Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gezamenlijk vorm geven aan goede veiligheid in de praktijk
Advertisements

Welkom bij de 4e workshop over:
Respectvolle bejegening
Hogescholen in Dialoog
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
Een lessenserie van drie lessen
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
Professioneel-kritische Instelling
Professioneel-Kritische Instelling
Kennismaking (vraag 1 en 2 op de voorkant, 3 en 4 achterop)
Kennismaking (vraag 1 en 2 op de voorkant, 3 en 4 achterop)
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-Kritische Instelling Dag 1.
Het Debat 1. Het Debat - spelregels Groep zit in kring (zonder tafels) Er volgt een eerste stelling Maak een keuze voor (GROEN) of tegen (ROOD) Ga met.
Ho 8: Portfolio.
Kleurrijk Spiegelen JGZ 15 december 2012 Marjolijn van Leeuwen; st Pharos Koos Bartels; Zorggroep Almere.
Welkom bij de 4e workshop over:
pret met intervisie: ket-lessen Conferentie BV NT2 24 mei 2014
Ken je kracht…Deel je kracht…
Welkom bij Netwerken voor je loopbaan
Lerend Netwerk LOB Eem vmbo-mbo 29 januari 2015 Workshop 9: ‘Teamtraining Gespreksvaardigheden’ door Gideon Hertog Lerend Netwerk Bijeenkomst 29 januari.
Samenwerken: Jong en oud in een dorpsbelangen- organisatie.
Aan de slag met waarderend vernieuwen
Workshop evalueren Dcp
Presenteren en communiceren
GRIP krijgen op werkdruk en stress met het JD-R model
Praktijkgerichte workshop Uitvragen van risicogedrag [Ruimte om eigen naam, organisatie en evt. datum in te vullen]
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
Het perspectief van de oudere
Ambassadeurs 29 augustus Agenda Mededelingen Digitale werkplaats Ambassadeurs (Hester) Bijeenkomst met RvT over cultureel ondernemerschap.
Alle lijntje bij elkaar…?
Een maatwerkdiploma Wat moet ik ermee als docent? Docentencongres Leerling november 2015 Jeroen van Grunsven, rector
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Welkom ik maak me sterk.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Kennissessie Lumina Spark 1 februari | Pagina 2 Doelstellingen Delen ervaringen – vragen Ervaringen Management in Motion? Ervaringen/vragen Interimmers?
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
Werk maken van Diversiteit in Rotterdam Woonstad Rotterdam.
Infectieziekten in de GGZ Praktijktraining [Ruimte om eigen naam, organisatie en evt. datum in te vullen]
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Netwerkpuzzelen Projectleidersoverleg Sociaal isolement Rotterdam, 3 december 2013.
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
Werken met de koppelkaart pendelen tussen theorie en praktijk Astrid Wijnands Hannah Wielenga 21 april 2016.
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Communicatie 3e les.
Bijeenkomst startende mentoren
Passend onderwijs.
Talent in Ontwikkeling
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Hoe schoolontwikkeling een feestje wordt op de werkvloer
Dr. Ir. Gwendolyn Kolfschoten
Coachtraining DOEN?! Dag 3
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Conversatietool leerlingenvervoer
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Duurzame inzetbaarheid in de praktijk
Richting geven aan Teamontwikkeling
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)

Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Doelstellingen  Inzicht in eigen competenties en gedrag die de Professioneel-kritische Instelling ondersteunen  Je staat kritisch ten opzichte van jouw eigen oordeelsvormingsproces  Je deelt ervaringen uit de praktijk van elke dag  Je bent je bewust van jouw eigen rol en pakt een voortrekkersrol in de eigen organisatie, beroepsgroep en samenleving.

Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Opzet programma  Introductie en welkom  PKI bij de klant  Ervaringen delen uit de praktijk nav trainingsdag 1  Het profiel van de PKI-accountant. Jij en de ander  Is jouw organisatie PKI proof?  Conclusies en afronding

Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Model van Nelson -1

Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Model van Nelson -2 sceptische karaktertrekken  vragende geest  uitstel van oordelen  zoeken naar kennis  interpersoonlijk begrip  zelfvertrouwen en zelf- determinatie

Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling PKI bij de klant  Oefenen met dilemma's uit de praktijk. Praktijksituaties neerzetten in rollenspel met klant – accountant.  Feedback op de traits van Nelson & schakelen op 4 niveaus in communicatie (Inhoud – Procedure – Proces – Gevoel).  Korte gesprekken, meerdere deelnemers  Geef elkaar constructieve feedback en tips

Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Ervaringen uit de praktijk  Wat heb je meegenomen uit dag 1?  Is er iets veranderd in jouw dagelijkse praktijk?  Wat heb je gedaan met jouw eigen PKI - kwaliteiten en valkuilen?  Specifieke vragen over PKI?

Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling De PKI-accountant  Aan de slag in 4 groepen van 5 deelnemers  Bespreek met elkaar de uitkomsten/antwoorden. Dus: wat valt je op? Welke (sub)vraag vond je lastig? Wat zijn jullie overeenkomsten/verschillen? Etc.  Formuleer met elkaar 3 tips voor de beroepsgroep en organisatie en noteer deze op een flip-overvel  Presenteer de tips aan het einde van de dag aan de groep

Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Het PKI-kantoor  Hoe groot is de kans van slagen voor PKI?  Hoe ga je als organisatie om met verschillende belangen?  Consequenties voor inrichting samenstel- en controlepraktijk?  Wat te doen om een slag te maken?  Noteer met jouw groep op het flip-overvel nu 3 tips voor het PKI-kantoor.  Presenteer de tips voor de PKI-accountant en het PKI-kantoor aan de groep.

Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Afsluiting  Welke conclusie verbind jij aan de training PKI?  Hoe zet je jouw talent in om voortrekker te zijn in PKI?  Wat wil je daarnaast nog kwijt?