Reflectie gesprek Vandaag als voorbereiding op Nieuw examineren.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Schrijfdossier of schrijfportfolio?
Advertisements

Opwarmer : zoek de 5 verschillen
De vrijwilliger van vandaag • wil zich niet binden. Wel; tijdelijke taak • wil afgebakend pakket, overzichtelijk • verschillende typen mensen passen bij.
Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
‘Van moeten naar willen!’
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Presentatie introductie BGL
Alpe d’HuZes Huh?....Wat is dat?.
Groep 1/2c speelt verstoppetje Groep 1/2 c speelt verstoppertje Door: groep 1/2c en de juffen.
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
1.
Logical Framework Approach
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
Loopbaangesprekken 11 december 2012.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Presentation Of Learning
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Ontwerpprojecten Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis.
Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis
Wat gaan we leren in groep 5
Monitoring Groen Proeven : resultaten Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, WUR
Workshop Reflecteren 3 februari 2011
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
Intakegesprekken voor Groen Proeven: een goede start is halve werk Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, WUR & Corry.
Stel 1 minuut lang ALLEEN maar open vragen aan je buurman.
Als ik jou een reddingsboei toewerp, kun jij jezelf dan redden?
Gedragsgericht Interview
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
23 april 2009 Wellantcollege wisselt uit Eric de Bruin en Elise van Vliet.
Reflectie.
Leven na de dood.
Hans en grietje Hans; ik moet ff zeiken
Tijdmachine Informatie les 1
Hoe krijg ik ze mee Leerlingen, ouders, team Programma Michel Boer Muiswerk, waarom heb ik daar voor gekozen? Opdracht: kansen en bedreigingen Hoe heb.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo: LOB
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
POP Minor Ondernemen 2e semester NHL Hogeschool Leeuwarden 5 maart 2015.
Help Selina’s eerste les
The Presentation of Learning Van: Roland Rutten 12 juni, 2012.
Vakantie Wie gaat er op vakantie? Waar ga je heen? Met wie ga je?
Het leukste verhaal van cars.. Morgen is het het belangrijkste race van het jaar. Daar moet ik naar toe.
De ondernemende student Hoofdstuk 8Leiding nemen, geven en ontvangen.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Praktijkervaring en reflectie

Starr methode.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Ik ben 10 jaar Ja ik ga vandaag voor het eerst naar de heksen school. Het is ver lopen maar later kan ik vliegen en hoef ik niet meer te lopen. En later.
Reflecteren.
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
DE ZEGEN VAN EVANGELISATIE Huh?? Zegen??. WELK BEELD HEEFT U?
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Informatieavond vakkenpakketten Welkom In gesprek met de leerling Weet je al wat je na het VMBO wil gaan doen? Wat spreekt je hierin aan? Wat zijn je.
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
Wat is nou D&P -Kennismaking met het bedrijfsleven -Algemene kennis en vaardigheden -Professionele kennis en vaardigheden -Loopbaanoriëntatie en –ontwikkeling.
Verbindend communiceren met ouders
Hoe geïnspireerd samenwerken? Het teamwiel van Vroemen in uitdagingen
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
STARR-Methode Wat is de STAR-Methode? Het idee achter de STARR-methode
Het loopbaangesprek.
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Vragenlijst ontwikkelt door TNO voor de groepen 7 en 8 in het PO
Gesprekstechnieken Les 4.
Transcript van de presentatie:

Reflectie gesprek Vandaag als voorbereiding op Nieuw examineren

STAR(T) methode Situatie Taak Activiteit Resultaat (T)transver

Situatie

Taak

Activiteit

Resultaat

Transfer

Dit zijn de vragen die er toe doen bij het doorvragen over verwerven van competentie. Reflecteren op feitelijk reeds gemaakte keuzes. Waar gaat het over? BBKBGL Deel 1 Beeld krijgen van de feitelijke situatie Situatie Taak Actie Concept Groen Proeven

Deel 2 Oordelend over prestatie en vermogen Resultaat(prestatie) BB KB GL Over uitvoeren Over bijsturen Over organiseren Over communiceren Over verantwoorden Reflectie(Vermogen) Regels Eigen leren Bronnen Verbindingen Eigenperspectief Concept Groen Proeven

Deel 3 Het plannende deel: hoe een volgende keer tot een hogere score / beter eindresultaat te komen. BB KB GL Transfer Concept Groen Proeven

Mogelijke vragen bij: S: Hoe zag het er uit voor je begon met je taak? T: Wat was je taak precies? A: Welke activiteiten heb je ondernomen? R: Hoe ben je begonnen, met wie heb je gecommuniceerd, wat weet je van de klus, hoe ben je daar achter gekomen, was je op tijd klaar, wanneer ben jij (of je opdrachtgever) tevreden, waar moet je voor oppassen, waar kan het fout gaan, hoe kijk je tegen dit werk aan, (T): Hoe ga je het de volgende keer aanpakken? Bij alle vragen is het de kunst om door te vragen. Vraag door naar de reden van gemaakte keuzes!