De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Primary art market - Signals Waarde creëren & waarde vasthouden Value Creation & Value Capture Monika Kackovic.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Primary art market - Signals Waarde creëren & waarde vasthouden Value Creation & Value Capture Monika Kackovic."— Transcript van de presentatie:

1 Primary art market - Signals Waarde creëren & waarde vasthouden Value Creation & Value Capture Monika Kackovic

2 Primary art market - Signals Agenda  Waarde: Wat is waarde? Hoe kun je het creëren? Hoe kun je het vasthouden?

3 Primary art market - Signals Agenda  Waarde: Wat is waarde? Hoe kun je het creëren? Hoe kun je het vasthouden?  Markt: Hoe waardeer je een produkt als kwaliteit niet meteen zichbaar is?

4 Primary art market - Signals Agenda  Waarde: Wat is waarde? Hoe kun je het creëren? Hoe kun je het vasthouden?  Markt: Hoe waardeer je een produkt als kwaliteit niet meteen zichbaar is?  Competitie: Is het echt “eten of gegeten worden” of kan het ook “win-win” zijn?

5 Primary art market - Signals Agenda  Waarde: Wat is waarde? Hoe kun je het creëren? Hoe kun je het vasthouden?  Markt: Hoe waardeer je een produkt als kwaliteit niet meteen zichbaar is?  Competitie: Is het echt “eten of gegeten worden” of kan het ook “win-win” zijn?  Selectie: Het begrijpen van “wie waardeert wat” binnen selectie-processen kan helpen om gecreërde waarde vast te houden.

6 Primary art market - Signals Waarde  Wat is waarde?  Subjectieve evaluatie “ …mensen geven hun geld en/of tijd uit aan datgene waar ze de meeste tevredenheid aan denken te ontlenen.”

7 Primary art market - Signals Waarde  Wat is waarde?  Subjectieve evaluatie “ …mensen geven hun geld en/of tijd uit aan datgene waar ze de meeste tevredenheid aan denken te ontlenen.”  Waarde is gebaseerd op de verwachting van de klant betreffende de nuttigheid van en/of tevredenheid over het produkt “ …als het maar onderscheidend is volgens de koper.”

8 Primary art market - Signals Waarde  Hoe kun je waarde creëren?  Gebaseerd op een eigen manier van werken om te voldoen aan de verwachtingen van de klant (entrepreneurial labor) …toegespitst op ondernemend werken

9 Primary art market - Signals Waarde  Hoe kun je waarde creëren?  Gebaseerd op een eigen manier van werken om te voldoen aan de verwachtingen van de klant (entrepreneurial labor) …toegespitst op ondernemend werken  Een paar ideeën gebaseerd op de theorie …duidelijk thema  stip op de horizon: “wat willen we bereiken?”

10 Primary art market - Signals Waarde  Hoe kun je waarde creëren?  Gebaseerd op een eigen manier van werken om te voldoen aan de verwachtingen van de klant (entrepreneurial labor) …toegespitst op ondernemend werken  Een paar ideeën gebaseerd op de theorie …duidelijk thema  stip op de horizon: “wat willen we bereiken?” …dynamisch  om de toekomst vorm te geven, moet je niet blijven hangen in oude stucturen

11 Primary art market - Signals Waarde  Hoe kun je waarde creëren?  Gebaseerd op een eigen manier van werken om te voldoen aan de verwachtingen van de klant (entrepreneurial labor) …toegespitst op ondernemend werken  Een paar ideeën gebaseerd op de theorie …duidelijk thema  stip op de horizon: “wat willen we bereiken?” …dynamisch  om de toekomst vorm te geven, moet je niet blijven hangen in oude stucturen …pro- en interactief  reageer niet alleen, maar betrek alle stakeholders

12 Primary art market - Signals Waarde  Hoe kun je waarde creëren?  Gebaseerd op een eigen manier van werken om te voldoen aan de verwachtingen van de klant (entrepreneurial labor) …toegespitst op ondernemend werken  Een paar ideeën gebaseerd op de theorie …duidelijk thema  stip op de horizon: “wat willen we bereiken?” …dynamisch  om de toekomst vorm te geven, moet je niet blijven hangen in oude stucturen …pro- en interactief  reageer niet alleen, maar betrek alle stakeholders …en vooral  hou je grootste fans en critici in gedachte

13 Primary art market - Signals Waarde  Hoe kun je waarde creëren?  Gebaseerd op een eigen manier van werken om te voldoen aan de verwachtingen van de klant (entrepreneurial labor) …toegespitst op ondernemend werken  Een paar ideeën gebaseerd op de theorie …duidelijk thema  stip op de horizon: “wat willen we bereiken?” …dynamisch  om de toekomst vorm te geven, moet je niet blijven hangen in oude stucturen …pro- en interactief  reageer niet alleen, maar betrek alle stakeholders …en vooral  hou je grootste fans en critici in gedachte …spanning  “everything can look like failure in the middle” (Kanter’s Law).

14 Primary art market - Signals Hoe waardeer je een produkt als kwaliteit niet meteen zichbaar is? Markt

15 Primary art market - Signals Competitie…een kort, maar krachtig verhaal

16 Primary art market - Signals …maar wacht heel even

17 Primary art market - Signals …dit kan ook eindigen in een “win-win”

18 Primary art market - Signals …dit kan ook eindigen in een “win-win”

19 Primary art market - Signals …dit kan ook eindigen in een “win-win”

20 Primary art market - Signals …dit kan ook eindigen in een “win-win”

21 Primary art market - Signals Tot nu toe… Drie basisbegrippen bij het opstellen van bedrijfsstrategieën  Waarde  Markt  Competitie

22 Primary art market - Signals Tot nu toe… Drie basisbegrippen bij het opstellen van bedrijfsstrategieën  Waarde  Markt  Competitie  Selectieprocessen  Het begrijpen van selectoren  Welke selector waardeert welk selectie-proces  Helpt bij het realiseren van artistieke doelstellingen

23 Primary art market - Signals Selectieprocessen Waarom kiezen ze voor deze en niet de anderen?  Expert selectie oriëntatie  Markt selectie oriëntatie  Peer selectie oriëntatie

24 Primary art market - Signals Dank je wel!


Download ppt "Primary art market - Signals Waarde creëren & waarde vasthouden Value Creation & Value Capture Monika Kackovic."

Verwante presentaties


Ads door Google