleem

Stelling 2 Kosten- besparingen Standaardisatie is noodzakelijk om schaalvoordelen te halen

Stelling 3 Standaar- disatie Standaardisatie heeft alles met de klant en kosten te maken, niets met de medewerkers van het SSC

Stelling 4 Kosten- structuur De kostenstructuur binnen onze organisatie is helder, transparant, meetbaar en vergelijkbaar met soortgelijke organisaties elders.

Stelling 5 Toegevoegde waarde Ons SSC is een voorbeeld van een organisatie die stuurbaar, meetbaar, transparant, schaalbaar en flexibel is.

Stelling 6 Positionering Ons SSC is actief betrokken bij ontwikkelingen door deelname aan relevante strategie besprekingen.

Stelling 7 DVO (Dienstverlenings- overeenkomst) Er is sprake van vertrouwen, de basis- DVO past op 1 A4tje

Stelling 8 Regie De Accountmanager kent de klantorganisatie goed en opereert als procesregisseur binnen het SSC, dwars door de lijn, namens de klant.

Ontwikkelingen ICT manager van SAM Is uitbesteden van Maatwerk de oplossing?

Stelling 9 Klant- verwachting Het SSC is goed voorbereid en speelt pro-actief in op de (toekomstige) verwachtingen van de klant.

Stelling 10 Standaar- disatie Flexibiliteit en Maatwerk zijn de nieuwe Standaard

. Bedankt voor het gesprek.

Stelling 11 Governance De ICT governance loopt in de pas met de overall governance in onze organisatie

Stelling 12 Medewerkers Een SSC heeft voor de medewerkers een breed carrière en ontwikkel perspectief

Stelling 13 Kennisdeling Kennisdeling is een eerste vereiste voor de medewerkers van een SSC

Stelling 14 Duurzaamheid Het SSC is een voorbeeld van een duurzaam besluit

Stelling 15 Burger De burger heeft baat bij een SSC