Zichtbare Zorg heet u welkom Informatiesessies september 2009
Doel van deze bijeenkomst ‘Opfrissen’ van kennis over Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Kennismaken met Zichtbare Zorg Kennismaken met de tool waarmee u gaat werken
Programma informatiebijeenkomsten – 13.30Inloop – Welkomstwoord – 13.50Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg – VGN – 14.00De rol van Zichtbare Zorg - Zichtbare Zorg – 14.45E-learning deel I: algemene inleiding – 15.00Koffie/thee – 16.15E-learning deel II: praktijkopdrachten – 16.30Evaluatie – 17.30Lunch
Agenda Zichtbare Zorg: een introductie De Begeleide start: planning Wat kan ik van Zichtbare Zorg verwachten?
Zichtbare Zorg Programmabureau in opdracht van VWS - 13 projectteams; 13 sectoren - ondersteunende afdelingen Opdracht tot einde kabinetsperiode: maak de kwaliteit van zorg transparant. Voor cliënten, voor zorginkoop, verbeterinformatie en toezichthouders Te gast bij IGZ sinds juli 2007
Ondersteunen samenwerking tussen partijen Werken aan samenhang en standaardisatie Versnellen van de ontwikkeling naar transparantie Ontwikkelen van infrastructuur voor databeheer en instrumentonderhoud Borging van validiteit, betrouwbaarheid en vergelijkbaarheid. Wat doet Zichtbare Zorg: hoofdlijnen
Kortom: Zichtbare Zorg Gehandicaptenzorg operationaliseert besluiten van de stuurgroep Kwaliteitskader GZ secretaris Stuurgroep voorzitter projectgroep algemeen projectteam Zorgt voor het totale proces van registratie naar informatie en de doorontwikkeling daarvan. Schakelt externe expertise in en zorgt voor inhoudelijke inbreng van veldpartijen.
Onze koers: van registratie naar informatie Ons doel: van gegevens informatie maken
OktSepApr MaaFebJanDecNovJun Mei 2009 Infrastructuur Fase 1 en 2 (registratie) Fase 3 (bewerking) Fase 0 (voorbereiding) Fase 4 en 5 (autoriseren) Fase 6 en 7 (doorleveren) CE-ontwikkeling Ondersteuning Implementatie 2010 Applicatie gereed 2 nov : lancering 1 maa: bevestigen 1 mei: autoriseren 1 juni: accorderen
Ondersteuning vanuit Zizo Factsheets Handreikingen registratie / handboek meten Helpteksten in de applicaties Informatiebijeenkomsten voor concernbeheerders Regiobijeenkomsten voor kwaliteitsfunctionarissen (wk 41 en 42) Terugkomdag met tips en trucs (2 nov) Instructiebijeenkomst (2010): gebruik datadump
En natuurlijk……. De helpdesk
En nu… Aan de slag
E-learning deel 1 - Achtergrondinformatie E-learning komt ook beschikbaar op internet. Scherm met het toetsenbord kunt u negeren. Op de webversie krijgt u een volledig scherm. Kies voor “Ik wil achtergrondinformatie”
Aandachtspunten bij achtergrondinformatie ZiZo-portal is de webtool die u helpt bij het doorlopen van KKGZ Uw rol als ‘concernbeheerder’ Rekening houden met waar informatie voor gebruikt gaat worden De zes stappen in het proces De twee belangrijkste taken van de concernbeheerder Uw collega’s die betrokken zijn in het proces Uw organisatiestructuur en de drie lagen in de ZiZo- portal Gebruikersbeheer
E-learning deel 2 - Praktijkopdracht Echt aan de slag met “ik wil oefenen”
Aandachtspunten bij ‘ik wil oefenen’ Wat is een dossier? Ik weet niet hoe ik mijn organisatiestructuur moet inrichten. Waarom moet een IE tussen de 45 en 150 cliënten hebben? Wat je kan doen in de portal is afhankelijk van de gebruikersrollen. Vragenlijst organisatieniveau en vragenlijst cliëntniveau