ADP Prototype tussenopdracht Amanda van Laar, GAR1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loverboys alles over loverboys.
Advertisements

De schaduw van Jan Harrie Geelen Querido.
Leven in de kracht van de Heilige Geest
Toen God “de vrouw” maakte, was hij al 6 dagen aan’t overwerken.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
De Vrouw Toen God de vrouw schiep was hij nog laat bezig op de 6e dag.
Minecraft.
Gewoon Toon.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Uitleg lijdend voorwerp (lv)
Dag 2. Dag 2 Dag 2 van het dagboek Aloha allemaal, Zo daar ben ik weer. Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie al benieuwd naar wat ik vandaag allemaal.
Sander Mager Roel Lafeber CE2A. Sinds een aantal maanden ben ik erg fanatiek de game ‘’Candy Crush’’ aan het spelen. Een klasgenootje van mij speelde.
en toen werd ik weer wakker en toen hoorde ik ook gegrom, nou het was wel hmm, ik dacht hmm.
Het 11e en het 12e werk van Heracles.
De mayonaisepot en de koffie
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
Hoofdstukken 15 en 16.  als spelers meer keuze hebben kunnen nieuwe verhalen ontstaan. Hoe kan ik meer keuzes brengen?  Conflicten leiden tot meerdere.
het licht van Pasen schijnt. Het is aan ons te zorgen dat, Wanneer vele paaskaarsjes branden Is dat een prachtig gezicht. Want dan zie je iedereen.
Loverboys.
Een verhaal om te onthouden
Vriendschap.
Het leven.
Amber van Iddekinge, 10 maart Presentatie werkstuk.
Wat maakt het leven zinvol?
Ik voel me zo alleen !.
Mooi scheppingsverhaal...
Het Leven /04/2017.
Hoofdstuk 15: One Kind of Experience Is the Story Story/Game Duality The Myth of Passive Entertainment The Dream The Reality The String of Pearls The Story.
ADP tussenopdracht Naam: Pieter Hoekstra Klas: GDD1A Datum: 20 maart, 2010 Module: D&R, Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Planet game.
Idee Generatie Wit Papier, Warcraft 3, Thrall, Hoofdpijn, denken, rare les, Karel aan het ijsberen, Schrijven, Opdracht, Schaken, Stappen, Oplichten, Vooruit.
Resultaten 1 e les Type game: Platformer/Puzzel Concept: De speler neemt de gedaante aan van een jongen die per ongeluk door een steen naar een alternatieve.
ADP Tussenopdracht: Horseman Student: Kaj Metz Richting: GAR Module: Design & Research Vak: Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Datum:
Tussenopdracht Medical Kevin van Nes – Game Design & Development 1-B
Kunst!!! Ik heb samen met mijn oma een schilderij gemaakt met veel kleuren lees meer over in deze powerpoint.
Bewerkt door Rani, Sofie, Helena en Annelies Schooljaar:
Een bericht speciaal voor jouw m’n
JUNIOR Mijn vriend.
Uitleg bijvoeglijke bepaling (bvb)
Foto 1 Sofera kreunt en wist het zweet van haar voorhoofd. Ze heeft zoveel pijn, weet niet wat te doen. Het is de tweede keer dat Sofera bevalt van een.
Interpreteren van data
“Geef en je zal gegeven worden.”
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
© VIP GilzeRijen ( brengt hulpvragers en vrijwilligers bij elkaar en de website is een zusje van Zorgvoorelkaar.com. Rob: “Ik was.
Spel uit de top 20: Fifa ’13..
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Vrienden.
Het opbouwen van een data base
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Advent 2014 Logo school.
Arthur Japin, de niet-gelovige hoofdredacteur van de #Jezusglossy, over vergeving.
Ik doe mijn presentatie over…
Uitleg persoonsvorm (pv)
Marloes Waterschoot Klas 3D
Fantasie Gemaakt door Kristie!.
Dictee 6.2 succes.
Om soms eens dieper over na te denken
Wat een oude haan deed om niet vervangen te worden door een jongere...
 Wie heeft er hyves?  Hoe vaak zit je er op?  Schelden op Hyves hoort er nu eenmaal bij, iedereen doet dat, ik ook.
Stage: Basisschool de Klingerberg
THE LION KING The Musical. Musical  In december 2012 ben ik in London naar de musical ‘The Lion King’ geweest. Ik was er een aantal jaren daarvoor ook.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Welkom.
Gemaakt door Roos de Boer ylia lijkt een gewoon meisje. Maar eigenlijk niet want ze woont bij een heel heksenvolk. Maar ylia is nog geen heks. Maar dat.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Het Roze Strikje Hoeveel hou je van haar... ? hou je van haar... ?
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Thema voorbereid met jongeren. Licht van de wereld U scheen in mijn duisternis, nu mag ik zien wie u bent. Liefde die maakt dat ik U wil kennen Heer’,
Diverse spreuken en gezegde`s
Hoeveel hou je van haar... ? Als je een vrouw bent, ben ik zeker dat dit je zal interesseren... En ben je een man, dan ken je zeker een vrouw die echt.
Transcript van de presentatie:

