Inleiding in de marketing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

Workshop 3 deel 1: Marketing
Over consumenten, gedrag en marketing
De marketingmixstrategie
Marketing voor verkeerskunde
Wat is interactieve marketing?
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
4 P´s en 3 R-en MK01.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
AISHE cursus Rollen auditor in AISHE proces 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
Inleiding in de Marketing
Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1
Ondernemen na je studie!
Marketing .
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Marketing presentatie
Marketing theorie Week 1 To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1.
Kennismaking NCOI Wie ben je, wat doe je, wat wil je leren?
Inleiding tot management en organisaties
Hoofdstuk 7 Procesmanagement.
Inleiding tot marktonderzoek
Inleiding tot marktonderzoek
Prospekta Collectieve kunstmarketing sinds 8 jaar.
Een dialoog met klanten opbouwen
Marketing vandaag en morgen
ABP3 week 1 introductiecollege
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketingonderzoek Cursus SPD week 2. Agenda Doelstellingen vandaag Studiewijzer Vraagstukken H1 en H2 Hoofdstuk 3 en 4 Voorbereiding volgende week SPD.
Cursus VMO week 2 hoofdstuk 3
Inleiding in de marketing Cursus VMO introductiecollege.
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Business Marketing Management
Doelen Soorten vormgeving.
Marketing vandaag en morgen
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Vak: Marketing Docent: Anja Lorié.
Project Proceshuis Road show
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Marketing College 7 Hoe zat het ook al weer?.
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Detailhandelsmarketing
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
5 e jaar 1. 1) Marketing & sales management 2) Financiering & financieel management 3) Logistiek & Supply Chain Management 4) Rechten 5) Wiskunde met.
Het begrip marketing, goederen en diensten, dienstenmarketing
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Wat is marketing? Hier was eerst een video van Easyjet.com.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 4 Handel.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Strategiekeuzes maken en 1-pagina strategieplan uitschrijven
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Sales 2.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Dienstenmarketing Week 4.
Indeling van hoofdstuk 4
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Een goed product maken is niet genoeg …
Inleiding tot marktonderzoek
Gezonde fysieke omgeving
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Marktanalyse.
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Verkoopt en handelt verkoop af
Transcript van de presentatie:

Inleiding in de marketing Cursus SPD introductiecollege

Agenda Wie staat er voor je? Doelstellingen cursus Studiewijzer Begin maken Hoofdstuk 1 en 2 Voorbereiding volgende week

De heer J.J. Dekker Roepnaam : Hans Telefoonnr. : 0118 - 489351 Geboren : 6-9-1968 Woonplaats : Goes Opleiding : HEAO - CE, Nijenrode In dienst sinds : mei vorig jaar Hiervoor : verkoop copiers/printers

Doelstellingen Basis van het vakgebied marketing bijbrengen Gezichtsveld verbreden Klaarstomen voor examen

Doelstellingen vandaag Beeld hebben van vakgebied marketing; Aanpak cursus weten

Studiewijzer Komt nog!

De aanpak Basis is zelfstudie Examen is niet moeilijk, maar … M.C. vragen - zelfstudie Open vragen - zelfstudie (uitwerkingen) Vraagstukken - klassikaal

Hoofdstuk 1 Definitie begrip Marketing Invalshoeken Ontstaan van marketing

Marketing Marketing is een verzameling activiteiten die erop gericht is ruiltransacties te bevorderen, te vergemakkelijken en te bespoedigen.

Marketing Marketing omvat de - op de markt afgestemde- ontwikkeling, prijsbepaling, promotie en distributie van producten, diensten of ideeën en andere relevante activiteiten om planmatig een reputatie te vestigen, ruiltransacties te bevorderen en duurzame relaties met afnemers te creëren, waardoor organisaties en belanghebbenden - met wederzijds voordeel - hun doelstellingen verwezenlijken

Marketinggerichte organisatie Concepten voor producten en diensten In kaart brengen van de wensen en behoeften van de consument Inspelen op de vraag met een uitgekiend marketingbeleid Product Prijs Marktonderzoek Promotie Plaats Ideeën over wensen en behoeften Reputatie Relatie Ruil Potentiële kopers: de markt Figuur 1.10 Marketings tweede taak: inspelen op de vraag met de vier P’s en de drie R’en 1

Het ontstaan van Marketing productiegericht

Het ontstaan van Marketing productiegericht productgericht

Het ontstaan van Marketing productiegericht productgericht verkoopgericht

Het ontstaan van Marketing productiegericht productgericht verkoopgericht marketinggericht

Het ontstaan van Marketing productiegericht Verkopersmarkt productgericht verkoopgericht marketinggericht

Het ontstaan van Marketing productiegericht Verkopersmarkt productgericht verkoopgericht Kopersmarkt marketinggericht

Nieuwe ontwikkelingen Socio-marketingconcept winst door sociale verantwoordelijkheid Relatieconcept winst door bestendige relaties

Tot slot Marketing is: Multidisciplinair “een manier van denken” geen absolute wetenschap

VRAGEN?

Pauze

Pauze