Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is strategisch leren?
Advertisements

Microsoft CRM Academy Introductie in CRM
Primary art market - Signals Waarde creëren & waarde vasthouden Value Creation & Value Capture Monika Kackovic.
Menno Karres Lead Auditor
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Marketing voor ZZP-ers
“Goed bezig, nu voor later” Veiligheid, een kwestie van gedrag?
 Evolutie • Familiebedrijf °1948, derde generatie • 50 winkels • Omzetgroei van 294% (63.500/21.600); • Marge + 3%, EBITDA X 5, tewerkstelling.
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
Introductie tot de Horeca en Hospitality Industrie
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
MARKETING- COMMUNICATIE IN DE SPORT
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Van Egdom Consultancy 1 Workshop interne organisatie Groningen, 7 april 2010.
H10: Prijsmanagement.
1 UITGAAN VAN POTENTIES WERKEN AAN EXCELLENTE KINDEROPVANG.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Hoofdstuk 1 - Inleiding Wat is een organisatie? mensen middelen
Leiderschap en HR Meerkat Relatiedag 2010.
ENHANCE SURINAME’S COMPETITIVENESS. Product The Human factor.
H7: Productmanagement.
Kwaliteit Een Rolls Royce is kwalitatief net zo goed als een Lada
Wat is APPRECIATIVE INQUIRY Een manier van kijken en Een co-creatie voor duurzame verandering
Human resources management /payroll cyle
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Oude en nieuwe uitdagingen in personeelsmanagement.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Persoonlijke Verkoop. Commerciële actie - Classificatie Afleveren van producten Bestellingen opnemen - intern Bestellingen opnemen - extern Informatieverstrekking.
Marketing vandaag en morgen
Missie, visie & jaarplan
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Schitterende Organisaties®
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
De perfecte dienst Bart Bockaert – Kristof Dekens – Claude Gallo – David Moens – Franky Van den dries – Pieter Verbestel.
Presentatie Reisbranchecampagne Reisagentensymposium 20 april 2009, Hoofddorp.
Zonnekeur Installateur Solar days 2014, Wageningen Gerard van Amerongen Stichting DEPK 1.
Figuur 1.1 Voorbeeld van een BIK
Aenova Software Hans van der Last Algemeen Directeur Aenova Software
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management Figuur 6.1 F-groepering (horizontale differentiatie)
De brug tussen Service en Marketing
Marketing vandaag en morgen
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
Commercieel beleid en recht
Financiering en inkoop H5 Exploitatiebegroting Certificeerbare Eenheid Ondernemerschap.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
VOKA - VCG - Jos Borremans - jborrema Page 1 08/12/2009.
Nike Supply Chain Management
BedrijfsEconomie Opgave 1.13 Kevin Kwee [ ]
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Compliance Professional Dag 7 oktober 2010
Major DesignThis! Daniel Eusebio Roque CMD 4A Internal Branding.
Het Rijk van Koning Klant
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
The POWER of
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Dienstenmarketing Week 4.
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
Handboek Online Marketing 4, Hoofdstuk 3
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
ABILITY = IN STAAT ZIJN.
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
STRATEGIE MANAGEMENT STRUCTUUR CULTUUR PROCESSEN MEDEWERKERS
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!

Marketing 2 De klant als de sturende functie en marketing als de integratieve functie Klant Marketing Productie Human resources Financieel

Marketing 3 Heden verandert het concurrentiele terrein zo snel, dat ervaring irrelevant en gevaarlijk wordt!

Marketing 4 De Klant

Marketing 5 Klanten Front-line mensen Middle Management Top Management Traditionele Organisatie Structuur

Marketing 6 Klant-gerichte Organisatie Structuur Klanten Front-line mensen Middle management Top manage- ment Klanten

Marketing 7 Componenten van Waarde voor de Klant Imago Personeel Diensten Product Totale klanten waarde Totale klanten waarde Financieel Tijd Energie Psychisch Totale klanten investering Totale klanten investering Waarde geleverd aan Klant Waarde geleverd aan Klant