ADP Prototype tussenopdracht Amanda van Laar, GAR1

Vooral strips, kostuums, Pokémon, Qix’ Adventure en Puchicarat.  Soort Game: Puzzel/RPG  Het Concept: Je belandt in een helse puzzelwereld. De speler moet letterlijk alles testen om te zien of het iets is wat hem zal helpen verder te komen in het verhaal. Het spel in feite een slechte mockup van alle RPG’s bij elkaar, met name The Legend of Zelda.

Voedsel, weer kostuums, Zelda, Commander Keen en Metabots.  Soort game: RPG  Het concept: Je speelt een jongen die met heldenkostuum en al in een soort pretparkachtige wereld belandt. Daar wordt je door iedereen aanbeden en alles wat je doet vinden de mensen daar helemaal geweldig. Er zijn natuurlijk ook personen wie je tegenwerken. Zij zijn bezeten van een kwade macht en trappen je in elkaar als je ze irriteert. Via miniquests en random events (kakkerlakken en draken die aanvallen vanuit het niets) speel je het spel. Het doel is om weer thuis te komen in je eigen wereld nadat je deze wereld heb gered van de kwade macht.

 De boodschap De boodschap is dat iedereen zich een held kan voelen als hij maar in bepaalde situaties wordt gezet. En wellicht dat in een kostuum rondrennen en kakkerlakken doden leuk is.  Wie is de speler? Het spel is gericht op personen die van fantasy houden en RPG’s. De speler moet op zijn minst weten hoe een RPG over het algemeen in elkaar zit qua logica en beschikken over een degelijk puzzelvermogen om verder te komen in het spel.  Wat gaat de speler meemaken? Het gevoel dat hij/zij een held is, maar ook vaak humor en spanning. En waarschijnlijk ook pijn in de vingers tijdens het verdrijven van kakkerlakken…  Wat gaat de speler doen om tot die ervaring te komen? Hij lost problemen in het spel op, waarna alle inwoners aan zijn voeten liggen en hem prijzen. Alles is lichtelijk overdreven qua hoe het spel je beloont voor je handelingen. Ook kan de speler tegenstanders uitschakelen door ze te verslaan in spannende gevechten.  Wat voor mechanics heeft de game? Het spel is geschikt voor een Gameboy Color, dus de speler bestuurd de held met pijltjestoetsen en heeft een actie- en cancelknop voor interacties. De speler kan NPC’s aanspreken met de actieknop en zij zullen waarschijnlijk een quest geven, welke meestal bestaan uit iets verzamelen, zoeken of met een ander praten. Ook kan hij de actieknop gebruiken om aan te vallen en wellicht nog andere dingen. Om de zoveel tijd is er kans op een random event, maar alleen als de speler niet met iets bezig is (zoals praten of vechten).  In welke omgeving kan de speler deze mechanics uitvoeren? De omgeving is een simpele birdsview waarin alles plat van voren wordt gezien (ala Pokémon en Zelda). De wereld is opgedeeld in meerdere blokken, verbonden met paden.

