Online Plusonderwijs ontvangst www.plannex.nl.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.
Welkom op de Julianaschool
Ict - beleidsplan
De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.
De Kor f Openbare basisschool Montessori Welkom.
hoe gaan we om met verschillen in leercapaciteit
Begeleid zelfstandig leren
Zorgroute basisschool Dijkerhoek.
Lets Learn.  Wat is een elektronische leeromgeving ?  Website  Inloggen  Eigen werk staat klaar  Computerwerk  Wordt nagekeken.  Mediatheek  Agenda.
Digibord en tablet: de perfecte combinatie
St. Trudoschool Vindplaats techniek.
Dalton middelen Op Daltonschool de Kleine Kapitein.
onderwijsstromingen Ontwikkelingsgericht onderwijs
Collectief portfolio groep 3
Portfolio
SLOA vrijval project Bs. Aan de Bron Weert.
Van doelen naar reflectie
Online Plusonderwijs Ontstaan vanuit behoefte plusonderwijs: - structuur en registratie pluswerk - flexibele werkomgeving.
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Zelfstandig werken Groepen 3.
Voorlichtingsavond groep 3
Het werken met portfolio
Praktische adviezen voor de onderwijssituatie
Actieonderzoek instructietafel.
Pass’t Montessorionderwijs ?
Mijn ideale manier van actief en samenwerkend leren Geraldine van Herk
Qompas ProfielKeuze De online gids voor profielkeuze en loopbaanoriëntatie Informatieavond voor ouders.
Qompas StudieKeuze De online gids voor studiekeuze en loopbaanoriëntatie Informatieavond voor ouders.
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Informatie-avond groep 4-5
Anita Lohman & Bert Bouwhuis
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Programma Voorstellen: Noordhoff Uitgevers
“Help mij het zelf te doen”
Lancering Traject
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
ONDERWIJS AAN (POTENTIEEL) BEST PRESTERENDE LEERLINGEN
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Samenwerkend Leren Carola, Hennie en Anita.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
ICALT observatie-instrument training 24 september 2015
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Vaco’s
> dan heeft Plannex een integrale oplossing voor organisaties
Didactiek rondom practicumverslagen: Inhouden, werkvormen en materialen voor de lerarenopleidingen Gerald van Dijk, Hogeschool Utrecht W. Kuiper, H. Eijkelhof,
Weblog Een venster tussen klas en omgeving. Wat is een weblog? Een weblog is een digitaal dagboek. Je kan, wat in de klas gebeurt, delen met de omgeving.
Dalton op de Dorendal.
Grenzen verleggen door talentgericht werken in de klas! In opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap wordt er hard gewerkt aan de.
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
Begeleiding en Professionalisering van invallers De leraar van de toekomst Tiny Rompen
Ogo op de Achthoek Klik bij elke dia om verder te gaan!
Passend onderwijs? Als passend onderwijs om nieuwe oplossingen vraagt voor onderwijs aan meer- en hoogbegaafde leerlingen… … dan heeft Plannex.
Ouderbijeenkomst 20 juni 2017
Qompas ProfielKeuze De online gids voor profielkeuze en loopbaanoriëntatie Informatieavond voor ouders.
Snappet.
Klik op een app voor meer informatie: -ZermeloZermelo -Its LearningIts Learning -OneDriveOneDrive -Kahoot!Kahoot! -QuizizzQuizizz -QuizletQuizlet -Aura.
Nieuwsbrief 6 OBS De Driekleur Daltonlocatie 14 november 2017 AGENDA
Inzet VHT bij ambulante hulpverlening aan LVB gezinnen
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
Bord in de Klas November 2016 AUTEURSRECHTELIJK BESCHERMD
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Online Plusonderwijs ontvangst.
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Cijferloos lesgeven bij talen
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Opleiding Expert ICT & Media Susan van Soest
Transcript van de presentatie:

Online Plusonderwijs ontvangst www.plannex.nl

    Ontstaan vanuit behoefte plusonderwijs:   - structuur en registratie pluswerk - flexibele werkomgeving   Achtergrond Productief BV: www.productief.nl Materialen ter verbreding en verdieping van het Basisonderwijs.   In 2008 merkten we dat er groeiende behoefte was aan een middel voor structurele verwerking en evaluatie van alle pluslessen.  Scholen hadden vaak allerlei plusmaterialen tot hun beschikking, maar misten een doorgaande lijn en portfolio-opbouw per individuele leerling. Plusonderwijs werd steeds vaker gedeeltelijk buiten de groep gegeven, waardoor er behoefte kwam aan een middel wat niet locatiegebonden is. Iets wat zorgt voor een doorgaand leerproces, ongeacht welke leerkrachten en financiele middelen er beschikbaar zijn. Achtergrond Productief: materialen ter verbreding en verdieping.   In 2008 merkten we dat er groeiende behoefte was aan een middel voor structurele verwerking en evaluatie van alle pluslessen. Scholen hadden vaak allerlei plusmaterialen tot hun beschikking, maar misten een doorgaande lijn en portfolio-opbouw per individuele leerling. Plusonderwijs werd steeds vaker gedeeltelijk buiten de groep gegeven, waardoor er behoefte kwam aan een middel wat niet locatiegebonden is. Iets wat zorgt voor een doorgaand leerproces, ongeacht welke leerkrachten en financiele middelen er beschikbaar zijn.

    Wat biedt Plannex?   1. Online werkplek voor top 20 %      - verwerken van al het pluswerk    - begeleiden van plusleerlingen   We hebben Plannex ontwikkeld tot een online werkplek voor al het plusonderwijs. De top 20% van het Primair Onderwijs heeft nu een omgeving om in te excelleren. Iedere leerling krijgt zijn eigen login en heeft daarmee toegang tot zijn eigen online plusomgeving. (Plus)leerkrachten kunnen hen vanaf iedere locatie begeleiden. We hebben Plannex ontwikkeld tot een online werkplek voor al het plusonderwijs. De top 20% van het Primair Onderwijs heeft nu een omgeving om in te excelleren. Iedere leerling krijgt zijn eigen login en heeft daarmee toegang tot zijn eigen online plusomgeving. (Plus)leerkrachten kunnen hen vanaf iedere locatie begeleiden.  

  Wat biedt Plannex?   2. Uitdagende leerstof Plannex bibliotheek:  nu 450 lesprojecten Zoek lessen en zet ze  klaar voor kinderen     Binnen Plannex hebben wij een bibliotheek aangemaakt waarin we leuke uitdagende lesprojecten verzamelen. Leerkrachten zoeken binnen de bibliotheek en zetten lessen klaar voor hun leerlingen.   Leerlingen zien na het inloggen welke lessen voor hen klaar staan, plannen hun taken in en kunnen ze online verwerken via het werkboekje.  Binnen Plannex hebben wij een bibliotheek aangemaakt waarin we leuke uitdagende lesprojecten verzamelen. Leerkrachten zoeken binnen de bibliotheek en zetten lessen klaar voor hun leerlingen.   Leerlingen zien na het inloggen welke lessen voor hen klaar staan, plannen hun taken in en kunnen ze online verwerken via het werkboekje.

