Prospekta Collectieve kunstmarketing sinds 8 jaar
Inhoud Prospekta VZW Collectieve marketing? Collectieve kunstmarketing in praktijk Conclusies
VZW Prospekta Prospekta is... – Een service organisatie Collectieve marketing – Labo voor nieuwe ideeën Belangrijkste partners: – Culturele instellingen & hun publiek – Overheden (stad, provincie enVlaanderen)
Collectieve marketing = Diensten en ideeën – Ontwikkeling – Prijsbepaling – Distributie van – Communicatie over teneinde een transactie tot stand te brengen waarmee organisaties en personen hun wederzijdse doelstellingen verwezenlijken (STOHO, p390)
Concreet Krachten bundelen m.b.t. sectoren en regio’s Bespreking van product, prijs, plaats en promotie Respect voor identiteit & imago – Doelstellingen – Doelgroepen Interactie met ‘klant’ Oplossing op maat
1. Infocultuur Doelstelling : info en promo Interdisciplinair en interregionaal Diensten : – Ticketverkoop – Informatie verstrekking – Verkoop van producten Service aan partners : – Publiek: Fysisch,telefonisch, – Culturele instellingen: Print, digitaal
2. Ticket Antwerpen Doelstelling : klantvriendelijkheid & imago Interregionaal Mogelijkheden : – Meerdere voorverkooppunten – integraal of contingent(en) – Al dan niet Internet Modaliteit : virtueel
3. De Scène Doelstelling : ondersteuning op print Interdisciplinair en interregionaal Mogelijkheden : lobby & service Modaliteit : print
4. Cultuurmarkt van Vlaanderen Doelstelling : promo, overzichtsinfo & imago Interdisciplinair en interregionaal Mogelijkheden : – Infomarkt (deelconcepten,samenwerkingen) – Optredens (diverse formules) – Combinaties Modaliteit : live
Conclusie Prospekta initieert... met succes – Infocultuur bezoekerscentrum – Ticket Antwerpen: cfr. Proliferatie – Cultuurmarkt van Vlaanderen: seizoensopeningen Collectieve marketing optelsom !
Vragen?