 Het prototype bestond uit: Stukjes papier met verschillende kleuren.  Hieraan kon je zien wie en wat goed of kwaad was. Een aantal dialoogvensters voor de interactie met de NPC’s. Dobbelstenen om random events te berekenen. Mijn stem voor de NPC’s.  Wat je kon doen: Je kon rondlopen met jouw held. Je kon NPC’s aanspreken.  Kinderen die je aanbidden.  Slechte moeder wie wil dat je haar kinderen hun lunch brengt.  Bezeten soldaten wie je in elkaar trappen als je ze 2 keer aanspreekt Je kon aangevallen worden door een random event  Kakkerlakken overspoelen de stad!  De kwade tovenaar en zijn draak vallen aan!

 Geprobeerd de speler het doel van het spel te laten vinden [x]  Geprobeerd de speler heroisch te laten voelen [x]  Geprobeerd de speler te laten lachen [v]  Geprobeerd de mogelijke vragen van de speler te beantwoorden [x]

 Heel duidelijk dat het spel uitgediept moest worden in zowel verhaal als mechanics  Er moest ook een doel komen, een climax.  Ik heb besloten dat: Alles, maar dan ook echt ALLES wordt belachelijk heroïsch beloont, zelfs als je de goede mensen iets aandoet. Je praktisch alles kan doen en gebruiken zoals in D&D. Je doel is om in leven te blijven, je gaat namelijk van bijna alles dood (dus ook het feestje met de villagers). Ook is het doel om je held terug naar de echte wereld te krijgen (via de dood?)

 De boodschap De boodschap is dat je van het leven moet genieten op welke manier dan ook, want uiteindelijk sterf je toch wel een gruwelijke dood. Proberen ergens naar te streven geeft een beter gevoel dan waneer je het meteen opgeeft.  Wie is de speler? Het spel is gericht op personen die van fantasy houden en RPG’s. De speler moet op zijn minst weten hoe een RPG over het algemeen in elkaar zit qua logica en beschikken over een degelijk puzzelvermogen om verder te komen in het spel.  Wat gaat de speler meemaken? Het gevoel dat hij/zij een held is, maar ook vaak humor en spanning. Verder zal hij vaak het gevoel van vreugde en verdriet tegelijk voelen. Waarschijnlijk zal hij ook gefrustreerd zijn omdat het onmogelijk is om thuis te komen zonder dood te gaan.  Wat gaat de speler doen om tot die ervaring te komen? De speler zal quests moeten aanvaarden van inwoners van deze wondere wereld waarin hij is belandt. Hierdoor zal hij uiteindelijk thuiskomen in de echte wereld. De speler mag alles doen, laten en gebruiken wat hij wilt bij het voltooien van deze quests.  Wat voor mechanics heeft de game? De speler bestuurt zijn held met de pijltjestoetsen of muis. Achter hem wappert een constante stroom confetti aan wat verder geen invloed heeft op het spel. Met de actieknop kan hij dingen selecteren en door enkel werkwoorden te typen kan hij er vanalles mee doen. Tijdens gevechten wordt enkel gebruik gemaakt van de actieknop en de pijltjestoetsen of muis. Tevens is er een cancelknop voor als de speler zich bedenkt.  In welke omgeving kan de speler deze mechanics uitvoeren? De omgeving is een simpele birdsview waarin alles plat van voren wordt gezien (ala Pokémon en Zelda). De wereld is opgedeeld in meerdere blokken, verbonden met paden.

 Goede representatieve art maken.  Goede dialogen verzinnen.  Meer uitbreidingen en mogelijkheden ondersteunen.  Wellicht het verhaal wat beter uitdiepen.  GOED motief verzinnen voor de dood.