  Wat biedt Plannex?   3. Structuur        - werken volgens vaste opbouw  - planning via agenda  - registratie via actiepunten  - werken vanuit groepen   Meer- en hoogbegaafde leerlingen hebben behoefte aan zeer divers en uitdagend onderwijs. Maar dat wordt vaak ook op een heel verschillende manier aangeboden, waardoor er veel energie gaat naar het begrijpen van de nieuwe opdracht en verwerkingsmanier. Plannex biedt 1 omgeving voor alle verschillende plusprojecten.  Er wordt gewerkt vanuit een groepenstructuur. Na het aanmaken van een groep plaatst u er lesprojecten in. Vervolgens maakt u leerlingen lid van de groep. Zij kunnen binnen de groepen waar ze lid van zijn zoeken naar leuke lesprojecten.   Zo kunt u uw eigen bibliotheek opbouwen met lesprojecten die u graag gebruikt. Meer- en hoogbegaafde leerlingen hebben behoefte aan zeer divers en uitdagend onderwijs. Maar dat wordt vaak ook op een heel verschillende manier aangeboden, waardoor er veel energie gaat naar het begrijpen van de nieuwe opdracht en verwerkingsmanier. Plannex biedt 1 omgeving voor alle verschillende plusprojecten.  Er wordt gewerkt vanuit een groepenstructuur. Na het aanmaken van een groep plaatst u er lesprojecten in. Vervolgens maakt u leerlingen lid van de groep. Zij kunnen binnen de groepen waar ze lid van zijn zoeken naar leuke lesprojecten.   Zo kunt u uw eigen bibliotheek opbouwen met lesprojecten die u graag gebruikt.

  Wat biedt Plannex?   4. Omgeving voor AL het pluswerk   - zelf lesprojecten toevoegen - lesprojecten delen   Er worden wekelijks nieuwe lesprojecten aan de Plannex bibliotheek toegevoegd.  Op dezelfde manier kunnen Plannex gebruikers zelf ook lesprojecten toevoegen. Dit biedt een grote winst voor plusleerkrachten: u plaatst eenmalig een lesproject en kunt hem steeds weer uit de digitale bibliotheek halen.  U bepaalt of u de les alleen binnen uw eigen groep zichtbaar maakt, of dat u hem ook aan andere scholen aanbiedt.  Zo kunt u bijvoorbeeld samen met andere scholen binnen uw bestuur werken aan een serie pluslessen. U kunt lessen ook aan andere scholen aanbieden tegen een vergoeding via het Plannex creditssysteem. Er worden wekelijks nieuwe lesprojecten aan de Plannex bibliotheek toegevoegd. Op dezelfde manier kunnen Plannex gebruikers zelf ook lesprojecten toevoegen. Dit biedt een grote winst voor plusleerkrachten: u plaatst eenmalig een lesproject en kunt hem steeds weer uit de digitale bibliotheek halen. U bepaalt of u de les alleen binnen uw eigen groep zichtbaar maakt, of dat u hem ook aan andere scholen aanbiedt. Zo kunt u bijvoorbeeld samen met andere scholen binnen uw bestuur werken aan een serie pluslessen. U kunt lessen ook aan andere scholen aanbieden tegen een vergoeding via het Plannex creditssysteem.

  Wat biedt Plannex? 5. Werken aan basisvaardigheden         - samenwerken         - organiseren         - plannen         - presenteren In Plannex staan lesprojecten met veelal een uitdagend cognitief doel. Dit motiveert de kinderen om er mee aan de slag te gaan. Voor deze doelgroep is vaak het oefenen van studie- en samenwerkingsvaardigheden belangrijker dan het verrijken van hun kennis. De grootste leerwinst is te behalen in het verbeteren van het leerproces. Daarom kunt u bij het klaarzetten van een les eenvoudig een specifieke instructie meegeven. U geeft bijvoorbeeld aan dat u extra let op hoe het samenwerken verliep, of het wel of niet vragen om hulp.    Zo kunt u nog meer inspelen op de individuele leerbehoefte van uw plusleerlingen, om ze goed voor te bereiden op het Voortgezet Onderwijs. In Plannex staan lesprojecten met veelal een uitdagend cognitief doel. Dit motiveert de kinderen om er mee aan de slag te gaan. Voor deze doelgroep is vaak het oefenen van studie- en samenwerkingsvaardigheden belangrijker dan het verrijken van hun kennis. De grootste leerwinst is te behalen in het verbeteren van het leerproces. Daarom kunt u bij het klaarzetten van een les eenvoudig een specifieke instructie meegeven. U geeft bijvoorbeeld aan dat u extra let op hoe het samenwerken verliep, of het wel of niet vragen om hulp.    Zo kunt u nog meer inspelen op de individuele leerbehoefte van uw plusleerlingen, om ze goed voor te bereiden op het Voortgezet Onderwijs.

