BEHEER ENQUÊTES Opvragen en verwerken van gegevens.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Datagestuurd werken op de Ambelt Oosterenk
Advertisements

Gegevens/Informatie/Kennis
Ontwikkelingen in de informatievoorziening door PDV Sjoerd Schaper PRODUCTSCHAP DIERVOEDER Bureau Informatievoorziening en -beheer.
Beheer en ordenen van digitale documenten 2008
Marktonderzoek als proces
Schoolpartnerschappen in Europa
17 november 2004FLAGIS – studiedag “Adres Onbekend”Slide 1 Monitorring criminaliteitsfenomenen met behulp van CRAB Daniel Carlucci Beleidsondersteuner.
Preventie en Bescherming op het Werk
Interne ECOOM - UHasselt
Kwaliteitszorg SPO Utrecht
het welbevinden en gedrag van leerlingen.
Inhoud bijeenkomst 1 Doel- en vraagstelling Conceptueel model
Taakinvulling door de rekenkamer
Datawarehouse Nele Coghe
Exit-onderzoek. 1. Waarom? Verlies van competentie uit entiteit –Toekomstig vrijwillig vertrek opvangen –Twee kernvragen: wie en waarom? Let op: ligt.
Inleiding Wai-Pass = Who Am I – Pass Wat? Doelgroep?
Klantentevredenheidsonderzoek Wat mag u verwachten ? Van Damme Marleen Afdeling Land en Bodembescherming, Ondergrond, Natuurlijke Rijkdommen Departement.
Diocesane Pedagogische Begeleidingsdienst - Brugge.
Marktonderzoek als proces
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten
E-Raden als extranet Leuven, 24 oktober 2005 Freddy Deprez, Algemeen directeur Jan Vangrinsven, projectleider.
Project Maatschappelijke Identiteit. 2 De stad/de gemeente De stad/de gemeente week 1 Brainstorming Quiz Website bekijken over eigen stad/gemeente Duiding:
Wat is een communicatieplan?
Opdrachtgevers Jeroen Thys groep T Innovatieve en internationale georiënteerde hogeschool in Leuven Leen de Bie Pedagogische begeleidingsdienst Gent:
Eenheid in verscheidenheid
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Marc Verschuren bedrijfsanalist Directie Klantenservice “ De klant als medewerker” kanaalsturing & digitale communicatie.
Schoolinfo: Jessica Teunissen & Laurens de Wit DUO: Robin Mulder
Marktonderzoek MK02 MK02 HEO-CE1.
Wat is een webkwestie?. Wat is een webkwestie?
METADATA DUBLINCORE Beheren van informatie.. Vraag VVKBuO Zoeken naar mededelingen Mededelingen on-line aanbieden Centraal beheren Publiceren.
ORGANISATIES Beheer van werkgroepen, commissies, adviesgroepen... en hun leden.
PoRaad Herman Bijsterbosch 1 maart 2013.
De kern van het arrangeren
Geld verdienen met trends
Leesvoorkeurenonderzoek
Handelingsgericht samenwerken
Het leven geeft te denken
Kwantitatief onderzoek
26 mei  Wie ben je?  Verwachtingen? Wettelijk Meerwaarde Valkuilen NODEN – VRAGEN?
Enquête Vliegbrief 1 OKTOBER– 26 NOVEMBER 2010 RESPONDENTEN 674 volwassenen, 636 ontdubbeld 440 kinderen, 424 ontdubbeld.
Aanpak en praktijkervaring
Strategisch belang van de internaten en opvangcentra GO!
Bedrijfsadministratie
KICK-OFF Planlast 24 maart 2015.
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
Beheers je informatie en je organisatie! Kennisnetwerk informatiemanagement 19/5/2015.
Mandaat Comité Besturen aartsbisdom Mechelen-Brussel Diocesane jaarvergadering schoolbesturen 2 juni 2015.
Ruimte voor de Rivier Hoofd en deelvragen.
Ontmoeting softwareleveranciers scholen – donderdag 8 juni 2006 Domein instellingen en leerlingen Wijzigingen voor het schooljaar
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
Bron: Baarda, B. (2014) Dit is onderzoek!
Wat is een goede onderzoeksvraag?
Onderzoek levenslang leren Klankbordgroep 1 december 2009 Onderzoek in opdracht van:
Briefing Opdrachtanalyse en Vooronderzoek
TALENTENCAMPUS Talentencampus Venlo Presentatie vertegenwoordiging Lecso Frans Vullings.
Ronde van Vlaanderen - juni 2012 Beleidsdomein Onderwijs en Vorming 1.
FOKKE en SUKKE helpen bij het veldwerk. Gebruik van een statistisch pakket SPSS Opslaan en bewerken data –selecteren –wegen –hercoderen –Ontwerpen van.
Departement Onderwijs en Opvoeding Stad Gent Departementshoofd Luc Heyerick.
Informatie voor de regionale aanpak
“Orkaan Irma bereikt Florida” Joey Pleunis & Christian Makkinga
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
DAGINDELING (Elke sessie duurt ca. 1,5 uur)
RESULTATEN LEZERSONDERZOEK TIJDSCHRIFT TAAL
SNapp (StaalName Applicatie).
Nieuw kader inschrijvingsrecht
Focus op de vraag –en nog even niet op het antwoord-
Algemene verordening Gegevensbescherming AVG
Onderzoek ‘Loopbanen in het secundair onderwijs’: een stand van zaken
Transcript van de presentatie:

BEHEER ENQUÊTES Opvragen en verwerken van gegevens.

Vaststelling verschillende soorten informatie opvragen over ad hoc onderwerpen papieren verwerking

DOORLICHTING Interne audit verwerking mogelijk maken

Doel van applicatie Snelle bevraging mogelijk maken Gegevens via internet registreren Gemakkelijke verwerking

Analyse van de bevraging Wie moet bevraagd worden ? Welke resultaten verwacht men ? Welke antwoorden zijn nodig ? Welke vragen moeten gesteld worden ?

Wie moet bevraagd worden. Definiëren van doelgroep Definiëren van de populatie –controle op respons

Wie moet bevraagd worden. Huidige doelgroepen zijn: Leerlingen, Directeurs, Diocesane Centra, Besturen, Internaten, Basisonderwijs, Secundair onderwijs, Algemene Pedagogische Begeleidingsdienst, Buitengewoon onderwijs, Algemeen

Resultaten Alleen gegevens opvragen over onderwerp van bevraging of /en gegevens opvragen om resultaten te kunnen indelen, groeperen.

Antwoorden Welke antwoorden verwacht men? Welke antwoorden staat men toe? Om de resultaten overzichtelijk te maken en statistisch goed te kunnen benaderen, moeten de antwoorden gestructureerd worden

Antwoorden Welke antwoorden verwacht men? –eenduidig –vrij in te voeren

Antwoorden Welke antwoorden staat men toe? –Uit keuzelijsten –Vrij in te voeren tekstveld

Vragen Welke vragen moeten gesteld worden om de verwachte resultaten te bekomen? –Vragen naar onderwerp van bevraging –Vragen om resultaten te structureren

Invoermodule: keuzelijsten

Invoermodule: Rubrieken

Invoermodule: vragen

Invoermodule: antwoorden

Bevraging beantwoorden

Verwerken van resultaten : Discoverer