Prospekta Collectieve kunstmarketing sinds 8 jaar.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onderzoek erfgoed en erfgoedcollecties in Antwerpen
Advertisements

Workshop 3 deel 1: Marketing
Ontwikkeling van het Netwerk Naamkunde
Business mapping Business model canvas.
De marketingmixstrategie
Marketing voor verkeerskunde
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Bedrijfspresentatie Promavise
TiNCK? Ticket Informatie Cultuur Knooppunt Virtueel cultuurloket: Initiatief Provincie West-Vlaanderen: Onderdeel dienst cultuur.
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Business Marketing Sabine Vermuyten
Zorg voor Klanten Brenda Mark - van Haarst
Inleiding in de Marketing
Zorgbedrijf Antwerpen Een nieuwe organisatie, werken aan een nieuw imago.
Marketing presentatie
Marketing theorie Week 1 To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1.
Kennismaking NCOI Wie ben je, wat doe je, wat wil je leren?
Inleiding tot marktonderzoek
Productencatalogus Samen beter informeren. Wat is de Productencatalogus? Uitwisselingssysteem voor overheidsinformatie.
Opvoedingswinkel Gent WZO Sluizeken Tolhuis Ham 16/11.
Welzijnsoverleg Regio Gent vzw – Welzijnsoverleg Regio Gent vzw – Gezondheidsdienst Gent De Gezondheidsdienst van de Stad Gent.
Collectieve Cultuur Marketing
OP WEG NAAR EEN COLLECTIEVE COMMUNICATIESTRATEGIE VAN DE ERFGOEDSECTOR Een onvoltooid verhaal Jan Cools.
CIJFERS EN MEER… Wat leren we uit onderzoek en hoe vertalen we dit naar onze eigen communicatie en publiekswerking ? Hoever moet je hierin gaan ? HOKJESDENKEN…
Sessie C9 Gouden Shot. Genomineerden Gouden Shot De Bib. Het leven van A tot Z Bling Bling Paola246 Triootjes.
Cultuurpassen in Vlaanderen 1 december 2003 Joris Rossie.
NEDERLANDS Uitburo  Waarom ? Waarom ? Waarom ?  Wat ? Hoe? En vooral: met wie?  Drempels maar ook oplossingen NEDERLANDS Uitburo Koudwatervrees voor.
In&Uit Leuven naar een nieuw toeristisch-cultureel onthaal Annemie Vandermotte Themadag Vrijetijdsonthaal – 26 september 2005.
Project Maatschappelijke Identiteit. 2 De stad/de gemeente De stad/de gemeente week 1 Brainstorming Quiz Website bekijken over eigen stad/gemeente Duiding:
“Centrum Genk, Bruisend Stadshart”
Marketingplanning en strategie
Inleiding in de marketing
Inleiding in de marketing Cursus VMO introductiecollege.
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
ICT – POWERPOINT OEFENING 2 Fevlado Federatie van Vlaamse DovenOrganisaties (vzw)
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
SAMEN LEVEN Team projecten en evenementen. VERLOOP INFO SESSIE  1. De dienst “Samen leven”  2. Projectwerking Antwerpen Noord (team projecten en evenementen)
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Business Marketing Management
Citymarketing Hilversum 2006
Uit in Brabant Doel: stimulering cultuurparticipatie Initiatief van: Brabants Bureau voor Toerisme Provinciale Bibliotheekcentrale Omroep Brabant Provincie.
 Iris Info Doelstelling Integraal invoeren van beeldspraak in de Achterhoekse bibliotheken.
Marketing H4 Strategisch managementplan Commercieel medewerker.
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Marketing 5 havo.
Van actie naar interactie
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Service Blue Print Student aan het woord Dave Caljouw.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
2017 – Digital Pixel Marketing
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Marktanalyse.
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Multiple sclerose en toch niet alleen!!!
RenoseeC staat voor kwaliteitsvol, energiezuinig en ecologisch renoveren met professioneel advies en begeleiding, dankzij groepsaankopen, om te komen.
Actieve Interculturele Federatie (AIF) +
Transcript van de presentatie:

Prospekta Collectieve kunstmarketing sinds 8 jaar

Inhoud Prospekta VZW Collectieve marketing? Collectieve kunstmarketing in praktijk Conclusies

VZW Prospekta Prospekta is... – Een service organisatie  Collectieve marketing – Labo voor nieuwe ideeën Belangrijkste partners: – Culturele instellingen & hun publiek – Overheden (stad, provincie enVlaanderen)

Collectieve marketing = Diensten en ideeën – Ontwikkeling – Prijsbepaling – Distributie van – Communicatie over teneinde een transactie tot stand te brengen waarmee organisaties en personen hun wederzijdse doelstellingen verwezenlijken (STOHO, p390)

Concreet Krachten bundelen m.b.t. sectoren en regio’s Bespreking van product, prijs, plaats en promotie Respect voor identiteit & imago – Doelstellingen – Doelgroepen  Interactie met ‘klant’  Oplossing op maat

1. Infocultuur Doelstelling : info en promo Interdisciplinair en interregionaal Diensten : – Ticketverkoop – Informatie verstrekking – Verkoop van producten Service aan partners : – Publiek: Fysisch,telefonisch, – Culturele instellingen: Print, digitaal

2. Ticket Antwerpen Doelstelling : klantvriendelijkheid & imago Interregionaal Mogelijkheden : – Meerdere voorverkooppunten – integraal of contingent(en) – Al dan niet Internet Modaliteit : virtueel

3. De Scène Doelstelling : ondersteuning op print Interdisciplinair en interregionaal Mogelijkheden : lobby & service Modaliteit : print

4. Cultuurmarkt van Vlaanderen Doelstelling : promo, overzichtsinfo & imago Interdisciplinair en interregionaal Mogelijkheden : – Infomarkt (deelconcepten,samenwerkingen) – Optredens (diverse formules) – Combinaties Modaliteit : live

Conclusie Prospekta initieert... met succes – Infocultuur  bezoekerscentrum – Ticket Antwerpen: cfr. Proliferatie – Cultuurmarkt van Vlaanderen: seizoensopeningen Collectieve marketing  optelsom !

Vragen?