  Wat biedt Plannex?      6. Registratie en evaluatie          - voor de leerling     - voor de begeleider     - op school- en bestuursniveau           In Plannex registreren leerlingen wat ze doen. Dit doen ze elke keer dat ze aan een les werken. Ze noteren wanneer, hoelang en wat ze hebben gedaan. Door dit te doen krijgen ze inzicht in hun eigen handelen en wordt het leerproces ook evalueerbaar. Begeleiders hebben in Plannex goed overzicht van waar hun leerlingen aan werken. Ze kunnen (ook vanaf een andere locatie) meekijken, tips geven en evalueren. Het is ook mogelijk om een bovenschoolse pluscoordinator aan te stellen die de leerkrachten begeleidt via Plannex. Door te werken met Plannex kunt u eenvoudig uw beleidsdoelstellingen wat betreft excellentie evalueren. U heeft inzIchtelijk hoeveel leerlingen deelnemen aan welke lesprojecten, hoe hun vorderingen zijn enz. Dit kan een belangrijk hulpmiddel vormen bij het verantwoorden van de prestatieboxgelden. In Plannex registreren leerlingen wat ze doen. Dit doen ze elke keer dat ze aan een les werken. Ze noteren wanneer, hoelang en wat ze hebben gedaan. Door dit te doen krijgen ze inzicht in hun eigen handelen en wordt het leerproces ook evalueerbaar. Begeleiders hebben in Plannex goed overzicht van waar hun leerlingen aan werken. Ze kunnen (ook vanaf een andere locatie) meekijken, tips geven en evalueren. Het is ook mogelijk om een bovenschoolse pluscoordinator aan te stellen die de leerkrachten begeleidt via Plannex. Door te werken met Plannex kunt u eenvoudig uw beleidsdoelstellingen wat betreft excellentie evalueren. U heeft inzIchtelijk hoeveel leerlingen deelnemen aan welke lesprojecten, hoe hun vorderingen zijn enz. Dit kan een belangrijk hulpmiddel vormen bij het verantwoorden van de prestatieboxgelden.

  Wat vraagt Plannex?     De (plus)leerkracht wordt talentcoach   Substantieel aandacht geven aan het opzetten van het plusonderwijs Feedback   De kinderen werken online en u ook. Zo kunt u wanneer u dat wilt lessen nakijken , feedback geven en nieuwe lessen klaar zetten.  Elke les kunt u opmerkingen plaatsen die de kinderen de volgende keer weer tegen komen bij het verwerken van de les. De plusleerkracht is niet  degene die de lesstof aanreikt, maar degene die de plusleerlingen begeleidt in het leren benutten van hun talenten. Dit vraagt inzet en motivatie van de betrokken leerkrachten om het plusonderwijs fundament te geven. Wij helpen u verder. We geven ondersteuning in het opzetten en gebruik van uw Plannexomgeving.  Ook kunnen u en uw leerlingen via onze online coach live in contact komen met onze medewerkers om uw vragen te stellen. Onze online coach is dagelijks online. Plannex is continu in ontwikkeling. We horen graag feedback!! De kinderen werken online en u ook. Zo kunt u wanneer u dat wilt lessen nakijken , feedback geven en nieuwe lessen klaar zetten. Elke les kunt u opmerkingen plaatsen die de kinderen de volgende keer weer tegen komen bij het verwerken van de les. De plusleerkracht is niet  degene die de lesstof aanreikt, maar degene die de plusleerlingen begeleidt in het leren benutten van hun talenten. Dit vraagt inzet en motivatie van de betrokken leerkrachten om het plusonderwijs fundament te geven. Wij helpen u verder. We geven ondersteuning in het opzetten en gebruik van uw Plannexomgeving. Ook kunnen u en uw leerlingen via onze online coach live in contact komen met onze medewerkers om uw vragen te stellen. Onze online coach is dagelijks online. Plannex is continu in ontwikkeling. We horen graag feedback!!

Uitproberen? www.plannex.nl