Goed rioolgebruik: de lokale campagnes van gemeenten en waterschappen Isabelle Wasmus, projectmanager.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Waterketen / Rioolgebruik Landelijke en regionale aanpak
Advertisements

Hoe beleef je toetsen? HANovatie Themadag 6 november 2009 Saskia Weijzen.
GfG ® Ook uw gemoedsrust verdient vakantie! Voyages réservés, voyages assurés !
De kracht van CTB ICT Bouw BV
Landelijke campagne bedrijfstakpensioenfondsen Bpf Bouw, 2 maart 2010 Marjolein Zaal Manager Communicatie VB.
Een eerste kennismaking Julia Kool en Johan Hahn 9 October 2010
Definitiestudie.
Geld verdienen met trends
Logo's voor carnaval: bij ons kunt u zelf een logo voor carnaval ontwerpen en maken, en bent u snel en goedkoop klaar voor carnaval! Op
Digibord en tablet: de perfecte combinatie
Tuin – Timmer – Watermanagement Watermanagement Op het gebied van watertechniek zijn wij uitermate goed ontwikkeld en hebben wij u veel te bieden. Dit.
Rabo CharityDesk Samenbrengen van mensen en kennis
Ervaringen Werkplein Enschede stekker 4
MEER RAAD VOOR HET RIOOL Rioleringszorg Presentatie rapport Rekenkamercommissie 24 maart 2009.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing VZW Waarom streekproducten op de kaart zetten? Jo Van Caenegem 22 oktober 2007 Sint-Genesius-Rode.
Risicocommunicatie Zelfredzaamheid als motor
Bijeenkomst NVP Doetinchem, 8 juli Wedeo op hoofdlijnen SW Bedrijf Met linken naar SW-plus en SW-min 1200 mensen aan het werk Specialiteit Leerwerkbedrijf.
Nederland leeft met water & AGV verkiezingscampagne.
Een dak vol zonnepanelen Betrek de hele community bij Duurzame energie op school Doe mee met Solar Schools Nederland.
Rekenbeleid Wie gaat wat doen? wiskunde of schoolbreed
Citymarketing Hilversum 2006
Waar één + één meer is dan twee
Voordia: Presentatie bij de gebedskaart Deze voordia met info en suggesties is geen onderdeel van de ppt. Twee presentaties bij het Onzevader: alleen afbeeldingen.
Wandelen voor Water -Resultaten Wat gaan we doen in 2014.
Rotary Water Platform District 1570: ”Adopteer een School in Ghana” Contact: Rotary Water Platform Aqua For All m.de
Voordia: Presentatie bij de gebedskaart Deze voordia met info en suggesties is geen onderdeel van de ppt. Twee presentaties bij het Onzevader: alleen afbeeldingen.
Visie en strategie gemeente Huizen Aanpak gemeente Huizen
Onafhankelijk onderzoek ûnôfhinklik ûndersyk
Voordia: Presentatie bij de gebedskaart Deze voordia met info en suggesties is geen onderdeel van de ppt. Twee presentaties bij het Onzevader: alleen afbeeldingen.
Titel Eigenaar Sponsor Datum 1) Achtergrond 5) Tegenmaatregelen
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
Collect Betalingsverkeer 2 Vrijwilligers 3 Verantwoorde kerk 4.
Ruimte voor verpleeghuizen
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
Het Ondernemingsdossier Pilot van KHN i.s.m. de Gemeente Leiden.
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 5 Onderzoek naar externe financiële mogelijkheden en inzet van mensen en middelen.
Uitleen promotiematerialen. Waarom promotiematerialen? Om iedereen die een sponsoractie organiseert te voorzien van promotiematerialen en materiaal voor.
Jaarvergadering JBNL 30 januari 2016 De Netelhorst KE HATTEM
Communicatie HLZ Arjen Elsemulder # Naar goede zorg die bij ons past.
Werkplaats Communicatie Optimaal communiceren: Hoe doe je dat ? Uitwerking aspect “communicatie rondom burgerinitiatieven” Presentatie werkplaats communicatie.
28 maart 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Wie is pensioenbewust in Nederland? Henriëtte de Lange SER-conferentie Pensioenbewustzijn 13 November 2007.
Wij. Roverscoutswet Ik beloof* mijn best te doen een goede Roverscout te zijn, iedereen te helpen waar ik kan en me te houden aan de Scoutingwet. Ik wil.
Communicatie met/via de pers Simone Boogaard – omgevingsmanager HWBP Renie Hylkema - Communicatieadviseur Praktijkseminar ‘Kennis delen is vermenigvuldigen’
Opvang van vluchtelingen (Inter)nationaal probleem en lokale bijdrage Jan W. Brenninkmeijer Burgemeester.
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Landelijke communicatie gezondheidsmonitor jeugd Erik Riemens, senior communicatieadviseur.
Monitor dBos terugblik op praktische ervaringen meting vooruitblik en planning meting Kunst van Lezen Nicolien de Pater.
PLANNING MAKEN Stap één bij projecten. HOE MAAK JE EEN ANALYSE? Wat is het verschil tussen een planning en een plan?
Campagne taalvaardigheid
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Campagneplan Fiets Telweek 2017
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Oprichting van de BIZ Krabbepolder/Zeehavengebied (Zuid)
WELKOM! 1.
Webinar CO2-Prestatieladder - 21 november 2017
Gemeenteraadsverkiezingen
De succesformule van Dienstverlening
De Fietsersbond op weg naar 2015
Wateroverlast gemeente Werkendam door extreme regenval
Doelstelling vanaf het begin
Productnaam.
Uitvraag 2019 Deel 2.
Technisch Ontwerp inhoud
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
Uitvraag 2019 Deel 2.
EVALUATIE MIJN.DUIVENSPORTBOND.NL
BoekStart en vrijwilligers in de Bibliotheek
Transcript van de presentatie:

Goed rioolgebruik: de lokale campagnes van gemeenten en waterschappen Isabelle Wasmus, projectmanager

Lokale campagnes Landelijke campagne (NLMW) en lokale campagnes door gemeenten en waterschappen Lokaal zelfde concept als landelijke campagne (herhaling boodschap) Pakket middelen om op lokaal niveau zelfde boodschap over te brengen: “Help mee ons water schoon te houden. Spoel geen troep door het riool.”

Meedoen aan campagne Waarom zou u meedoen aan de campagne? Bent u zelf initiatiefnemer binnen uw organisatie?

Voordelen meedoen Aanpakken van bestaand probleem, nuttige boodschap Versterking van de boodschap Combinatie van geld, middelen en mensen Onder bestaand concept: Nederland leeft met water Compleet materiaal wordt aangeboden, meedoen is eenvoudig

Vooraf gestelde eisen aan toolkit Serieuze en informatieve communicatiemiddelen Ludieke middelen met opvallend karakter

Toolkit voor lokale campagne Noem 1 onderdeel van een toolkit waar uw organisatie gebruik van zal maken. Beschrijf ook zo veel mogelijk de eisen waar dit onderdeel aan moet voldoen.

Inzet toolkit Denkt u dat uw organisatie gebruik gaat maken van de toolkit om de boodschap te communiceren? Motiveer uw antwoord.

Gebruik toolkit Wat kunnen belemmeringen zijn voor het gebruik van de aangeboden middelen?

Toolkit tot nu toe Nog niet vastgesteld Handelinsperspectief! Materialen in toolkit (minimaal): –Advertenties –Advertorial –Folder –Banners –Gepersonaliseerd

Planning Wat zijn logische momenten voor uw organisatie om te communiceren over Goed rioolgebruik? Welke middelen zou u hierbij inzetten?

Planning Zomermaanden: ontwikkeling concept en productie middelen Na de zomer: bestellen materialen Wanneer materialen beschikbaar zijn, kan begonnen worden met de lokale campagne Landelijke campagne: vanaf 9 november

Rol Stichting RIONED Gesteld doel: 50% van de gemeenten waar 70% van de Nederlandse bevolking woont, doet mee Zorgen dat een goede toolkit eenvoudig kan worden ingezet Informeren van gemeenten en waterschappen: digitaal, schriftelijk en persoonlijk

Informatie Extra RIONEDNieuws, zodra alle praktische informatie bekend is Dossier Publiekscampagne op Voor vragen: Isabelle Wasmus, of