Inleiding in de marketing Cursus VMO introductiecollege.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Workshop 3 deel 1: Marketing
Over consumenten, gedrag en marketing
De marketingmixstrategie
Marketing voor verkeerskunde
Marketing introductie
Wat is interactieve marketing?
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
4 P´s en 3 R-en MK01.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Inleiding in de Marketing
Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1
Ondernemen na je studie!
Marketing .
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Marketing presentatie
Marketing theorie Week 1 To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1.
Kennismaking NCOI Wie ben je, wat doe je, wat wil je leren?
Inleiding tot management en organisaties
Hoofdstuk 7 Procesmanagement.
Inleiding tot marktonderzoek
Inleiding tot marktonderzoek
Prospekta Collectieve kunstmarketing sinds 8 jaar.
Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle
Marketing vandaag en morgen
ABP3 week 1 introductiecollege
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Inleiding in de marketing
Marketingonderzoek Cursus SPD week 2. Agenda Doelstellingen vandaag Studiewijzer Vraagstukken H1 en H2 Hoofdstuk 3 en 4 Voorbereiding volgende week SPD.
Cursus VMO week 2 hoofdstuk 3
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
ACCOUNTANTS IN DE MARKETING WORKSHOP SRA, Nijkerk 22 Juni 2012 Camillo Spratt.
Marketing vandaag en morgen
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Vak: Marketing Docent: Anja Lorié.
Project Proceshuis Road show
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Marketing College 7 Hoe zat het ook al weer?.
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
5 e jaar 1. 1) Marketing & sales management 2) Financiering & financieel management 3) Logistiek & Supply Chain Management 4) Rechten 5) Wiskunde met.
In 7 stappen naar een gezond bedrijf
Het begrip marketing, goederen en diensten, dienstenmarketing
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Wat is marketing? Hier was eerst een video van Easyjet.com.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Strategiekeuzes maken en 1-pagina strategieplan uitschrijven
Gezonde School Centrum Gezond Leven1 Werkplaats Gezonde School Centrum Gezond Leven.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Sales 2.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
Dienstenmarketing Week 4.
Indeling van hoofdstuk 4
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Inleiding tot marktonderzoek
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Marktanalyse.
Les 1: Introductie Marketing
Les: H.3 Het marketingplan
Eén portie sprinkhaan, graag!
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Transcript van de presentatie:

Inleiding in de marketing Cursus VMO introductiecollege

Agenda Wie staat er voor je? Doelstellingen cursus Studiewijzer Begin maken Hoofdstuk 1 en 2 Voorbereiding volgende week

Doelstellingen vandaag Beeld hebben van vakgebied marketing; Aanpak cursus weten

Studiewijzer Motivatie Aanpak Toetsing Studieplanner

De aanpak Basis is zelfstudie Praktijk erbij betrekken Toewerken naar marketingplan

Hoofdstuk 1 Definitie begrip Marketing Invalshoeken Ontstaan van marketing

Marketing Marketing is een verzameling activiteiten die erop gericht is ruiltransacties te bevorderen, te vergemakkelijken en te bespoedigen.

Marketing Marketing omvat de - op de markt afgestemde- ontwikkeling, prijsbepaling, promotie en distributie van producten, diensten of ideeën en andere relevante activiteiten om planmatig een reputatie te vestigen, ruiltransacties te bevorderen en duurzame relaties met afnemers te creëren, waardoor organisaties en belanghebbenden - met wederzijds voordeel - hun doelstellingen verwezenlijken

Marketinggerichte organisatie Concepten voor producten en diensten In kaart brengen van de wensen en behoeften van de consument Inspelen op de vraag met een uitgekiend marketingbeleid Marktonderzoek Ideeën over wensen en behoeften ProductPrijs PromotiePlaats ReputatieRelatie Ruil Potentiële kopers: de markt Figuur 1.10 Marketings tweede taak: inspelen op de vraag met de vier P’s en de drie R’en

Het ontstaan van Marketing productiegericht productgericht verkoopgericht marketinggericht

Het ontstaan van Marketing productiegericht productgericht verkoopgericht marketinggericht Verkopersmarkt Kopersmarkt

Nieuwe ontwikkelingen Socio-marketingconcept –winst door sociale verantwoordelijkheid Relatieconcept –winst door bestendige relaties

Tot slot Marketing is: Multidisciplinair “een manier van denken” geen absolute wetenschap