24 april 2007 Klantervaring telt ANBO voor 50-plussers.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kwaliteit van leven voor ouder wordende mensen en de betrokkenheid van familie Zorg en ondersteuning voor ouder wordende mensen met een verstandelijke.
Advertisements

Vrijwillige buurtwerking in een plattelandsomgeving Buurtwerking Lennik.
“Smash sportief op weg naar 2020”
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
Decentralisatie AWBZ naar Wmo Projectleiders Genie Hendriks, directie Ontwikkeling Caroline Krijnen, directie Ontwikkeling 15 juni.
FUSIE VROUWEN van… Samen sterker!
project Bijzondere vriendschappen
Comité Gennep Vrienden van de Hartstichting Maart 2008.
Schuldpreventie Martijn Schoeman, preventiemedewerker armoedebeleid
BELEIDSPLAN 2012 –  Bestuurlijke taken  Bestuur en vrijwilligers  Ouderenbeleid  Communicatie en PR  Scholing.
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
BOBB (Brancheorganisatie Bedrijfsoverdracht Bemiddelaars) IJsselstein, 22 september 2008.
Openbaarheid van meetresultaten Jon Schaefer 24 april 2007.
to print or not to print … Logo van uw onderneming WIJ DOEN MEE.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Toekomst bestendig wonen
Veranderingen in rol Familieraden
Het gebruik van cliëntervaringen bij kwaliteitsbevordering
Naar een nieuwe Toetscultuur EHON-conferentie Gert-Jan Los.
Welkom Wij zoeken u! Belangenvereniging 50 + afdeling Maarheeze
 Marie Arena  Opvangcentra  Centra overvol  Evaluaties  Individuele woning?  Medische begeleiding  Sancties en klachten  Bedenkingen  Ping Pong.
SPONSORAVOND v.v. RK WIK 24 november 2004
Stichting ZZP Nederland
Welkom Het Bestuur vraagt vanavond uw mening over het mogelijk samen opgaan van v.v. Hoekse Boys en v.v. Hoek van Holland in een nieuwe vereniging onder.
Presentatie Rolwisseling waterschap in relatie tot de positionering van de vergunningverlening Werkgroep C Professionalisering vergunningverlening 2006.
Zorg voor Klanten Brenda Mark - van Haarst
W i n t e r s w ij k Augustus Voorbereidingen: Het begint met het “konten” van de ruim bloemen. Dat wil zeggen, dat van alle bloemen.
Goed advies kost geld Financiële ondersteuning Wmo-adviesraden Monster 27 januari 2009.
WELKOM BIJ HET RACKETLON EVENT VOOR 55-PLUSSERS. WAT GAAN WE DOEN? Presentatie Wie zijn wij? Wat is ons doel? Geschiedenis Wat is racketlon? Waarom racketlon?
OUDERS VOOR INCLUSIE. WIE ZIJN OUDERS VOOR INCLUSIE ? Vereniging van en voor ouders Voor alle ouders van kinderen, ongeacht hun handicap We zijn vooral.
1 Collectieve Belangenbehartiging De rol van KBO-Brabant in een veranderende samenleving Tijd van wederopbouw Jaren 60 Jaren 80 Vanaf 2000 Hoe verder De.
Patiëntenparticipatie: Ook in de stroke service?
VerenigingNederlandseConstructeurs Vereniging Nederlandse ConstructeursVNConstructeurs Beroepsvereniging voor constructeurs.
De kracht van de ervaring
© Significant Meten met de CQ-index Klantervaring telt, 24 april 2007, Rotterdam.
Presentatie van resultaten van de CQ- index Diana Delnoij 20 maart 2008.
CQ en empowerment. Joop Gillissen, directeur DVN 24 april 2007.
Ervaringen cliënten cruciaal voor verantwoorde zorg Marielle Rompa, 24 april, Rotterdam.
INDEPENDER De gebruikswaarde van de CQ-index voor Independer 24 april 2007.
Social Medicine CQ-index: betrouwbaarheid en validiteit voor allochtone bevolkingsgroepen Karien Stronks afd. Sociale Geneeskunde AMC/UvA Onderzoekersforum.
Trimbos-instituut De Consumer Quality Index Stand van zaken Bob van Wijngaarden Studiedag Het Binnenste Buiten 26 maart 2008.
Het sport- en beweeggedrag van de 50-plusser Eénmeting.
Procederen en hoe te vermijden
ICT – POWERPOINT OEFENING 2 Fevlado Federatie van Vlaamse DovenOrganisaties (vzw)
* Belangenbehartiging
Kwaliteitscode EVC EVC in het MBO ~ CompetentCity Erik Kaemingk & Cissy Johann.
Huishoudelijk reglement  Doelstellingen  Bestuur  Werkgroepen  Projectverantwoording.
Collectief leren in schoolteams
VRIJWILLIGERSWERK EN PARTICIPATIE AAN HET VERENIGINGSLEVEN BINNENSTEBUITEN Vanryckeghem Charlotte 1.
Bedrijfsvergelijkend onderzoek BNA MKB Nederland, 1 april 2009 Leontien Sauerwein Manager Beleid.
Jaarverslag 2011 KERNCIJFERS Vanuit V.O Pensioenfonds.
Welke acties ondernemen Groningers om voorzieningen te behouden? Carola Simon 26 mei 2014, werkconferentie Innovaties in het sociale domein.
IMAGO ZORG CONSUMENTEN 2013
Werkplan 2014 FNV-Lokaal/Oss
Presentatie ABVAKABO 10 april 2006 Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO)
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
0 CNV Publieke Zaak Patrick Fey ALV Senioren 24 maart 2011 Het Seniorenbelang in en bij de bond + actualiteit pensioen.
Jouw mening telt! Wil je mede bepalen welke punten we gaan verbeteren binnen ? Geef je mening over de sfeer op je afdeling, je leidinggevende en het werken.
Audit van de OCMW's in het kader van de door de POD MI gesubsidieerde materies.
SeniorWeb helpt senioren digitaal bij te blijven Elisabeth Weinberger.
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
1 Ervaringscertificaat of Erkenning van Verworven Competenties (EVC) Werkconferentie “EVC in het kader van 30 plus” Regina Kleingeld, Ministerie van Onderwijs,
1 Speciale bijeenkomst Kringberaad Land van Cuijk 14 augustus 2013 ‘s-Hertogenbosch Een nieuw perspectief voor belangenbehartiging.
Vragen & discussie De kracht van senioren in de participatiemaatschappij.
Hoe close zijn de RvC en RvB? Toenemend belang dualiteit tussen RvC en RvB Presentatie onderzoek i.s.m. Grant Thornton, Aalt Klaassen en Herbert Rijken.
De rol van KBO-Brabant in een veranderende samenleving
Op weg naar nieuw cultuurbeleid
Kwaliteit van leven en gezondheid
Over de lijn Schiedam Openingsdia
Vrijwilligers KBO en PVGE
Vanryckeghem Charlotte
Transcript van de presentatie:

24 april 2007 Klantervaring telt ANBO voor 50-plussers

24 april 2007 Klantervaring telt ANBO voor 50-plussers ANBO is een algemene belangenbehartiger voor 50-plussers Ruim leden 545 afdelingen 15 gewesten 1 verenigingsbureau en bestuur active vrijwilligers

24 april 2007 Klantervaring telt Doelstelling ANBO – ANBO stelt zich ten doel op te komen voor de individuele en collectieve rechten en belangen van de leden. En hun materiële, sociale en culturele positie te verbeteren. ANBO wil de zelfstandigheid en het zelfbeschikkingsrecht van senioren, van welke generatie dan ook, bevorderen.

24 april 2007 Klantervaring telt Meten van klantervaring – Benadrukken van belang: – Niet alleen een interne evaluatie maar ook, – Het helpen van anderen een goed overwogen keuze te maken.

24 april 2007 Klantervaring telt Meten van klantervaring – Simpele vragen; – Geen overlap met andere evaluaties; – Niet te lang; – Representatief (geen klaag-index).

24 april 2007 Klantervaring telt Presentatie van ervaring – Geen grote tabel – Veel selectiemogelijkheden: ziekenhuis, ingreep, kosten, service, etc. – Niet alleen via internet – Actief aanbieden van informatie

24 april 2007 Klantervaring telt Vragen – Hoe voorkom je dat je alleen klagers hoort? – Hoe voorkom je wachtlijsten bij grote populariteit? – Hoe voorkom je een veelvoud aan meetinstrumenten?

24 april 2007 Klantervaring telt Stelling De CQ-index wint het niet van de mening van familie en vrienden