OPLEIDEN doe je SAMEN opleiden in de school.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
IPC En wat heb ik er zelf van geleerd?
Advertisements

functiegebouw Naar een provinciaal functiegebouw?
OPLEIDER IN SCHOOL EEN PROJECT VAN DE PABO HANZEHOGESCHOOL GRONINGEN EN HET SCHOOLBESTUUR VAN DE GEMEENTE GRONINGEN.
Werkconferentie ‘Flexibel hoger onderwijs voor werkenden’
Educatief leiderschap, niet in de klas maar in de schoolorganisatie
WETEN WAT PERSONEEL WAARD IS
Opleidingsinfrastructuur
Afsluitende bijeenkomst Opleiden in de School
Opleiden in de school (PDS): een uitdaging?
PDS en WERKPLEKLEREN “OPLEIDEN IN SCHOOL”
Matthieu Roozen Carie van der Kruijs Irmgard Heijmans
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
De kracht van een driehoeksverbinding. Naar echt samen opleiden
ELO’s. ELO voor leerlingen en leerkrachten website gratis of betalende ELO’s specifiek Activerende werkvormen ELOnauten studiewijzerInteractief lesmateriaal…projecten.
Samen werken = Samen leren = Samen innoveren
Handout Workshop Opleiden in de school, Velon congres 2008
Onze kansrijke samenwerking. Waarom veranderen?
Samenwerking HBO en bedrijfsleven
Welkom! ‘Pilotbijeenkomst 14 oktober 2010’. Programma van vandaag Even voorstellen Groen Proeven flitst langs - Waar staat Groen Proeven voor? - De Groen.
Van Kroon naar ViP.
OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.
Ijsselronde-pabo opleiden doe je samen.
De huidige opleiding. Persoonlijke leerroutes, verantwoordelijk voor eigen leerproces en betekenisvolle ervaringen opdoen.
BELANG VOOR SCHOLEN (1) Werkvloer –Meer handen in de klas –Studenten leveren bijdrage aan kleinschalige schoolontwikkeling –Professionalisering van zittende.
Opleiden in school Van Lucasstudent totLucasleerkracht.
Ton van den Boom, opleidingscoördinator. Opleiden in School Doel ministerie O&W –visie ontwikkelen op Opleiden in School –visie ontwikkelen op werkplekleren.
Problems are our friends, (problems are inevitable, you can’t learn without them) (Michael Fullan)
Personeel opleiden PDS Professional Development School.
Skozok en Fontys Pabo Eindhoven
ERVARINGEN VAN EEN JAAR WERKEN ALS OPLEIDER IN SCHOOL
ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 OIDS opleiden in de school.
Opleiden in school 22 juni 2004
PDS binnen ZML Midden-Brabant 23 april 2003
In 4 jaar van vmbo 3 naar HBO
Project Focus-Fontys 'Het mes snijdt aan twee kanten'
MBO Oosterhout Onderdeel van ROC West-Brabant
Wie zijn wij:.
Ontwikkelwerkplaats Jeugdzorg en Passend Onderwijs
TOMnibus op de Regenboog De TOMnibus op de Regenboog 9 maart 2005.
Maatjesproject Een maatje uit het bedrijfsleven, coachingstraject voor leerlingen uit het Praktijkonderwijs.
Studeren: een mega investering Tijd Geld  Verwachtingen door werkgever: goede student – goede werknemer Verwachtingen bij jezelf: Leuke, goedbetaalde.
Samen werken aan praktijkonderzoek!
De kunst van de schoolklas binnen de docentenopleiding
Methode-terugkomdagen in samenwerking met…. Wie wij zijn Onze locaties en werkgebied Onze trainers en expertise.
IKC ontwikkeling in de praktijk Presikhaaf West, Arnhem
De praktijk van een (academische) opleidingsschool Julianaschool Rijssen.
De effecten van de lerende opleidingsschool Twente Uitkomsten & Werkplan MSc Loreta Vaicaityte Dr Sjoerd de Vries.
Arial, 38pt/42pt, heading. Tekst Arial, 32 punt Tweede niveau, 28 punt Derde niveau, 24 punt –Vierde niveau, 20 punt »Vijfde niveau, 16 punt Strategische.
INTEGRAAL PERSONEELSBELEID CED-Groep. Visie Missie Doelen Gespreks- cyclus en beoordeling Personeels- beheer Management en Organisatie Loopbaan- management.
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Rollen binnen het werkplekleren
Mondzorg - persoonsgericht
Leren en Innoveren in professionele werkplaatsen: wat is er nodig?
Anders kijken, anders doen
Co-Teaching: Hype of blijvertje?
AFSTUDEERPRESENTATIE VAN VANDANA RAMLAL- CHANDER
Trainingsaanbod bij het nieuwe Taalblokken
Uitstroom Vervolgonderwijs MBO
Versterken samenwerking lerarenopleidingen scholen
Infodag onderwijs Welkom!
Bijeenkomst 25 mrt 2003 WELKOM OP DE HOGESCHOOL BRABANT “Samen op weg naar een leer-werk traject leraar basisonderwijs voor klassen- en onderwijs.
Hoofdstuk 1: Waarom werken we?
Geschiedenis 2011 Masterplan ICT
Bijeenkomst 25 mrt 2003 WELKOM OP DE HOGESCHOOL BRABANT “Samen op weg naar een leer-werk traject leraar basisonderwijs voor klassen- en onderwijs.
Personeelsbeleid Sirius
Organisatie structuur
Archimedes Lerarenopleiding, voorjaar 2003
en biedt uw bedrijf voordelen!
Leerhuis WBC Aan de Pas Start
Transcript van de presentatie:

OPLEIDEN doe je SAMEN opleiden in de school

project ODS Opleiden doe je samen: scholen Pabo GPC

project ODS Externe druk Lerarentekort IPB ontwikkelingen

visie opleiden: verantwoordelijkheid van PABO theoretische startbekwaamheid verantwoordelijkheid van werkgever praktische startbekwaamheid doorgaande ontwikkeling

visie werkplekleren elke leerkracht leert op zijn werkplek, maar op verschillend niveau: starter junior ervaren senior

werkplekleren + opleiden pabo: studenten goede opleiding bieden werkgever: zorg voor goed personeel student: goede opleiding (theor.) én een goede start in de praktijk. werknemer: werken aan eigen competenties school: teamteaching/ontwikkeling school

daarom: opleiden in de school én werkplekleren betekent voor iederéén winst.

project ODS Eerste stap: het leerteam: Interne opleider werkbegeleiders studenten procesbegeleider

ervaringen pilot 8 studenten op de K.Schilderschool even wennen heldere aansturing eyeopener voor team behoefte aan goede taakafbakening hoe nu verder?

project ODS vervolg? uitstraling hele team project verbreden afhankelijk van overheidsbeleid