Marketing 8 Inactive or ex-customers Evolutie van de klant PartnersAdvocatesClients Repeat customers First-time customers Suspects Prospects Disqualified prospects

Marketing 9 Drie vormen van Marketing in Dienstverlening Interne marketing OndernemingKlanten Externe marketing Medewerkers Interactieve marketing Kuis/ Onderhouds diensten Financi ë le/ Bank diensten Restaurant

Marketing 10 Product Differentiatie Vorm Eigen- schappen PrestatieKwaliteit Voldoen Aan Verwachting Duurzaam- heid Betrouw- baarheid Herstel- baarheid StijlDesign

Marketing 11 Levering Diensten Differentiatie Bestel gemak Bestel gemak Onderhoud & Herstelling Onderhoud & Herstelling Klanten Training Klanten Training Installatie Klanten Consulting Klanten Consulting Diverse Diensten

Marketing 12 MediaAtmosfeer Symbolen Gebeurte- nissen Emotionele differentiatie Imago Differentiatie

Marketing 13 WaardevolleVerschillen Betaalbaar Superieur Winstgevend Exclusief Onderscheidend Belangrijk Communiceer baar Communiceer baar

Marketing 14 They may forget what you said, but they will never forget how you made them feel Buechner

Marketing 15 The Four R’s of the new view of Marketing 15

Marketing 16 Value creation to loyalty 16 Waarde Tevredenheid Retentie <loyaliteit Herhaal aankoop Doorverwijzing Toegenomen aandeel in aankoop James Barnes

Marketing 17 Defensieve versus Offensieve Strategieën 17

Marketing 18 Dienst-Kwaliteit Model Verwachte dienstverlening Management percepties van consument verwachtingen Marketer Consument Gap 1 Levering van dienst (inbegrepen voor- en na-contacten) Gap 3 Vertaling van percepties in dienst-kwaliteit specificaties Gap 2 Gap 5 Gepercipieerde dienst Externe communi- catie naar gebruikers Gap 4 Persoonlijke Behoeften Voorbije ervaring Mond aan Mond communicatie

Marketing 19 Interne marketing Externe (traditionele) marketing = is de creatie van de randvoor- waarden voor beloften aan afnemer Verantwoordelijk- heid elke manager en leidinggevende (primair) = scheppen van verwachtingen door doen van beloften Verantwoordelijk- heid marketing- functie (primair) Carrière Rol conflicten Imago Persoonlijke behoeften Individuele behoeften Ervaring verleden Imago Mond-tot-mond Dienst- verlening Afnemers Interactieve marketing= nakomen van beloften dienstverleners systemen, fysieke middelen managemenet support ondersteunend personeel technologie en systemen corporate/lokaal imago Verantwoordleijkheidvoor het uitvoerendpersoneel (primair) Corporate Strategie Service- concepten ‘moments of truth’

Marketing 20 De Verkoper / Vertegenwoordiger

Marketing 21 Alternatieve Stappen: Find ’em Grab ‘em Show ‘em Answer ‘em Sell ‘em Keep ‘em

Marketing 22 Begeleiden van verkopers Opstellen klantentargets en bezoeksnormen Opstellen van prospectentargets en bezoeksnormen Tijd- en territoriumbeheer

Marketing 23 Tijd en Taak Analyse Voorbereiding Reistijd Eten & Breaks Wachten Verkopen Administratie

Marketing 24 KAM in een ruimer kader Relationship Based Enterprise Relatiemarketing CRM KAM Discovery Dialogue Discipline Customer Retention Loyalty Satisfaction Relationship Life time value

Marketing 25 Opzet ACCOUNT What brings together every business on this fair planet? RELIANCE ON CUSTOMERS KEY 80% van de winst komt van 20 % van de klanten (Pareto) MANAGEMENT Luck favours the prepared mind (Pasteur) MANAGER People are not your most important asset. The right people are!

Marketing 26 The hard business fact of life is that no rewards are given for effort, only for results !

Marketing 27 You pay peanuts, You get monkeys !

Marketing 28 Besluit

Marketing 29 Er bestaan twee soorten bedrijven: Diegenen met een marketing afdeling En Diegenen met een marketingziel